(OT) Gitarrsträngar

(OT) Gitarrsträngar
Mike, det finns väl tillräckligt med utvecklingsbiologiska bevis för att människan inte är växtätare så man skulle kunna fylla en hel Scan-lastbil.
Så, magic mushrooms i all ära, men en rejäl biff är inte bara gott och nyttigt, utan även helt i linje med människans biologiska natur!

(OT) Gitarrsträngar
MadDoc skrev:
-------------------------------------------------------
> Mike, det finns väl tillräckligt med
> utvecklingsbiologiska bevis för att människan
> inte är växtätare så man skulle kunna fylla en
> hel Scan-lastbil.
> Så, magic mushrooms i all ära, men en rejäl
> biff är inte bara gott och nyttigt, utan även
> helt i linje med människans biologiska natur!

det har du inga belägg för, och länkar du till belägg så spelar det ingen roll då TS inte klickar på länkar, och skriver du det här så är du en hjärntvättad, köttätande, notoriskt otrogen bilförare!

(OT) Gitarrsträngar
Timothy skrev:
> geologen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > doubleH skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > – Inom evolutionsbiologin finns det
> mycket
> > som
> > > talar för att vinsten av att ha många
> > sexuella
> > > partner är större för män än för
> kvinnor.
> >
> > Ja, för individen som får chansen att sprida
> > sina gener! Inte nödvändigtvis för
> populationen
> > i stort.
>
> Jo, eftersom det inte är vem som hellst som får
> ligga, honorna ser till att välja ut dom finaste
> och starkaste exemplaren av hannar. Eftersom
> honorna dessutom ej är befrukningsbara ca ett år
> efter befruktningstillfället så kan den polygama
> hannen under tiden befrukta andra honor -> fler
> barn -> större genetisk variation.

Men du, om man har 100 hanar och 100 honor, och varje hane parar sig med en hona, då får man 100 avkommor med gener från helt olika föräldrar. Med 1 hane på 100 honor får man 100 avkommor med hälften av generna från olika föräldrar, men andra hälften från en enda individ. Vilket ger mest genetisk variation, menar du?

Vilket som är fördelaktigast för en specifik population bestäms av dess levnadsmiljö.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> när man äter kött kommer man rakt ner till helvetet när
> man dör.

> till ateister räknas även de som påstår sig ha en religion som de
> endå itne utövar nämnvärt.

> är du vegetarian så bryter du itne mot
> någon religion som existerar eller har
> existerat.

> Som tex sverige, usa eller många
> andra delar av västvärlden, där är våldet
> totalt överrepresenterat och misshandel,
> våldtäckter samt misär är överrepresenterat
> per capita.

> Köttätande leder till grova sinnesstörningar
> och ett avvikande socialt beteende.

Fantastiskt, här har man gått till wikipedia o dyl, när man bara kunde fråga Mike_dee om man undrade över något ;-)

(OT) Gitarrsträngar
staine skrev:
> JT skrev:
> Vi är
> iaf inte skapta för att cykla.
>
> Sicket struntprat. Varför skulle Gud annars ha
> skapat cykeln?

+1

Funderar fortfarande på vad som kom först. Cykeln eller människan.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> Köttätare däggdjur är förbannade med att inte
> kunna suga i sig vatten utan att endast kunna lapa
> det i sig. Herbivorer suger/dricker vatten.

Ooops... exempelvis nötkreatur är inte köttätare men väl däggdjur, såväl som människan är däggdjur... och ändå lapar korna i sig vattnet. Med logiken ovan, borde inte människan också lapa i sig vattnet då?!

(OT) Gitarrsträngar
Jag tror att ett ord som saknas i den här diskussionen är att vi människor är omnivorer. Vårt matsmältningssystem kan alltså smälta både kött och frukt/grönsaker. Vi är rätt dassiga på cellulosa däremot. (Appropå att det bor många "växtätare" i Indien som påstods). Däremot sägs det väl att våra kroppar inte är riktigt anapassade för att livnära oss på uteslutande kött utan kanske en diet som bara delvis innehåller kött. Det har ju varit ganska många studier på sista tiden som visar mellan sammanhanget av kraftigt köttintag och mag/tarmcancer.

