[1/2 OT] En liten VARNING till er med Garmin-klockor...

BuTTuS

Aktiv medlem
Om ni synkat era Garmin-klockor under dagen så kan det vara en god idé att INTE starta någon aktivitet som använder GPS, tills Garmin får rätsida på en korrupt fil som tycks skickas ut...

1738078968270.webp

Senast ändrad:
Det verkar bara röra 22.14 beta som man måste vara med i betaprogrammet för att få?

Det måste vara mardrömmen för ett stort företag att bricka massa enheter.

Skippar löprundan och kör ett trainerpass istället.
Tack för info!
Var kan man se när det är löst? Länk?

Älskar min Garmin Klocka men sjukt hur beroende vi är med deras appar och att de autouppdaterar, längtar efter en klocka med öppen källkod där jag inte behöver dela min data till ett stort bolag, eller att man inte kan synka sin träning om inte mobilen har internetuppkoppling, rätt sjukt.

Just i det här fallet är det "fuskfilen" för att snabba upp positioneringen som knasat till det, inte någon mjukvara de uppdaterat automatiskt.

Detta hände med min klocka i morse. Hade bara haft den avstängd och startade den när den gick rakt i bootloop. Ingen gps inblandad och ingen betamjukvara. Forerunner 255.

Just i det här fallet är det "fuskfilen" för att snabba upp positioneringen som knasat till det, inte någon mjukvara de uppdaterat automatiskt.
Iof ingen programvara dom har uppdaterat, men att en fil som jag antar innehåller numeriskt data, koordinater eller liknande får klockan att hamna i boot-loop, det tyder ju på brister i kvalitetsarbetet..

Tack. Jag hade inga problem med att logga min runda i alla fall. Har en Forerunner 45 Plus...som kanske är för usel för att påverkas av dessa hittepåsaker.

Tack. Jag hade inga problem med att logga min runda i alla fall. Har en Forerunner 45 Plus...som kanske är för usel för att påverkas av dessa hittepåsaker.
Det verkar vara löst nu och drabbade kanske ”bara” alla klockor i samma generation som använder samma GPS-chip.
Men se till att synka en gång för att få en oskadad fil innan innan ni startar nått med GPS…

Hej!

Har en Forerunner 255 som igår fick "the blue triangel of death"... löste det genom att följa denna procedur, sen var det bara att lägga till en "ny" klocka i appen och klockan hämtade den senaste säkerhetskopian... funkade att använda klockan som normal sen...

Garmin.webp

Iof ingen programvara dom har uppdaterat, men att en fil som jag antar innehåller numeriskt data, koordinater eller liknande får klockan att hamna i boot-loop, det tyder ju på brister i kvalitetsarbetet..

Ja, det är ju helt klart uselt att det ens kan uppstå. Drabbade bara klockor med senaste generationens gps-chip.

Tillbaka
Topp