[OT]EuroVision!?

[OT]EuroVision!?
Jag har haft nöjet att missa det de senaste 20 åren och kommer troligen missa det även idag. Jiiihooo! Men när tex Iron Maiden eller Charta 77 är med ska jag se till att inte missa det.

[OT]EuroVision!?
Nej, jag gillade inte Finland. :)

Vet iofs inte om det ens går att säga att något bidrag är bäst. Minst dåligt kanske går att fastslå, men jag vetefan.

Rumänien rockar nu. Känns lite, öh, jag vetefan...

[OT]EuroVision!?
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Schlagerfestivalen, är det nått som går på
> teve..?

Nej, radion.

[OT]EuroVision!?
Nej jag tror också att tävlingen hade fungerat bättre om man röstade på minst dåliga artist. Är det så i många länder att de bara skickar någon skitartist som ingen lyssnar på? Inte för att allmänheten har bra smak här i sverige heller men det finns ju dåligt och så finns det ta mig fan dåligt. ^^

Hmm The Ark gjorde väl ganska bra ifrån sig och Irland var lite småsköna, Finland klarade sig väl ifrån skamvrån också även om det inte var någon höjdartext. Några klarar sig väl undan med en neutral känsla och resterande kan man bara le åt.

Saken dock att det säkerligen är 10-50 miljoner idioter som kommer rösta helt random för att deras huvud inte förstår bättre gör ju hela tävlingen till ett skämt. Hade jag inte haft feber hade jag nog inte suttit här och gnällt haha. Nu går jag och... ställer in framväxeln eller något.

Senast redigerad av en moderator:
[OT]EuroVision!?
Johan S skrev:
> Det var ångestladdat.

Ja, det är rätta ordet för nästan allt på teve. Som tur är kan man döva sig med alkohol och stå ut ändå.

[OT]EuroVision!?
swerider: Jamen, försök få något bettingbolag att ordna vadslagning på Segal-filmer. Snacka om lågoddsare... (Förutsägbarare filmer är svåra att hitta)

:)

[OT]EuroVision!?
Mårten skrev:
> Serbien vann precis.

Attans, jag som hoppats på löpsedlar med: Ingen vann igår. Men men, aldrig får man vara glad.

[OT]EuroVision!?
nenja skrev:

>
> Saken dock att det säkerligen är 10-50 miljoner
> idioter som kommer rösta helt random för att
> deras huvud inte förstår bättre.....

Demokrati In Nuce

[OT]EuroVision!?
Tyckte det var helt ok. Kände mig som ett fån bara för Tess blåste mig rejält. Israel (som jag ssagt till _alla_ att jag håller på) tog sig ju inte ens till final *skratt*

Former Yugoslavic republic of Macedonia levererade som vanligt (deras namn är nästan coolare på franska men det klarar jag inte av att skriva) och Moldavien var helt ok.

[OT]EuroVision!?
Orv skrev:

> Ja, det är rätta ordet för nästan allt på
> teve. Som tur är kan man döva sig med alkohol
> och stå ut ändå.

Det där löste jag för över två år sen, då behöver man inte ens smita från tv-licensen :)

[OT]EuroVision!?
Jag var inte på något sätt förvånad över hur Serbia, Sverige, England eller Ireland klarade sig.

My wife and daughter insist on watching this drivel every year, and it seems that there are three sorts of people who end up voting:

1) Those who primarily vote for quality, secondarily for their neighbors
2) Those who primarily vote for their neighbors, secondarily for quality
3) Those who vote for freak shows

Sweden is too conservative to send a true freak show (Ola and Roger Pontare are about as close as we get) so we will never sweep that category. Sweden doesn't have enough neighbors to win just based on that either.

[OT]EuroVision!?
enligt min smak så var finlands bidrag överlägset bäst. att ark skulle floppa viste jag redan innan. och som många experter säger, att de senaste åren har visat en trend, att östländerna kompisröstar och att man inte kan tävla i musik i ett så står geografiskt område, då alla har olika smak. men sanningen är ju att det skulle inte spela nån roll om sverige nästa år hade en sångare från typ serbien som representerade oss, vi skulle inte vinna eller kommer bra ändå, för vi är inte ett grannland :D

annars äre som Daner säger, för att ett västland ska vinna, så måste det nog vara så som finlands biddrag förra året, lite "freakshow", gärna med en låt som är rätt bra oxå, men kolla på ukraina, behövs knapt det :D

[OT]EuroVision!?
Jubelero skrev:
> Swerider hade ju lösningen.
> Skicka Steven Segal med Sveriges bidrag nästa
> år.
> Freakish.

Ha ha ha... Att jag inte tänkte på det... LOL

bluesman%20steve%20segal.JPG

Edit: En mer freeky bild på fiskmåsen (segal=seagull...)

Senast redigerad av en moderator:
[OT]EuroVision!?
Jag säger vad som Mtv Skrev igår kväll!
"Schlager Sucks!" :P

Den värsta typen av musik är fan e mig schlager.. Dessutom har The Ark skämt ut oss Svenskar.. Nu kommer hela Europa tro att vi är homosexuella personer som går i damkläder, har smink runt ögonen, tjejsmycken och dessutom slänger av oss kläderna och visar bröstet :P

De e va jag tycker :P

[OT]EuroVision!?
Cant_Touch_me skrev:
> Jag säger vad som Mtv Skrev igår kväll!
> "Schlager Sucks!" :P
>
> Den värsta typen av musik är fan e mig
> schlager.. Dessutom har The Ark skämt ut oss
> Svenskar.. Nu kommer hela Europa tro att vi är
> homosexuella personer som går i damkläder, har
> smink runt ögonen, tjejsmycken och dessutom
> slänger av oss kläderna och visar bröstet :P
>
> De e va jag tycker :P

vadårå? känner du igen dig själv eller? annars finns det ju ingen anledning att ta åt sig av det. dessutom, tror du alla i ukraina ser ut som den där token som representera dem igår, eller hon som vann igår, ser alla kvinnor ut så i serbien, nä tror inte det, så varför skulle de tro nått sånt som du nämner om sverige :D:D i så fall har ju norge redan den stämpeln oxå efter att Wig Wam representera dem :D

[OT]EuroVision!?
Cant_Touch_me skrev:
> Dessutom har The Ark skämt ut oss

Visst är det så. Alla i Europa har trott att alla finnar är orcher det senaste året.

[OT]EuroVision!?
Cant_Touch_me skrev:
>
>
> De e va jag tycker :P

Ja finns det något värre än att folk tror man är homosexuell!?

[OT]EuroVision!?
Markus F skrev:
> Cant_Touch_me skrev:
> --------------------------------------------------

>
> Visst är det så. Alla i Europa har trott att
> alla finnar är orcher det senaste året.

Niin/Kyllä:=)

[OT]EuroVision!?
Jag var på folkölsfest i Göteborgs äldsta hus istället. Missade jag något? Sverige fick 11 poäng va?

[OT]EuroVision!?
Cant_Touch_me skrev:
>

Tror hela Europa håller på att bli lesbiskt..!?

[OT]EuroVision!?
haha :P Många kommentarer =P Men antar att om man redan ställt upp i Melodifestiveln så antar jag att banden e lite skruvade ;P Rock och metal e min sak.. Själv tycker jag nästan att det inte finns något värre ;) Dessutom som svar på de där med "orcherna", nä det bevisar bara tt de e lite "udda" ;)

Tillbaka
Topp