Den här sidan av en annan cyklist är rätt intressant. Många intressanta synpunkter på människan som köttätare eller inte: http://michaelbluejay.com/veg/natural.html

(OT) Gitarrsträngar
JLarsson skrev:
> Kravmat är dåligt

Hahaha, dagens garv.

Tack för den.

(OT) Gitarrsträngar
Storfot

Kor kan dricka normalt, om de lapar är det för att de tycker det är kul.
Alla som bott på landet och sett kor mer än från motorvägen inifrån bilen, vet att när kor är törstiga dricker dem snabbt och mycket med sug.

Hannosaurus.
Hej igen.

Jag räknar agnostiker till ateister. Det var det jag ville förtydliga med meningen.
Citat
" Det är därför mestadelen av sveriges innevånare är ateister, till ateister räknas även de som påstår sig ha en religion som de endå itne utövar nämnvärt."
Slut citat.
Det ter sig självklart att jag inefattar dessa agnostiker i ramen för ateism.
Att du vill sitta och leka kunnig är en helt annan femma. Förstå vad jag menar istället för att leta efter obskyra stavfel eller möjligheter att hyckla mig.

Nej det är itne kongo, upfattningen om afrika är mycket skev hos västerlänningar.
Sanningen är att USA är landet jag syftar på, något som enligt dina vänner forskarna och statistikerna ochså accepterar. Att de knarkas mest i USA råder det heller ingen tvivel om.

Jag trodde helt rätt att du va en kvinna, så rätta mig om jag har fel med detta uttalandet.
Din påstådda vegetarianism var en tonårsrevolt.
Att du itne producetar bastarder har sin naturliga förklaring att du käkat p.piller.
Äter du kött mördar du.

Att man går i kyrkan betyder itne att man är kristen. DVS det är ordsaken bakom handlandet som färgar handlandet.
Går man i kyrkan för att träffa tjejer, eller för att träffa gud?
Många blir veganer för att impa på sin omgivning passa in och attrahera någon av det motsatta könet.
Ett mode som sedan byts ut när det itne passar, ungefär som kommunism andan inom studentvärlden för kampen om solidaritet, som sedan byts ut mot moderattröjjan när de väl fått de fina jobben.

Kontentan är fortfarande att det är oförsvarbart att äta kött, och att det förvandlar en till ett odrägligt sinnesalster som atraherar ondska. Alla borde avstå från att äta kött.
Jag vill tilägga att jag är född vegetarian och har aldrig ens smakat kött.

(OT) Gitarrsträngar
Tänk dock på att man måste alltid tvivla på sin tro annars riskerar man att bli enfaldig.
Mångfald är bättre.
Själv tvivlar jag jämt.
Fanatiska, extrema åsikter bör undvikas.
Det är lättare att tro på en som inte vet än en som vet *allt*.
Och så vidare.
Tror jag.
Se min rubrik.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:

> Hannosaurus.
> Hej igen.

Hejhej

> Jag räknar agnostiker till ateister. Det var det
> jag ville förtydliga med meningen.
> Citat
> " Det är därför mestadelen av sveriges
> innevånare är ateister, till ateister räknas
> även de som påstår sig ha en religion som de
> endå itne utövar nämnvärt."
> Slut citat.
> Det ter sig självklart att jag inefattar dessa
> agnostiker i ramen för ateism.
> Att du vill sitta och leka kunnig är en helt
> annan femma. Förstå vad jag menar istället för
> att leta efter obskyra stavfel eller möjligheter
> att hyckla mig.

