[OT] Göteborgsvarvet 2010 vilka springer?

Poxeman

Aktiv medlem
Det går ju att motionera på fler sätt än cykel...

Hur många är det som ska springa ett varv på gatorna i Götelaborg på Lördag?
Jag är i startgrupp 3, satsar på en tid under 1:35:00.

Jag är anmäld men tänker inte springa, skickade tydligen in seedningsmeriter försent.
Och eftersom göteborgsvarvet är så trångsynta att man inte ens kan seeda sig på platts så ställer jag in.
Har ingen lust att springa och trängas från 13:e led när jag borde stå i elit/1:an.
Och inte kan jag säja plattsen heller för man kan ju inte namnändra heller...

Wow, många snabba löpare här!
Tomtefar kommer få ett tungt lopp, jag sprang från startgrupp 12 förra året och passerade ett par tusen löpare. Bara att bita i det sura äpplet och träna in "Håll höger" ropandet!

Poxeman skrev:
-------------------------------------------------------
> Wow, många snabba löpare här!
> Tomtefar kommer få ett tungt lopp, jag sprang
> från startgrupp 12 förra året och passerade ett
> par tusen löpare. Bara att bita i det sura
> äpplet och träna in "Håll höger" ropandet!

Inga problem, har införskaffat en gasdriven tuta (och pepparsprej som komplement)

Som vanligt tillhör den genomsnittlige happyiten eliten... SJälv hoppades jag på under 1.45 men en dålig rygg får mig att tvivla. Håller ryggen utan kramp hoppas jag på under 1.50. jag får sikta på flest kg kroppsmassa per km/h.

Damn this pollenallergi. Tror inte jag startar men ska följa med och hjälpa tre grabbar innan och efter, samt för att insupa stämningen. :)

Nog var det varmt allt. Klantigt av folk att inte inse sina begränsningar, speciellt när det är skit varmt. Själv är jag skadad i vänster knä så jag tog det säkra före det osäkra och gick hela sträckan istället. 2:56:16 blev tiden. Helt enligt plan. Gick om ganska många som joggade om mig i början..hehe.
När man måste gå uppför säldammsbacken redan har man tränat för lite!

patricG skrev:
-------------------------------------------------------
> Nog var det varmt allt. Klantigt av folk att inte
> inse sina begränsningar, speciellt när det är
> skit varmt. Själv är jag skadad i vänster knä
> så jag tog det säkra före det osäkra och gick
> hela sträckan istället. 2:56:16 blev tiden. Helt
> enligt plan. Gick om ganska många som joggade om
> mig i början..hehe.
> När man måste gå uppför säldammsbacken redan
> har man tränat för lite!

Betyder det att du har krafter kvar för morgonens Vättle-ride

//Gerry

varför förstår inte folk att man måste dricka när det är varmt, även innan loppet :D det var ju inte direkt så att det var nån överraskning att dt skulle bli en varm dag.

Lite varmt var d allt men inte så farligt endå, dock var 1 löp pass kanske lite för lite som träning. Vaderna stumnade helt efter 15km så målet på 1.45 gick åt skogen kom in på 1.56 men rätt nöjd endå. Till nästa år skall jag minst fördubbla löpträningen. :)

/Björn

Lättare löpare har det lättare.
De har mindre massa i förhållande till ytan, så de kyls av lättare. De har också mindre massa att accelerera i varje steg, både uppåt och framåt. Slutligen har de mindre frontyta och därmed lägre luftmotstånd, vilket är en betydande faktor när det går lite snabbare.

Jag tog slut i värmen, dock utan att kollapsa. Jag drog bara ner på tempot och fick en tid som inte kommer att skrivas in i historieböckerna... Det var nästan bara killar i 25-45års åldern som låg längs banan. Det är något med killar och prestationskrav. Eller är det dålig insikt?

Det här gänget tyckte nog att det var ganska svalt.. O ingen vit man hängde med.

DSC_6310_1.jpg ht=599

Heder åt de som försökte i alla fall:)

DSC_6349.jpg ht=670

Vad säger SCF om krokodilkostym? Klassas som knickers?

DSC_6335.jpg ht=725

Gött å se att Rosa Pantern keeps on running:)

DSC_6400.jpg ht=725

DSC_6426.jpg ht=522

DSC_6432.jpg ht=612

DSC_6435.jpg ht=640

DSC_6434.jpg ht=585

DSC_6389_1.jpg ht=536

DSC_6442.jpg ht=532

/S

Värmen och Götaälvbron var en dålig kombo för mig, siktade på 1.45 men kom in på 1.52.
Känns ändå helt okej med tanke på att det var första gången och att jag inte tränat inför det.

De flesta jag känner som sprang, inklusive jag själv, missade sina mål med minst ett par minuter, så det var nog ovanligt tufft idag. Känns som en liten tröst nu när jag var 10 sekunder sämre än förra årets 1:41:06. :/

Senast redigerad av en moderator:
1:34:03. Varmt var det!!!!
Precis som geologen skriver är det inte direkt ngn fördel att väga 84 kg (184 cm) som jag...
Snittpuls 171, maxpuls 186 (från Slottskogen till mål gick pulsen lite upp) :)

Det absolut värsta jag gjort! 1:42 blev tiden men pulsnivån motsvarade 1:30... drack så mkt jag kunde vilket bara medförde att magen kollapsade utöver vätskebristen!
Nya tag nästa år.

1:29, siktade runt 1:27. Skyller de extra minuterna på vätske stoppen å värmen. Massor av elit löpare hade brytit utmed banan, dock inga mörka. För de var olala idag. De joggade ner i heltäckande overaller på vallen när jag pustade ut mot staketet :/

Snart sätter jag mig i bilen mot kex rundan i kungälv, Hoppas få med mig baddare hem.

Själv hade jag inga större problem av värmen utan det flöt på bra hela loppet. Lite sliten sista kilometern men vem fasen är inte det. Kom i alla fall runt på lite över 1.25.

//Ulf L.

Tillbaka
Topp