Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Riktigt tjusigt där Humpe. Krävs en del tålamod och tur för att ens hitta de situationerna. Att sedan ha utrustningen tämjd för att få ett så bra resultat är.. imponerande.
Motvind skrev:
-------------------------------------------------------
> En reklampenna och en äkta Breitling från Kina.
> När man andas på klockan blir det imma innanför
> glaset.
Tjena!
Snygg penna, den skulle sitta som en smäck i min bil..
Kneecap skrev:
> Motvind skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En reklampenna och en äkta Breitling från
> Kina.
> > När man andas på klockan blir det imma
> innanför
> > glaset.
>
> Tjena!
>
> Snygg penna, den skulle sitta som en smäck i min
> bil..
Har kört Alfa sen 1989. Är numera billös men hjärtat klappar för märket naturligtvis. Har dock kvar
en massa prylar med anknytning till märket.
42Hz skrev:
> Tydligen dyker de upp här då och då, såg en
> för några år sedan, trodde det var en kolibri!
> :)
> Är nån form av svärmare, glömt bort vad de
> hette.
Stämmer bra, ligustersvärmare närmare bestämt. Tror det är den största svärmaren vi har i sverige.
Den här jäveln gav mig mitt livs första getingstick. Den var stor (bål?) och anledningen till att den stack var för att jag satte handen bredvid den.
Problemet här är att i flera veckor har getingarna hämtat färskt trä då vi slipat däcket på båten. Nu oljade vi in däcket med linolja och denna geting blev oljig och dog. Det sista den gjorde här i livet var att sänka gadden i min hand.
Om man kollar på gadden på en geting som man har halvmosat (den lever men kan inte ta sig någonstans)
Så ser man den vidriga gadden åka in och ut frenetiskt som ett sista försök att sticka någon stackare. Vidriga kryp!
chksix skrev:
> Blomfluga. De är "snälla" och renliga om man
> jämför med vanliga flugor för de käkar inte
> bajs :)
> Kan även hovra.
Ja en blomfluga är det men vad för någon? Har googlat men inte komit fram till vad det är
för art. Finns många olika.
JLarsson har helt rätt. En geting kan sticka hur månag gånger som helst.
Jag tycker dock inte det ser ut som en bålgeting. Kan du få en bättre bild på huvet?! Det bruakr vara större och se mer palstigt ut. Jag har en bra bild hemma på en.
mankis skrev:
> Verkar finnas några här som fotar en del så det
> kanske kan vara möjligt att få rekomendation på
> ett bra macro objektiv till Canon.
>
> Är lite osäker på vilken brännvidd jag vill ha
> men det lutar åt runt 80-110mm.
>
> Några tips eller varningar.
Canons eget 100mm f/2.8 ska vara riktigt skarpt och ger dessutom 1:1 förstoring. Sigmas 105mm ger också 1:1 och ska vara bra det också och jag tror det är något billigare. Vill man gå upp lite i pris finns Sigmas 150mm. Ett alternativ kan vara Tamrons 90mm men det vet jag inget om.