Men alltså, du kan inte ta ett väl definierat begrepp och sen hävda att det innebär något annat. Det är som att hävda att grönt egentligen är rött för att du tycker att det skall vara det.
Anmärkt på din usla stavning eller kassa meningsbyggnad har jag inte gjort förrän nu.Eller inte nu, det kommer i nästnästa mening. Och hyckla vet jag inte vad det betyder. Däremot häckla.
>
> Nej det är itne kongo, upfattningen om afrika är
> mycket skev hos västerlänningar.
> Sanningen är att USA är landet jag syftar på,
> något som enligt dina vänner forskarna och
> statistikerna ochså accepterar. Att de knarkas
> mest i USA råder det heller ingen tvivel om.

Kongo är ett land där våldtäkt används som krigsmetod. En stor majoritet av de kongolesiska kvinnorna har blivit utsatta (då syftat på de i de provinser där rebellerna härjar som mest).Andelen våldtäkter i västvärlden är hög, men den är inte ens i närheten av den som finns i de länder där systematisk våldtäkt som krigsmetod används. Att du syftar på USA har inget med mina forskarvänner och statistiker att göra. Du får syfta på precis vem du vill. Forskningen har inget alls att tillägga om vad du syftar på just därför att ditt syftande inte betyder något alls.
>
> Jag trodde helt rätt att du va en kvinna, så
> rätta mig om jag har fel med detta uttalandet

Vad har det med mitt kön att göra?

> Din påstådda vegetarianism var en
> tonårsrevolt.

Nej, min familj var vegetarianer. Jag är dessutom laktosintollerant så att bli vegan var inget stort steg så vi redan åt vegetariskt och dessutom utan mjölk för min del.

> Att du itne producetar bastarder har sin naturliga
> förklaring att du käkat p.piller.

Jag som trodde att bastarder kom av att man kopulerade utanför äktenskapet, men men. Vad jag äter och inte äter för mediciner har du inget med att göra.

> Äter du kött mördar du.

Rent tekniskt så är det slaktaren som utför mördandet, jag fungerar mer som en hälare av kadaver. Men ja, jag äter kött.
>
> Att man går i kyrkan betyder itne att man är
> kristen. DVS det är ordsaken bakom handlandet som
> färgar handlandet.
> Går man i kyrkan för att träffa tjejer, eller
> för att träffa gud?
Nej, kristen är man per definition när man har erkänt religionen och tror på det. Jag skulle säga att man går dit för att utöva sin tro, men också för att vara en del i församlingen.

> Många blir veganer för att impa på sin
> omgivning passa in och attrahera någon av det
> motsatta könet.

Ptja, eller kanske för att de vill vara veganer? Vari skulle attraktionen ligga. De flesta är inte veganer vilket ger att det är en fördel att inte vara det ur attrahera-partner-synpunkt.

> Ett mode som sedan byts ut när det itne passar,
> ungefär som kommunism andan inom studentvärlden
> för kampen om solidaritet, som sedan byts ut mot
> moderattröjjan när de väl fått de fina
> jobben.

Kommunismandan inom studentvärlden har jag inte stött på, men då har jag bara pluggat på högskolor och universitet de senaste åtta åren, så jag kanske har missat det? Jag utgår från att du själv har erfarenheter nu när du tar upp det som exempel.
>
> Kontentan är fortfarande att det är
> oförsvarbart att äta kött, och att det
> förvandlar en till ett odrägligt sinnesalster
> som atraherar ondska. Alla borde avstå från att
> äta kött.
> Jag vill tilägga att jag är född vegetarian och
> har aldrig ens smakat kött.

Du behöver verkligen, verkligen lära dig se skillnad på åsikter, fakta, faktoider och ren bullshit. Å andra sidan så är det ganska kul med dina foliehattfasoner.

