Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bluetail sa:Nja...
Har själv en liknande från ICA som kostade en tredjedel och den är kalasbra:
https://www.ica.se/handla/produkt/grilltang-rostfritt-stal-45cm-ica-cook---eat-id_p_7310380552444/
Förutom styvheten och den superba fjädringen så finns det två saker jag uppskattar mycket med ICA-tången som jag inte ser om Weber-tången har:
1) Möjlighet att stänga knipfunktionen när du håller tången in handen. Det gör man genom att bara vända på tången så låses den.
2) Det går lätt att göra ett snitt i köttet då kanterna på tången är vassa. Den från Weber verkar ju vara vikta inåt...Vet inte om det går att skära med den...
42Hz sa:bluetail sa:Nja...
https://www.ica.se/handla/produkt/grilltang-rostfritt-stal-45cm-ica-cook---eat-id_p_7310380552444/
Förutom styvheten och den superba fjädringen så finns det två saker jag uppskattar mycket med ICA-tången som jag inte ser om Weber-tången har:
1) Möjlighet att stänga knipfunktionen när du håller tången in handen. Det gör man genom att bara vända på tången så låses den.
2) Det går lätt att göra ett snitt i köttet då kanterna på tången är vassa. Den från Weber verkar ju vara vikta inåt...Vet inte om det går att skära med den...
Gött! (sjukt att man måste välja butik för att se länken, nåväl...) Bra fjong på fjädern alltså? ;)
Hade inte tänkt skära med tången så jag inbillar mig att med tänderna inåt så greppar "tänderna" det man ska lyfta på bättre.
Alex Supertramp sa:Fint nötkött har sällan på grillen att göra. Möjligen på indirekt värme. Finns en anledning till att kockar ger oxfilén en snabb stekyta med smör i järn och sen bakar färdigt med termometer i ugnen.
42Hz sa:Några tips på en bra grilltång?
Föraktar dom varianter där det bara är en böj i metallen som ska sköta både fjädring och stabilitet i sidled, brukar sluta med en stor köttbit som lossnar och åker i backen!
Weber har en som ser perfekt ut, vågar man köpa en otestat? ;)
Är den värd sina 300:-?!
42Hz sa:Tack för alla tips, "pincetter" har jag redan men behöver något för de tyngre grejerna! :)
Jag har ett (som endel andra också har) ett irrationellt hat mot flintastek men vore kul att veta om någon har ett förslag på flintastek som faktiskt är värdig att förtäras? Märke, modell & inköpsställe?JLarsson sa:42Hz sa:Tack för alla tips, "pincetter" har jag redan men behöver något för de tyngre grejerna! :)
Flintastekarna?
JLarsson sa:42Hz sa:Tack för alla tips, "pincetter" har jag redan men behöver något för de tyngre grejerna! :)
Flintastekarna?
JesperA sa:Jag har ett (som endel andra också har) ett irrationellt hat mot flintastek men vore kul att veta om någon har ett förslag på flintastek som faktiskt är värdig att förtäras? Märke, modell & inköpsställe?JLarsson sa:42Hz sa:Tack för alla tips, "pincetter" har jag redan men behöver något för de tyngre grejerna! :)
Flintastekarna?
42Hz sa:Weber har en som ser perfekt ut, vågar man köpa en otestat? ;)
42Hz sa:Några tips på en bra grilltång?
Föraktar dom varianter där det bara är en böj i metallen som ska sköta både fjädring och stabilitet i sidled, brukar sluta med en stor köttbit som lossnar och åker i backen!
Ett studiebesök i valfritt villa- eller radhusområde en fin sommarkväll torde ge dig svar på frågan.NickPick sa:Grillar man verkligen 2019? ?
grondahl sa:En sak som jag inte riktigt förstår är varför man inte skulle vilja ha hög värme när man bränner på den efter den långsamma tillagningen, det handlar ju primärt om att få en maillard-reaktion?
Använder du handgranater för att rensa bort maskrosor i rabatten också? Varför ens komma på tanken att använda en räfflad tång till något så delikat som lax? Att du använder den till fel ändamål gör ju inte tången dålig :)kais01 sa:42Hz sa:Några tips på en bra grilltång?
nej, inte ens användbar gratis, den är för tjock längst fram i gapet. tar sig omöjligt under en laxbit utan att massakrera den. kan räddas av en tunn spade, men varför ska man behöva en sån?
Ikea har nu en liknande som är riktigt bra.42Hz sa:Några tips på en bra grilltång?
NickPick sa:Grillar man verkligen 2019? ?
42Hz sa:bluetail sa:Nja...
Gött! (sjukt att man måste välja butik för att se länken, nåväl...) Bra fjong på fjädern alltså? ;)
Hade inte tänkt skära med tången så jag inbillar mig att med tänderna inåt så greppar "tänderna" det man ska lyfta på bättre.
clnr sa:@42Hz: https://bagarenochkocken.se/koksredskap/tanger-och-pincetter/cuisipro-rostfri-lasbar-tang-305-cm/
Smidigare än de rena grilltängerna IMO. Går att använda vid vanlig matlagning med. Finns i olika storlekar med (kommer inte ihåg vilken storlek jag har).