Har kompletterat väsk-stallet med vad jag saknade på senaste bike-packning-turen. Ligger hemma med eftersläntringar av Covid och hade inget för mig.
Visa bilaga 575826
Visa bilaga 575827
Topprörsväska för godis. Klarar en-hands-testet. Stadgade med en gammal plastmapp som jag vikte i samma form som väska. Den håller formen bra. Fördel att är mappen ljus så att innehållet syns. Dessutom lätt att städa ur smält choklad etc. Inget svaj (botten har innerslang mot ramen och remmarna är av innerslang - kan färga av sig men gör inget på den ramen).
Visa bilaga 575828Visa bilaga 575831
Enkel ramväska. Funkar till nöds med två enlitersflaskor. Funkar utan problem med en liter på diagonalröret och 750 ml på sadelröret. Tänkt att ha regnkläder och liknande i. Absolut inte vattentät alls. Brukar ändå läcka i dragkedjorna är min erfarenhet även om de är vattenavstötande. Får se hur länge dragkedjan överlever. Hade velat ha en formgjuten dragkedja och inte en spiral-dragkedja men hade ingen hemma. Har experimenterat med stretchtyg över och/eller under dragkedjan men svårt att få bra. Brukar å andra sidan aldrig överlasta min ramväska. Funderar även på att impregnera den med silikon för att det inte ska bli en tvättsvamp vid regn. Någon som har input på det?
Visa bilaga 575830
Avslutningsvis en feedbag. Inte riktigt klar. Ska till en dragsko samt en ”bälg” av tunt tyg som man kan ”stänga” väskan med. Men har förlagt mitt verktyg för att göra öljetter och vill ha det för att förstärka ihop-snörning-hålen. Tanken är dels att min fru som inte har flaskhållare på sin cykel ska kunna låna den samt att ha den till vantar man tar av sig i farten, eventuellt extra colaflaska, solkräm, kanske en falafel-rulle etc.
Visa bilaga 575829
Beklagar dåliga bilder men av ovan nämnda skäl tog jag mig inte ut för att fota. Ska bli kul att testa dem IRL när jag är frisk!:D
Edit:
Jag fascineras av de som jobbar med att sy väskor. Det tar ju otroligt lång tid att sy även de enklaste väskor!