Mike_Dee skrev:
-------------------------------------------------------
> Hannosaurus.
> Hej igen.
Hejhej
> Jag räknar agnostiker till ateister. Det var det
> jag ville förtydliga med meningen.
> Citat
> " Det är därför mestadelen av sveriges
> innevånare är ateister, till ateister räknas
> även de som påstår sig ha en religion som de
> endå itne utövar nämnvärt."
> Slut citat.
> Det ter sig självklart att jag inefattar dessa
> agnostiker i ramen för ateism.
> Att du vill sitta och leka kunnig är en helt
> annan femma. Förstå vad jag menar istället för
> att leta efter obskyra stavfel eller möjligheter
> att hyckla mig.
Men alltså, du kan inte ta ett väl definierat begrepp och sen hävda att det innebär något annat. Det är som att hävda att grönt egentligen är rött för att du tycker att det skall vara det.
Anmärkt på din usla stavning eller kassa meningsbyggnad har jag inte gjort förrän nu.Eller inte nu, det kommer i nästnästa mening. Och hyckla vet jag inte vad det betyder. Däremot häckla.
>
> Nej det är itne kongo, upfattningen om afrika är
> mycket skev hos västerlänningar.
> Sanningen är att USA är landet jag syftar på,
> något som enligt dina vänner forskarna och
> statistikerna ochså accepterar. Att de knarkas
> mest i USA råder det heller ingen tvivel om.
Kongo är ett land där våldtäkt används som krigsmetod. En stor majoritet av de kongolesiska kvinnorna har blivit utsatta (då syftat på de i de provinser där rebellerna härjar som mest).Andelen våldtäkter i västvärlden är hög, men den är inte ens i närheten av den som finns i de länder där systematisk våldtäkt som krigsmetod används. Att du syftar på USA har inget med mina forskarvänner och statistiker att göra. Du får syfta på precis vem du vill. Forskningen har inget alls att tillägga om vad du syftar på just därför att ditt syftande inte betyder något alls.
>
> Jag trodde helt rätt att du va en kvinna, så
> rätta mig om jag har fel med detta uttalandet
Vad har det med mitt kön att göra?
> Din påstådda vegetarianism var en
> tonårsrevolt.
Nej, min familj var vegetarianer. Jag är dessutom laktosintollerant så att bli vegan var inget stort steg så vi redan åt vegetariskt och dessutom utan mjölk för min del.
> Att du itne producetar bastarder har sin naturliga
> förklaring att du käkat p.piller.
Jag som trodde att bastarder kom av att man kopulerade utanför äktenskapet, men men. Vad jag äter och inte äter för mediciner har du inget med att göra.
> Äter du kött mördar du.
Rent tekniskt så är det slaktaren som utför mördandet, jag fungerar mer som en hälare av kadaver. Men ja, jag äter kött.
>
> Att man går i kyrkan betyder itne att man är
> kristen. DVS det är ordsaken bakom handlandet som
> färgar handlandet.
> Går man i kyrkan för att träffa tjejer, eller
> för att träffa gud?
Nej, kristen är man per definition när man har erkänt religionen och tror på det. Jag skulle säga att man går dit för att utöva sin tro, men också för att vara en del i församlingen.
> Många blir veganer för att impa på sin
> omgivning passa in och attrahera någon av det
> motsatta könet.
Ptja, eller kanske för att de vill vara veganer? Vari skulle attraktionen ligga. De flesta är inte veganer vilket ger att det är en fördel att inte vara det ur attrahera-partner-synpunkt.
> Ett mode som sedan byts ut när det itne passar,
> ungefär som kommunism andan inom studentvärlden
> för kampen om solidaritet, som sedan byts ut mot
> moderattröjjan när de väl fått de fina
> jobben.
Kommunismandan inom studentvärlden har jag inte stött på, men då har jag bara pluggat på högskolor och universitet de senaste åtta åren, så jag kanske har missat det? Jag utgår från att du själv har erfarenheter nu när du tar upp det som exempel.
>
> Kontentan är fortfarande att det är
> oförsvarbart att äta kött, och att det
> förvandlar en till ett odrägligt sinnesalster
> som atraherar ondska. Alla borde avstå från att
> äta kött.
> Jag vill tilägga att jag är född vegetarian och
> har aldrig ens smakat kött.
Du behöver verkligen, verkligen lära dig se skillnad på åsikter, fakta, faktoider och ren bullshit. Å andra sidan så är det ganska kul med dina foliehattfasoner.