Senast redigerad av en moderator:
(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee,
jag måste dessvärre säga att du är en idiot. Inte för att du argumenterar mot köttätande. Det gör jag också när jag anser att det är relevant och meningsfullt. Utan för att du får oss som vänder oss emot djurindustrin att framstå som galningar och förlöjligar en hel politisk rörelse, en politisk rörelse vars mål knappast är att som du göra sig själva till åtlöje och späda på folks fördomar, utan att faktiskt genomföra politiska och sociala förändringar i samhället. Kan du inte snälla fortsätta argumentera mot bilar, väderkvarnar eller vad fan som helst. Vill du verkligen se en förändring och inte bara framhäva dig själv gör du nog bäst i att låta andra argumentera i den här frågan.

Meningslöst inlägg, jag vet, men efter ett tag får man nog.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> Storfot
>
> Kor kan dricka normalt, om de lapar är det för
> att de tycker det är kul.
> Alla som bott på landet och sett kor mer än
> från motorvägen inifrån bilen, vet att när kor
> är törstiga dricker dem snabbt och mycket med
> sug.

Ok då, det var fel av mig... jag kan dock inte förutsätta att "alla som bott på landet och sett kor mer än från motorvägen inifrån bilen" vet detta, då jag skamligt nog är uppvuxen på bondgård och inte hade full koll på det. Jag började förvisso fundera senare om det verkligen var så att de lapade iom hur deras vattenkoppar är utformade. Hur kor dricker har dock inte direkt varit något jag har funderat över i uppväxten... jag tror knappast det är det som "alla som bott på landet [...]" undrar över och tar reda på heller bara sådär...

I övrigt verkar du ha nästan helt rätt faktiskt om lapandet, det hade jag aldrig tänkt på men jag hade problem att komma på något icke köttätande djur som lapar i sig vatten. Efter en stunds funderande och sedan lite hjälp av Google så hittade jag dock att elefantungarna lapar vatten men det är väl undantaget som bekräftar regeln. :-D

Tur det finns andra som lyckas bättre med underhållningen i tråden än vad jag gjorde... :-D

(OT) Gitarrsträngar
Tille skrev:
> Jag tror att Mike_Dee jobbar på Svenskt kött i
> Sverige AB.

Och dödar djur med en jättestor bil.

(OT) Gitarrsträngar
Varför kan människan suga i sig vätska då den överväldigande majoriteten äter kött?
Dessutom så kan björnar, grisar, apor mm som äter kött suga i sig vatten.

Hur gick det med religionen? Jesus delade tex ut fiskar till föda vid ett kännt tillfälle.

Lite lustigt, du svarar på vissa saker men ignorerar andra.

(OT) Gitarrsträngar
Tänk er Darth Vaders röst;

Huuuuh, huuuuuh
Mike, I´m your father
Huuuuh, huuuuuh
Ever since your were a little boy
Huuuuh, huuuuuh
I fed you with meat
Huuuuh, huuuuuh
Nothing but meat
Huuuuh, huuuuuh
And you always asked for more
Huuuuh, huuuuuh

(OT) Gitarrsträngar
fredrikW
den som tar köttätsfrågan politiskt är en falsk individ. Politik är lögn och djävulskap.
Du förstör sverige med din lortiga politik. Dessutom är politiskt engagerade vegetarianer/veganer helt fluntade. 95% av dom kommer sadla om till blåskjortor och köttätare när de växt upp.

Hannosaurus.
Kan väl ta vilka begrepp och definiera dem hur jag vill, eller?
Kommunikation är inte regelbaserat för fem öre, det är fria tolkningar och kan du itne förstå vad jag menar är det väl ditt problem inte mitt. De tär ju du som itne kommer förstå mig, itne jag som itne kommer förstå dig.
jag förstår varför jag inte borde kommentera dina inlägg eftersom du kör med ignorera metodiken.
Nej kongo är inte ett våldtäcktsland bara för några reportrar gjort en dokumentär om kriget i kongo.
Och nä det är du som mördar, eftersom du har utfört mordet på djuret du äter, att du sen inbillar dig att det är slaktaren som gör det är en helt annan femma.
du vill bara skjuta dina problem på andra, något som tyvärr itne funkar. som man bäddar får man ligga.
Det är ju synd att du missat kommunismtendenserna på högskolorna / de olika nationerna.

