[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Idag är vi alla AIK'are!
Holmsveden!
IMG_0631.webp

[ot] Fjollboll...
Apropå AIK, vad var detta om...? :unsure:

Visa bilaga 781473
Ryktet säger att hans pappa, som även är fanns agent, kräver en lön som är ungefär dubbelt så hög som förr övriga juniorer som skrivit a-lagskontrakt. När klubben säger nej till det vill han tvinga bort spelaren från klubben. Nu förefaller en försäljning till Nederländerna ligga i korten.

Fult av pappan, om det stämmer, såklart. Vidrigt tilltag med banderollen.

[ot] Fjollboll...
Ryktet säger att hans pappa, som även är fanns agent, kräver en lön som är ungefär dubbelt så hög som förr övriga juniorer som skrivit a-lagskontrakt. När klubben säger nej till det vill han tvinga bort spelaren från klubben. Nu förefaller en försäljning till Nederländerna ligga i korten.

Fult av pappan, om det stämmer, såklart. Vidrigt tilltag med banderollen.
Håller med 100%,väldigt osmaklig banderoll....
Elvis och hans farsa verkar dock duktigt osmidiga, men det ursäktar inte ett så korkat budskap.

[ot] Fjollboll...
Håller med 100%,väldigt osmaklig banderoll....
Elvis och hans farsa verkar dock duktigt osmidiga, men det ursäktar inte ett så korkat budskap.
Jag känner ingen av dem men utifrån vad som sagts mig skulle den äldre av dem onekligen kunnat agera med större ödmjukhet.

Om jag får hänge mig åt lite vilda spekulationer kan jag tänka mig att skadehistoriken kan spela in; den som vid 17 års ålder dragit på sig en handfull hjärnskakningar får nog anses ligga i farozonen för att bli idrottsinvalid inom en inte alltför avlägsen framtid (inte minst om man tillhör kategorin "fysisk mittback" - Milo rök väl efter två eller tre). För den som samtidigt ser sin son som en inkomstkälla inom proffsfotboll kan ju såklart se behovet av att krama ur de pengar som går redan i första proffskontraktet, snarare än att invänta det andra eller tredje.

[ot] Fjollboll...
Jag känner ingen av dem men utifrån vad som sagts mig skulle den äldre av dem onekligen kunnat agera med större ödmjukhet.

Om jag får hänge mig åt lite vilda spekulationer kan jag tänka mig att skadehistoriken kan spela in; den som vid 17 års ålder dragit på sig en handfull hjärnskakningar får nog anses ligga i farozonen för att bli idrottsinvalid inom en inte alltför avlägsen framtid (inte minst om man tillhör kategorin "fysisk mittback" - Milo rök väl efter två eller tre). För den som samtidigt ser sin son som en inkomstkälla inom proffsfotboll kan ju såklart se behovet av att krama ur de pengar som går redan i första proffskontraktet, snarare än att invänta det andra eller tredje.
mmm, så kan det ju vara...

[ot] Fjollboll...
mmm, så kan det ju vara...
Vilda spekulationer som sagt. Och givetvis inget försvar för beteendet på Listerlandet.

Historielösa individer som ligger bakom gissar (för att fortsätta på inslaget spår) jag; dem som varit med på Jesper Judas, Stefan Batan eller Anders Limpars tid hade näppeligen lyft på ögonlocken över situationen med Elvis. 😉

[ot] Fjollboll...
Hatten av för Mjällbys spel. Det slog ut AIKs presspel via snabba spelvändningar och raka uppspel. Dessutom neutraliserades AIKs omställningar tämligen effektivt.

Nu ska sägas att Gnaget såg ut som ett ängsligt bottenlag. Den taktiska planen så som den föll ut lämnar många frågetecken. Att vuxenmobba JG är ett av dem.

[ot] Fjollboll...
Ja, precis, talangen lämnar AIK och fansen reagerar på typiskt black army manér mot en 17 åring, mycket tragiskt. :cry: Det förvånar mig att man inte sätter hårt mot hårt för denna typ av fans samt banderoller, man kan nästan tro att AIK gillar att ha denna "bad guy" attityd, det har blivit deras grej?

Inte för att jag tror att Elvis bryr sig men förhoppningsvis får det åtminstone den positiva följdeffekten att han aldrig mer kommer spela för AIK.

1753180232063.webp

Själv tycker jag att han är en ovanligt intressant spelare, men hjärnskakningarna står tyvärr ut och oroar:

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
AIK har väl aldrig kämpat i toppen av trevlighetsligan. Man kommer ju ihåg Black Armys härjningar runtom i landet redan på 90-talet. Jo jag vet, andra lag har också huligan-problem (som kanske rentav varit värre vissa perioder). Men det är något speciellt otrevligt och nästan medvetet hotfullt med AIK. Svårt att sätta fingret på det, men det finns där i bakgrunden.

[ot] Fjollboll...
Äntligen verkar Gyökeres klar för Arsenal.

Blev mycket där ett tag:

• Gyökeres lackade ur på Sporting och började strejka
  • Gyökeres pappa ryktas ha börjat gråta under slutförhandlingarna (möjligen ett slugt försök att sätta press på Sporting :unsure:)
  • En bland svenska spelare mycket populär agent med anklagelser för samvaro med maffian (men vilken spelare kan motstå en agent som är beredd att göra precis allt för en deal och lite till)

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
AIK har väl aldrig kämpat i toppen av trevlighetsligan. Man kommer ju ihåg Black Armys härjningar runtom i landet redan på 90-talet. Jo jag vet, andra lag har också huligan-problem (som kanske rentav varit värre vissa perioder). Men det är något speciellt otrevligt och nästan medvetet hotfullt med AIK. Svårt att sätta fingret på det, men det finns där i bakgrunden.
80-talet...

[ot] Fjollboll...
Samt att Elvis lyckades dra på sig ytterligare två hjärnskakningar under sin korta tid i AIK. :cry: 17 år och fem hjärnskakningar i fotboll låter kontroversiellt men de kanske var lindriga.
Det är ju tråkigt, men hur lyckades han med det?
Han lirade väl bara 2 matcher?
Iofs, han lirade väl med junislagen också...

Tillbaka
Topp