OT - Hälsa och friskvård, skolidrott

Om du lägger ribban vid att personen i sitt yrke skulle kunna vara med topp-10 i en hypotetisk omröstning om bästa personen inom yrket så lär du nog få lägga till några nollor på hundringen!

GoranS sa:
json88 sa:
GoranS sa:
json88 sa:
:
Ställ krav på föräldrar att barnen aktiveras. På alla tio språk som behövs, i Sverige gör man inte skillnad på tjejer o killar.
:
?

Vad är det du inte förstår?
Föräldraansvar?
Att en stor del av befolkningen inte förstår Svenska?
Att det i Sverige 2017 finns flickor som inte får göra de aktiviteter de vill?
Inte är du väl en av dem som förnekar verkligheten?
Jag undrade hur du rent praktiskt menade att det hela skulle implementeras. Hur ska kravet rent praktiskt utformas? Hur har du tänkt dig att efterlevnad ska kontrolleras? Ett krav utan någon kontroll är väsentligen ett politiskt luftslott.

Sen blev jag dels förvirrad av din användning av punkt respektive komma och dels har jag lite svårt för text där man inte binder ihop påståenden med någon form av resonemang.

Slutligen undrar jag lite hur en fråga om vad du menar kan tolkas som verklighetsförnekande.

Jaha, det var det du menade med ett ? . Ett tips, var lite mer konkret i fortsättningen och sätt ord på dina frågor så undviker vi missförstånd. Jag borde kanske kunnat tyda din förvirring genom ditt frågetecken...my bad.

json88 sa:
GoranS sa:
json88 sa:
GoranS sa:
json88 sa:
:
Ställ krav på föräldrar att barnen aktiveras. På alla tio språk som behövs, i Sverige gör man inte skillnad på tjejer o killar.
:
?

Vad är det du inte förstår?
Föräldraansvar?
Att en stor del av befolkningen inte förstår Svenska?
Att det i Sverige 2017 finns flickor som inte får göra de aktiviteter de vill?
Inte är du väl en av dem som förnekar verkligheten?
Jag undrade hur du rent praktiskt menade att det hela skulle implementeras. Hur ska kravet rent praktiskt utformas? Hur har du tänkt dig att efterlevnad ska kontrolleras? Ett krav utan någon kontroll är väsentligen ett politiskt luftslott.

Sen blev jag dels förvirrad av din användning av punkt respektive komma och dels har jag lite svårt för text där man inte binder ihop påståenden med någon form av resonemang.

Slutligen undrar jag lite hur en fråga om vad du menar kan tolkas som verklighetsförnekande.

Jaha, det var det du menade med ett ? . Ett tips, var lite mer konkret i fortsättningen och sätt ord på dina frågor så undviker vi missförstånd. Jag borde kanske kunnat tyda din förvirring genom ditt frågetecken...my bad.
Och svaret på min fråga är?

json88 sa:
Edarion sa:
Kan svara längre en annan gång, men som fd idrottslärare och nu inom skolledning hävdar jag bestämt att idrotten är en av de bästa arenor vi har för att bygga trygga grupper där alla får delta och känna sig som en viktig del av klassen. Där om någonstans finns det möjlighet att arbeta förebyggande för att undvika mobbing både under idrotten, men även under resten av skoldagen.
Du kan svara likadant nästa gång för inget kommer att förändras ändå. Titta generationsmässigt vad andra skriver här, problemen du drömmer om att rätta till med dina arenor, plattformar och övriga floskler har alltid funnits och kommer att finnas så länge skolan styrs som idag. Trygghet, mobbing, ordning & reda samt att lära ut något har kommunala flumskolan, framför allt i storstadregionerna fullständigt misslyckats med. Men du är kanske trygg i din egen roll i skolledningen, har ett bekvämt liv så varför riskera något genom att tycka annorlunda än vad du gör.

Tråkigt att du har så mycket negativa erfarenheter av skolan. Känns som samma hatiska "vi och dom" som i trafiken. Jag är helt medveten om att det inte fungerar lika bra på alla skolor. Min erfarenhet av min skolgång är utdaterad och mycket har hänt på 15 år. Det jag ser idag är jag stolt över eller försöker jag påverka det till något att vara stolt över. En sak är i alla fall säker, jag känner inte igen mig i bilden som målas upp av ämnet här på forumet.

Tillbaka
Topp