Det är typiskt fruntimmer fasoner du kör med, håll dig utanför disskussionerna istället så kommer du må mycket bättre. Kvinnor tar alltid diskussioner personligt, och det ligger i deras natur att aldrig erkänna när dom har fel.

Storfot
:D Kul att du växt upp på landet.
Men elafantungar ja, men de vuxna djuren då? Tror det har o gra med att deras snabel itne funkar som den skal i början och att vuxna elefanter driceker med hjälp den och itne lapar.

(OT) Gitarrsträngar
Nån som vet om det finns gitarrsträgar som itne är stålspunna på basen och gjorda av nylon som man kan köpa?

DVS nylonsträngar som inte är stålspunna på basen, de 3 översta skal vara genomskinliga som de 3 nedersta.

(OT) Gitarrsträngar
Det är självklart så att folk är mer bänga än man trodde. och att folks hyckleri mot oliktänkande är total.
Att människor inte ens kan acceptera att andra faktiskt kan mena allvar med det de påstår sig tycka.
Detta har en enkel grund i att människan tror andra individer skola vara spegelbilder av deras egna psykosomatiska natur.
DVS lögnaktiga personer tror alltid andra är lögnare, troll eller skojjare.

Vuxenmobbningen är ett faktum hos flera andvändare på detta forumet och det finner sin bas i att de huserar hycklare och imaginära profeter på en scen de tror vara kunniga i.
men det faktumet kvarstår att personer som kommenterar i frågor de itne har att göra, komenterar alltid skralt och ovänligt.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> Storfot
> :D Kul att du växt upp på landet.
> Men elafantungar ja, men de vuxna djuren då? Tror
> det har o gra med att deras snabel itne funkar som
> den skal i början och att vuxna elefanter
> driceker med hjälp den och itne lapar.

Helt korrekt, de vuxna lapar ej vattnet, de använder snabeln att suga in vatten i och sedan spruta in vattnet i munnen. Det var helt och hållet menat som lite rolig bi-information :-)

Edit: Edit:
Jag har bara en liten fråga, varför är vegetarianer/veganer så ofta så maniska om att omvända alla köttätare till vad ni tror är rätt?
Vad är så svårt med att låta folk göra sitt eget val?
Jag tycker förvisso det är bra att ni för en debatt om köttätandet, då många i dagens samhälle äter alldeles för mycket kött, men varför kan ni inte ta den med sans och acceptera att folk äter en del kött? Alla måste väl inte vara lika?

Senast redigerad av en moderator:
(OT) Gitarrsträngar
Kvinnan förtrycks i sverige på ett sätt som är djävulskt.
När kvinnan är utsatt och oskyddad i ett samhälle så fallerar samhället och snurrar ner i kaos och dårskap.
Kvinnan skall stå under fullt beskydd från mannen och samhället, socialt, känslomässigt och rent världsligt.

I dagens moderna land hotas kvinnan istället aktivt från medborgare och stat med konstant sexuell förnedring och utblottning, ett tvång om att ha en åsikt, ett tvång till att försörja och ett hån ifall hon utför sina sysslor.
Rent sammhällsorienterat har det blivit kotym att nedvärdera hemmafruar som utför det mest värdefulla arbetet i samhället.
Det är fortfarande så att kvinnor i tex sverige i dag mår sämre och sämre på grund av det skeva kvinnofientliga krav som ställs på dem.

Är det köttet som gör det?
Att det är störe chans för en kvinna att ta självmord än att dö av naturliga ordsaker, Endast överskuggad av chansen att dö i hjärtinfarkt eller canser?
Kvinnor i västvärlden har självmordspsykosomatiska problem, i den höga grad att varannan kvinna i västvärlden har övervägt ta sitt liv för hon påtvingas tankesätt som bryter mot hennes natur och roll.
Det är tex många många gånger fler självmord bland unga kvinnor i I-länder jämfört med u-länder, sverige och japan toppar statistiken i självmord per capita. Och det är för att i u-länderna håller befolkningen fortfarande kvar på traditionen att behandla kvinnan korrekt.

