[ot] Fjollboll!

[ot] Fjollboll!
Till topps bestefar! Hoppas Norge vinner hela VM😁 De kommer bli odrägliga men ganska qul.

Bästa fisket, vackrast natur, hurtigaste folket, rikast och som kronan på verket världsmästare i fotboll, lets go!

[ot] Fjollboll!
Tyst nu från @Dan C, undrar om han är häktad för matchfixning? Kan bara vara en tidsfråga innan de kommer på honom.

"Matchfixning straffas i Sverige både genom civilrättsliga domstolar och idrottens egna reglementen. Den som döms för brott riskerar fängelse i upp till två år, eller upp till sex år vid grova fall. Inom idrottsrörelsen kan utöva stängas av från allt tävlande i upp till tio år."

[ot] Fjollboll!
Norge såg lika starka ut som Brasilien var klena. Inte många som klår dem nu. Matchen mot England blir något extra.

Att norrmän i allmänhet inte kan sluta fokusera det svenska tillkortakommandet är oskönt. Grattis!

[ot] Fjollboll!
Det beror ju på hur han definierar ”jämlikhet”. Lika förutsättningar eller lika utfall?
Det finns mig veterligen inga socialdemokrater som tror på lika utfall. Däremot på möjligheten att kunna få en andra, tredje och fjärde chans (etc.) vid ett dåligt utfall. Det brukar också vara en samhällsekonomisk vinstaffär jämfört med utslagning och så vidare.

[ot] Fjollboll!
Det finns mig veterligen inga socialdemokrater som tror på lika utfall. Däremot på möjligheten att kunna få en andra, tredje och fjärde chans (etc.) vid ett dåligt utfall. Det brukar också vara en samhällsekonomisk vinstaffär jämfört med utslagning och så vidare.
Det är något helt annat än den kollektiva avundsjuka som finns bland blåkläder.
Är man inte lortig så gör man inget, tjänar för bra, etc, etc.....
Tro mig, jag har varit kollektivare.

[ot] Fjollboll!
Det är något helt annat än den kollektiva avundsjuka som finns bland blåkläder.
Är man inte lortig så gör man inget, tjänar för bra, etc, etc.....
Tro mig, jag har varit kollektivare.
Du kan tro mig också, har varit kollektivare. Har ingenting med politik att göra.

Däremot finns det sjuka löneskillnader mellan löntagare, så till vida har dina gamla arbetskamrater rätt. En del hantverkaryrken har bra löner, men dem har vi inte bara tjänat med vårt intellekt utan betalat med vår kropp. Återkom när majoriteten av alla snickare uppnår pensionsåldern i yrket, kan ”jobba hemma” och köra lite trainer på lunchen. Då kan vi snacka.

De som fortfarande ser klasskillnader som något negativt är de som förlorar på klassamhället, så enkelt är det ju.

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll!
Man kan prata hur mycket som helst om klass, men eftersom det inte finns någon enhetlig definition, så pratar alla förbi varandra. Jag påstår att klassamhället är avskaffat.

Tillbaka
Topp