jonte987
Aktiv medlem
[OT] Happys båtforum
Ja, den är lättare på 180kg.Askeladden segeleka är kanska lik monarken men lättare har jag för mig.
Ändå inte riktigt som jag minns den men kanske var en sån
Ja, den är lättare på 180kg.Askeladden segeleka är kanska lik monarken men lättare har jag för mig.
Så är det säkert, kanske inte är så mycket att välja på... Det är nog på onsdag vi kommer dit, förhoppningsvis förmiddag.Med en hygglig sydväst så skulle jag ta den plats som finns. Kan tänka att du inte är ensam på Nassa ikväll?
Testa Abnet. Finns på Jula tror jag. Använder den på båt och husvagn. Späder i sprutflaska. Sprutar på, borstar med mjuk borste och sköljer av. Skiten bara rinner av.Jag har inte läst igenom tråden, sorry, men behöver lite hjälp.
Glasfiberkanadensare (räknas väl som båt?) som legat ute och fått lite för mycket smuts i skarv mellan reling och skrov. Jag behöver tvätta den helt enkelt. Ska jag använda universalmedlet såpa eller ska jag skaffa något slags båtschampo/båt rengöringsmedel?
Säkert samma personer som kör elverk hela kvällarna i naturhamnarna.Hörni ni som har fritidsbåt, varför har så många börjat åka runt med bogljus eller flodljus tända framåt (ibland även bakåt) när det börjar bli mörkt?
Såg inte det fenomenet alls för några år sen men nu är det som att var och varannan båt tror det är som på bilvägen
Folk som pratar om att det är mycket jobb med en båt har antingen fel båt eller har inte haft en sommarstuga. För en gångs skull har vi ju kunnat vara lediga på semestern. Visst är det en del pyssel, men det känns ändå fullt hanterbart.
Det här kanske kan vara något: https://www.instagram.com/skargardsstiftelsen/Så här i decembermörkret känner jag ett litet behov av inspiration inför nästa år. Vore trevligt med tex ett Instagram-konto med någon som lägger upp inspirerande bilder från stockholms skärgård, där det också framgår var bilderna är tagna. Typ som Henrik Trygg fast kanske lite mer svensson så att säga. Nån som har tips på sådana konton?
Jo, dem både följer jag och är medlem i, men tänker mer någon som fokuserar på båtliv, naturhamnar etc. Fina platser att besöka helt enkelt. Finns ju lite grupper på Facebook också men inte riktigt det jag söker...Det här kanske kan vara något: https://www.instagram.com/skargardsstiftelsen/
Hittade några andra konton också, men med rejält begränsat antal poster dock.