Att detta tystas i media är något som pågått sedan 50 talet, då det är kotym att inte skriva om självmord i dagstidningar och media. Eftersom då hade folk förstått hur många som tar sitt liv för de mår så jävla skit fast de har mer materiell egendom än andra, fast sen fattas ju tron på gud, nåt som får de flesta att snurra in sig i självmordstankar.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> fredrikW
> den som tar köttätsfrågan politiskt är en
> falsk individ. Politik är lögn och djävulskap.
> Du förstör sverige med din lortiga politik.
> Dessutom är politiskt engagerade
> vegetarianer/veganer helt fluntade. 95% av dom
> kommer sadla om till blåskjortor och köttätare
> när de växt upp.

Ja jösses, meningslöst som sagt var. Jag har tidigare sett dig som kuriös och lite smått roande, men du är ju verkligen långt ute på kanten av verkligheten. Det är bara att beklaga.

Storfot skrev:
> Jag har bara en liten fråga, varför är
> vegetarianer/veganer så ofta så maniska om att
> omvända alla köttätare till vad ni tror är
> rätt?

Det följer egentligen naturligt av din frågeställing, därför att man som etisk vegan anser att exploatering och dödande av djur är fel, och det är inte mindre fel om du gör det än om jag skulle göra det. Det handlar ju egentligen om vad man inkluderar i det som man anser självklart rätt och fel, du skulle till exempel inte ifrågasätta om vi diskuterade barnmisshandel, pedofili eller våldtäkter, hur detta är fel och de som ägnar sig åt detta nog bör omvändas, så att omvända andra till det man själv tycker är rätt är i sig inte fel. Då är det snarare räckvidden i ens argument man ska diskutera, inte att man försöker omvända andra.

> Vad är så svårt med att låta folk göra sitt
> eget val?

Att arbeta för politisk förändring och argumentera handlar inte om att tvinga någon, utan att ägna sig åt opinionsbildning och att övertyga andra, för att de ska ändra åsikt. Eller är det någon som tvingar dig?

> Jag tycker förvisso det är bra att ni för en
> debatt om köttätandet, då många i dagens
> samhälle äter alldeles för mycket kött, men
> varför kan ni inte ta den med sans och acceptera
> att folk äter en del kött? Alla måste väl inte
> vara lika?

Vem är ni? Jag känner mig sansad, däremot kan du inte begära att jag ska acceptera att du gör något jag tycker är fel. Jag respekterar din rätt att göra dina egna val, men det är inte samma sak som att jag ska acceptera ditt val som oberoende av min etiska övertygelse.

Bara för att man har en gemensam värdegrund innebär inte detta att alla är lika, men det inser du nog själv också :)

(OT) Gitarrsträngar
Mike Dee. Jag vill bara upplysa dig om att du skriver alla dina inlägg på ett cykelforum. Utifall du missat det. Jag noterar att den stora merparten av alla dina inlägg nämligen handlar om något helt annat. Får jag kanske lov att tipsa om forum som t.ex. Flashback där t.ex. frågor om Veganism är fullständigt perfekta att diskutera. Jag tror du hittar din publik betydligt bättre där än på detta cykelforum där väldigt många är väldigt barnsliga och extremt noga hela tiden med vad som skrivs i olika tidningar och böcker. Jag tror du helt enkelt får mer respekt där. Med ett sådant brinnande patos tror jag du förtjänar det.

Jag vet att du ogärna följer länkar, men så här heter sajten:
https://www.flashback.org/t1430397

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:

> Hannosaurus.
> Kan väl ta vilka begrepp och definiera dem hur
> jag vill, eller?
Inte om du vill att andra människor skall förstå vad du menar. Antingen använder man ord med klar definition som de är, eller så får man byta ut de ord som inte passar eller lägga till en vettig förklaring. Annars kommer ingen förstå dig.

