Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag paddlar kajak. I rest my case.Just därför jag inte vill ha en stor båt. Eller ett av skälen. Andra är att jag inte har råd och inte vill lägga ännu mera tid på omvårdnad av båt. :)
Jag paddlar kajak. I rest my case.
Stora lyngskär är rätt trevligt vill jag minns. Annars någon av kobbarna utanför /runt känsö/vargö. Men det är väl ungefär en timme bort med segelbåt kanske.Om man vill åka ut för en snabb dopp tur och utgår från Hinsholmen, var kan man kasta ankare och bada lite? Obs en segelbåt.
Ja, det stämmer. Hittade bild på deras instagram. Bara några av bojarna syns på google maps.Boj
Edit: har för mig det var boj i paradisviken i alla fall
Två veckor sedan.
Jo, jag fixade det först nu i sommar.Vattenskotrar har jag inte sett många av nu i år, verkar inte som att folk orkar fixa körkortet.
Själv hade jag tänkt växla in ett gammalt förarbevis för högfartsbåt från 90-talet som jag trodde att jag visste exakt var det fanns, men när jag sent om sider (Sista dagen) tog tag i det så hittade jag det inte.
Å andra sidan har jag aldrig kört vattenskoter innan heller så jag klarar mig nog.
Ja, framförallt har augusti varit en usel sommarmånad.Uslaste båtsommaren under mina 10 år som vuxen båtägare.
Det går att få fram beviset online genom deras register, så hittar man inte beviset hemma så fick man kontakta dom bara, fast nu är det ju försent...Vattenskotrar har jag inte sett många av nu i år, verkar inte som att folk orkar fixa körkortet.
Själv hade jag tänkt växla in ett gammalt förarbevis för högfartsbåt från 90-talet som jag trodde att jag visste exakt var det fanns, men när jag sent om sider (Sista dagen) tog tag i det så hittade jag det inte.
Å andra sidan har jag aldrig kört vattenskoter innan heller så jag klarar mig nog.
Ja, utfallet blev ju exakt som befarat. Endast de laglydiga påverkas. De kriminella som frekventerar Hornsberg strand brydde sig inte om lagar och regler tidigare och gör ej så heller nu.Man måste titta på rätt ställen, dom hänger ju runt Hornsbergs Strand allihop
Tycker egentligen inte det varit så stor skillnad mot tidigare år. Och det är lika många barn som kör som tidigare.
Däremot har jag sett både kbv och polisen kontrollera ett antal skotrar i sommar, och det är ju positivt :)
Kan nog skilja från modell till modell.Var precis och kollade min täckställning, någon som vet dimensionen till skruven muffen som fästs i överröret?
?Kan nog skilja från modell till modell.
Det är den gamla stora modellen om det hjälper
Låter som en genomsnittlig båtsäsong tycker jag:)I vanlig ordning lite ångest över att det är dags att ta upp båten. Måste tömma garaget som dessutom är halvfullt av prylar pga renovering hemma, så jag kan få in bilen där. Annars har inte båten någonstans att bo.
Att båten dessutom använts summa summarum tre gånger den här sommaren gör det inte bättre :-)
Tog upp båten för en månad sedan, eftersom jag visste att det inte skulle finnas tid att använda den ändå. Står sedan dess i carporten. Märkligt att ingen orkat flytta och täcka den. Nu lär det inte hända de närmaste två veckorna heller.I vanlig ordning lite ångest över att det är dags att ta upp båten. Måste tömma garaget som dessutom är halvfullt av prylar pga renovering hemma, så jag kan få in bilen där. Annars har inte båten någonstans att bo.
Att båten dessutom använts summa summarum tre gånger den här sommaren gör det inte bättre :-)
Jag håller till vid Kanaanbadet (eller vid kanotklubben SPK i närheten) och vi har kanske stockholms bästa öppna ramp som direkt granne. För några år sedan var det ett jvla busåkande (det finns många "utsatta" områden inom räckhåll) men det har minskat rejält senaste åren och nu är det bara enstaka gånger som det kommer folk helt utan sjökultur och kör hänsynslöst. Är det verkligen samma elände vid Hornsberg som tidigare? (där är jag aldrig)Ja, utfallet blev ju exakt som befarat. Endast de laglydiga påverkas. De kriminella som frekventerar Hornsberg strand brydde sig inte om lagar och regler tidigare och gör ej så heller nu.