[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Så går det i princip alltid när ett lag helt slutar spela o bara försöker försvara sin ledning.
Du har en poäng men riktigt så enkelt är det dock inte utan England spelar ju betydligt bättre också.

Ett par rent felaktiga domarbeslut i samband med hörnor till Englands favör på slutet, störande.

Exceptionellt synd att inte Blackstenius tidigare satte 3-0, det var riktigt jäkla nära.

[ot] Fjollboll...
Det engelska herrlandslaget har ju iaf en fin gammal tradition av att åka ut på straffar. Hur det är med damerna vet jag inte, men förhoppningsvis har det smittat av sig om vi kommer dit.

[ot] Fjollboll...
Jösses, en av de tyngsta förluster jag sett från ett svenskt landslag någonsin med tanke på chanserna de hade att greja detta, hoppas nu de får nödvändig uppföljning för att komma över detta och söka gruvlig revansch (ex. antal psykologer, personliga samtal, tempel i Tibet etc).

Det positiva är ju att vi har ett av världens absolut bästa damlandslag i fotboll.

[ot] Fjollboll...
Var det 3 eller 4 som inte ens gick på mål? Falk behövde ju iaf rädda, det behövde inte Hampton.
Sen slog alla sina straffar i "cross hörnet" det lätta hörnet, för en högerfotad så blir det vänster hörn sett från spelaren. Det var väl bara bara två tror jag som slog i andra hörnet. Målisarna visste var bollen skulle komma i princip. En drogs rakt i också.

Men, att missa så här när de hade två matchbollar måste svida rejält.

[ot] Fjollboll...
Ja, snacka om sur förlust....Här hade ju tjejerna England på gaffeln, tills det var en kvart kvar...
Ja, ja, men man får glädjas åt att de stundtals har spelat bra boll på sista tiden iaf.

[ot] Fjollboll...
Ja, snacka om sur förlust....Här hade ju tjejerna England på gaffeln, tills det var en kvart kvar...
Ja, ja, men man får glädjas åt att de stundtals har spelat bra boll på sista tiden iaf.
Iaf mkt mer underhållande med damfotboll än fjollboll.
Inte en enda princessa som låtsasslängt sig i dom matcher jag sett 💪
Tjejerna är dom riktiga karlarna, herrarna är fjollor!

[ot] Fjollboll...

Snöpligt värre.
Faller på coachen. Båda backbytena gjorde helt avgörande misstag. Asllani ville inte byta. Två straffskyttar borde inte ha fått skjuta.

Ingen vidare uppvisning om han nu söker jobb.

[ot] Fjollboll...
Om Mjällby vinner i morgon så... ja jag vetefan, jag har hela tiden trott att det var lite lustiga tillfälligheter att de ledde tabellen och att de aldrig skulle gå hela vägen. Mjällby liksom, ska de ens spela i Allsvenskan egentligen. Men man vet ju inte, konstigare saker har inträffat... :oops: 😅

[ot] Fjollboll...
Haha, tyskorna slår ut fransyskorna på straffar efter att ha spelat med 10 spelare sedan i 13:e minuten. Här kunde de skjuta straffar iaf!

Och Sverige spöade Tyskland stort… jaja, det gäller att vara bäst när det gäller.

[ot] Fjollboll...
Haha, tyskorna slår ut fransyskorna på straffar efter att ha spelat med 10 spelare sedan i 13:e minuten. Här kunde de skjuta straffar iaf!

Och Sverige spöade Tyskland stort… jaja, det gäller att vara bäst när det gäller.
Ja, både fransyskor och tyskor kunde jäkla i mig skjuta straffar!
Stenhårda placerade. (y)

Tyskorna vann dock rättvist, tycker de spelade bättre trots 1 utvisad.

[ot] Fjollboll...
Iaf mkt mer underhållande med damfotboll än fjollboll.
Inte en enda princessa som låtsasslängt sig i dom matcher jag sett 💪
Tjejerna är dom riktiga karlarna, herrarna är fjollor!
Jag hade brukat ett aningen annorlunda vokabulär. Innebörden skriver jag dock under på till hundra procent. Fantastiskt kul att få se fotboll, istället för gnäll och (dålig) teater.

Dessutom smäller det bra i många dueller, något killarna inte längre klarar av att stå för.

Jag har tjatat på en god vän om att han bör börja kika på tjejerna under flera år utan att få gehör. När vi hördes efter Englandsmatchen hade han svängt och ombestämt sig. Väldigt kul tycker jag.

[ot] Fjollboll...
Idag är vi alla AIK'are!
Vi kan ju inte låta listerlandet segla iväg i toppen. :unsure: :giggle:
IMG_0628.webp

Tillbaka
Topp