> Kommunikation är inte regelbaserat för fem öre,
> det är fria tolkningar och kan du itne förstå
> vad jag menar är det väl ditt problem inte mitt.
> De tär ju du som itne kommer förstå mig, itne
> jag som itne kommer förstå dig.

Jo, det är den i den meningen att orden betyder saker. Om jag skulle kalla dig för djurmördare men egentligen mena att du bakar goda kakor så blir det lite konstigt, eller hur?

> jag förstår varför jag inte borde kommentera
> dina inlägg eftersom du kör med ignorera
> metodiken

Eh, va? Du sa ju just att det inte fanns någon metod...

> Nej kongo är inte ett våldtäcktsland bara för
> några reportrar gjort en dokumentär om kriget i
> kongo.

Eh, jo. Tro det eller ej, men det är inte genom dokumentären som folk våldtas. Däremot har läget i landet dokumenterats. Jag föreslår att du kollar upp saken innan du häver ur dig massa faktafel.

> Och nä det är du som mördar, eftersom du har
> utfört mordet på djuret du äter, att du sen
> inbillar dig att det är slaktaren som gör det
> är en helt annan femma
> du vill bara skjuta dina problem på andra, något
> som tyvärr itne funkar. som man bäddar får man
> ligga..

Det är i sådana fall stämpling till mord du är ute efter. Men jag har varit med på slakt med.
Grejen är att jag inte ser mitt köttätande som ett problem. Jag ligger ganska bra, tack.

> Det är ju synd att du missat kommunismtendenserna
> på högskolorna / de olika nationerna.

Framförallt är det rätt underligt att jag inte märkt av det. Tycker du inte? Visst fanns det politiska grupper, men de är rätt jämna. Det fanns innebandyklubbar med. Och matlag och...
>
> Det är typiskt fruntimmer fasoner du kör med,
> håll dig utanför disskussionerna istället så
> kommer du må mycket bättre. Kvinnor tar alltid
> diskussioner personligt, och det ligger i deras
> natur att aldrig erkänna när dom har fel.

Men vad i helvete! Tänker och skriver du med kuken igen? Det skulle förklara både den usla stavningen (svårt att träffa tangenterna skulle jag tro) och den fullkomliga bristen på logik. Kan du ge mig EN enda orsak till att jag som kvinna inte skulle delta i en diskussion? Bortsett från om vi ska skriva med könen såklart, där har jag nog något av ett handikapp när det gäller att träffa rätt och mina svar skulle därmed dröja. Mitt kön har inget med att jag tar en diskussion personligt. Personlig är den av den enkla anledning att du ställt direkta frågor till mig och om mig. Då hade det varit lite underligt om jag svarade utifrån någon annans perspektiv. Skulle jag nu må dåligt av det, vilket jag verkligen inte gör, skulle det ju vara DITT fel. Det har du själv, med all önskvärd tydlighet, framhållt tidigare.
Du får väldigt gärna berätta vad som är fruntimmersfasoner, hur de passar in på mig, men också vad som gör att du inte agerar likadant. Du talar om vuxenmobbning... på vilket sätt skulle det inte gälla då du menar att jag inte får vara med och leka för att jag saknar kuk? Jag vill väldigt gärna veta det.
Inte mata trollen var det ja.. men det här är bara för "bra" för att låta bli.

(OT) Gitarrsträngar
lleberg skrev:
> Användarens inlägg är dolda, kan jag dölja
> användarens trådar också?

Åh, jag ska sammanfatta det för dig:
kiss_1180286950_9155905.jpg ht=375

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee Nu när jag inte ska försörja mig och mest stå vid spisen och föda ungar på löpande band så skulle jag behöva lite pengar från dig som man. Om du skickar över ca 10k till att börja med vore det bra. Jag behöver sätta sidosadel på alla mina cyklar så att jag inte fastnar med kjolarna. Ok?

Tillbaka
Topp