Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Många kör med appar på telefonen för sånt iaf och det funkar ok. Vissa kompletterar med extern gps-mottagare med med högre frekvens på uppdateringarna, standard är en gång per sekund.
Hursomhelst, jag har läst om folk som med framgång använt smartphones. Nu kommer jag inte ihåg vad appen hette som var "bäst" men en del av de vassare har de flesta banor inlagda som stöd för GPS:en och det blir tydligen bra.
Får jag spekulera lite tror jag inte Edge-GPSen är optimerad för att funka som bäst i det fartregistret (jag har pratat med en utvecklare där lite om hur de löser det tekniska på löparklockorna) men det känns definitivt värt att testa och jag tror den klarar det. Min Forerunner 305:a funkade nämligen kanon i bilen när jag glömt stänga av den efter löprundor etc....
Jag har som många kört med ClasO-tidtagarklocka med minne kardborrad på panelen och sen ful-löder man in en sladd i "mellantidsknappen" och sätter en såndär snygg gul liten switch i ratten. Sen gäller det bara att komma ihåg att trycka. Kan vara svårt när det är hett om öronen dock...
Men en riktig laptimer är grymt, och inte så dyrt som det var för tio år sen då jag höll på.
Verkar som det är mobilen som gäller. Har ju redan en Garmin 500 var därför jag kom på tanken, tycker GPS mottagaren verkar "stabilare" på den än på mobilen.
Angående hastigheten borde det inte vara nåt problem, det är ju som sagt en Miata...
App, app, app, ingen tidtagning på "Trackdays" ;-)
Fast min gamla bil har inbyggt stoppur i instrumentpanelen. Men den har jag inte använt, har fullt sjå att hålla bilen på banan! Så en laptimer från Harry är nog den bästa lösningen.
Kan man läga in start och stopp, t ex för Nürburgring BTG?