[OT] Happys båtforum

jomper

Forumpappa
Forumvärd
[OT] Happys båtforum
Nån som vet om sjösättningsrampen vid Klövervägen i Bromma är tillgänglig? Den verkar ha varit stängd allra minst över sommaren senaste åren.

Ska lämna gamla båten till en båtfirma (om nån vill fynda 5-meters aluminiumbåt från 2013 med <70 gångtimmar så pinga mig, du får den 10k billigare än vad den kommer läggas ut för) och de har ingen egen ramp utan man får betala marinan intill för att lyfta i den vilket känns en aning drygt.

fhloston

Aktiv medlem
[OT] Happys båtforum
Nån som vet om sjösättningsrampen vid Klövervägen i Bromma är tillgänglig? Den verkar ha varit stängd allra minst över sommaren senaste åren.

Ska lämna gamla båten till en båtfirma (om nån vill fynda 5-meters aluminiumbåt från 2013 med <70 gångtimmar så pinga mig, du får den 10k billigare än vad den kommer läggas ut för) och de har ingen egen ramp utan man får betala marinan intill för att lyfta i den vilket känns en aning drygt.
Ingen aning om Klövervägen, men det finns en ramp mellan Råcksta sjöhage och Stockholms Paddelklubb, som jag tror är allmän

Edit: Kaanans väg.

.Screenshot_20200221-172832.png

Senast ändrad:

salle

Aktiv medlem
[OT] Happys båtforum

Ladda ner appen båtramp. Enligt den så ska Brommarampen bara vara stängd på sommaren. Finns väl en vid skanstull också men kanske åt fel håll.

Dra ett pm med lite info om båten, jag är på jakt efter ngt liknande.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
[OT] Happys båtforum
Kaananbadet är lite längre bort åt fel håll för mig men det funkar nog till nöds, man kan ju åka förbi Brommarampen först. Skanstullsrampen verkar inte vara tillgänglig för allmänheten men skulle nog funka annars, den trillar väl ut i Mälaren. Kanske skulle slå dem en signal och kolla.

Salle, PM kommer.

johan44

Aktiv medlem
[OT] Happys båtforum
Kanaan är öppen. Jag vet eftersom jag jobbar för att få den stängd på samma sätt som rampen i Ålsten är stängd över sommaren. Sjukt trist men det funkar inte med skotrar och det klientel som kör dem. Har inte hört nåt annat än att Ålsten är öppen förutom högsäsong.

salle

Aktiv medlem
[OT] Happys båtforum
Var sjösätter alla sportfiskare i Sthlm? Många har ju fina dyra båtar som står inne när de inte används och då behövs det ju tillgång till ramp.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
[OT] Happys båtforum
I Nynäshamn har vi tre-fyra öppna ramper och massor med sportfiskare vår och höst. Men få vattenskotrar..

jomper

Forumpappa
Forumvärd
[OT] Happys båtforum
Äppelviken funkade fint för sjösättning men man vill nog inte ha mycket större båt än den jag sjösatte nu ikväll.

Och rätt kass eftersom det inte fanns någon brygga att landa båten på enkelt med en tamp, sjösatte själv och fick köra med motor från rampen till bryggan men det gick ju det med.

IMG_20200308_174604.jpg

Snabb tur till Pampas, sen Brompton tillbaka till bilen på en kvart så rent praktiskt funkade det toppen. Lite gråtfärdig när jag trodde att jag glömt båtnycklarna hemma bara men jag hade visst satt dom i båten några minuter innan..

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer