[OT] fjällvandring med liten packning
Det börjar dra ihop sig till semester och jag funderar på att ta en tur upp i fjällen. Det lutar åt att gå Jämtlandstriangeln, Storulvån-Sylarna-Blåhammaren-Storulvån med en topptur upp till Syltoppen. Har all nästan utrustning som behövs utom kängor som jag ska köpa så fort som möjligt.
Har ingen ingen erfarnehet av fjällen sen tidigare men är inte helt bortkommen i naturen.
Några frågor som jag hoppas fjällrävarna här på Happy kan svara på:
Väder, vilken typ av väder kan man räkna med i jämtladsfjällen under juli?
Har en rygga på 30 liter som jag tror är lite i minsta laget, ska bo på fjällstation så det får bli en minimal packning. Man ska tydligen kunna hyra utrustning i Storulvån om det behövs.
Har inte hittat någon som vill hänga med mig så jag räknar med att åka själv. Området är populärt och jag reser under högsäsong så jag lär nog inte bli ensam på fjället.
Efter vandringen tänkte jag ta en natt extra i Storulvån för att hyra en MTB och testa lederna i närområdet den vägen.
Några fler tips?
Har ingen ingen erfarnehet av fjällen sen tidigare men är inte helt bortkommen i naturen.
Några frågor som jag hoppas fjällrävarna här på Happy kan svara på:
Väder, vilken typ av väder kan man räkna med i jämtladsfjällen under juli?
Har en rygga på 30 liter som jag tror är lite i minsta laget, ska bo på fjällstation så det får bli en minimal packning. Man ska tydligen kunna hyra utrustning i Storulvån om det behövs.
Har inte hittat någon som vill hänga med mig så jag räknar med att åka själv. Området är populärt och jag reser under högsäsong så jag lär nog inte bli ensam på fjället.
Efter vandringen tänkte jag ta en natt extra i Storulvån för att hyra en MTB och testa lederna i närområdet den vägen.
Några fler tips?