[OT] Fjärrstyrd strömbrytare med lång räckvidd?
Jag har ingenting emot att cykla många mil i skogen - men att gå till garaget kan ibland kännas lite jobbigt. Därför har jag börjat fundera på hur man enklast löser att sätta på motorvärmaren utan att behöva lämna huset. Det skulle förstås vara saftigt med en mobilstyrd lösning, men då börjar utrustningen kosta tusenlappar vilket kanske är att ta i - dessutom handlar det om gemensam garagelänga vilket innebär en viss stöldrisk.
Enklast är förstås en vanlig fjärrstyrd strömbrytare - men hittills har jag inte hittat någon som jag vågar köpa utan risk för att den har för dålig räckvidd. Har kollat som hastigast på CO, Biltema etc men har säkert missat något. Tips? Erfarenheter?
Så här ser det ut, Eniro uppskattar avståndet till 70m, och det är ett hus och en garagelänga mellan min ytterdörr och garaget. Uttaget för motorvärmaren i bortre väggen på garaget.
Enklast är förstås en vanlig fjärrstyrd strömbrytare - men hittills har jag inte hittat någon som jag vågar köpa utan risk för att den har för dålig räckvidd. Har kollat som hastigast på CO, Biltema etc men har säkert missat något. Tips? Erfarenheter?
Så här ser det ut, Eniro uppskattar avståndet till 70m, och det är ett hus och en garagelänga mellan min ytterdörr och garaget. Uttaget för motorvärmaren i bortre väggen på garaget.