Bonzo
Aktiv medlem
[OT HiFi]
Test att sälja sakerna på tradera.
Det kanske skulle kunna funka. Bra tips!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Test att sälja sakerna på tradera.
Vad behöver du!?Men vart köper man kablar?
Släng den i närmsta soptunna. Inte värd att laga.Jaha. Min T771 funkar inte längre. Bara 23 år gammal.
Det brusar lite i högtalarna vid digitalt ljud och på FM kan man höra lite ljud i headphones om man skruvar upp volymen max.
Finns det någon enkel services man kan testa själv eller är det in till hifi klubben som gäller?
Skulle säga att den nog snarast bör lämnas på närmaste återvinningscentral om frågeställaren önskar bli av med den.Släng den i närmsta soptunna. Inte värd att laga.
Upp till användaren att göra som han/hon vill.Skulle säga att den nog snarast bör lämnas på närmaste återvinningscentral om frågeställaren önskar bli av med den.![]()
Men OM innehavaren av "elektroníkskräpet" vill följa lagstiftningen är GoranS(s) förslag att rekommendera.Upp till användaren att göra som han/hon vill.
Den kostade inte några 100 000 kr nyJaja. Sitt med skit för 100 000 som inte klarar en blindtest. Nu var det inte det som var frågan.
Vilken?Den kostade inte några 100 000 kr ny
Alltså, du måste ju göra något åt mönstret på tapeterna. Kommer att göra kaos med ljudet när det reflekteras.T771:an behöver 99% syrefri koppar med guldspray på för att leverera förstklassigt. Säljer några kablar för 2000 EUR/meter. Kan svaja lite i diskanten om du kör vindkraft. Kol eller kärnkraft är bäst.
Hifi är lite som godis märkt "god smak", den är som baken...
Visa bilaga 600587
Vad svarade då du på som var värd 100 000Vilken?
Jag vet! Föregående ägare valde metallic i typ alla tapeter... Ett rum klart idag, vardagsrum nästa helg. Blir bättre ljud automagiskt :)Alltså, du måste ju göra något åt mönstret på tapeterna. Kommer att göra kaos med ljudet när det reflekteras.
Öppna, var försiktig. Kolla kondensatorer om någon har läckt eller ser svullen ut. Kolla om något ser/luktar bränt. Ser du ingen uppenbart så kan du nog gå till återvinningen. Du kan nog köpa något likvärdigt begagnat som funkar för mindre än det skulle kosta att reparera.Jaha. Min T771 funkar inte längre. Bara 23 år gammal.
Det brusar lite i högtalarna vid digitalt ljud och på FM kan man höra lite ljud i headphones om man skruvar upp volymen max.
Finns det någon enkel services man kan testa själv eller är det in till hifi klubben som gäller?
Nu var ju återvinningscentralsförslaget givet utifrån premissen att den skulle slängas och att återvinningscentralen då är ett bättre alternativ än (det lagliga alternativet till) att slänga den i soptunnan.Inte till återvinningen! Varför är folk så glada i att slänga. Det finns mängder med människor som skulle vilja ha den för att laga eller plocka delar. Gör en bortskänkes på blocket eller Facebook, eller lägg den på tradera med utropspris 1:-. Var tydlig med att den är defekt och hur den beter sig. Det är väl bättre att saker lagas och återanvänds än att de slängs när det fortfarande finns ett bruksvärde/möjlighet att laga.
Kanske lika bra att gå till dom riktiga experterna direkt https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewforum.php?f=17&sid=a0f4cab449337f0362d7dc452557beddEn till "värt att laga gamla prylar"-fråga.
Rotade fram morsans gamla Sonab OD11 ur hennes källarförråd. Skojiga högtalare som mitt unga jag tyckte lät bra.
Kompletta med 30 års dammsamlande.
Visa bilaga 666177
Dock verkar de behöva nya eller renoverade element (skumgummitkanten delvis söndervittradd).
https://www.carlssonplanet.com/renovera-uppgradera/#mellanregister
Nån som har koll på om det finns någon görbar DIY-fix. Vore kul att få igång dem för att förvalta lite svensk HiFi-historia, men inget jag är intresserad att lägga några stora pengar på. Och kanske är det optimistiskt att tro att de är i bra skick i övrigt?
Hittade dock detta
Tips och idéer välkomnas
/J
Haha. Verkar ju helrätt. Denna tråd låg nästan i topp. Men verkar vara på en nördnivå jag inte kvalificerar till :)Kanske lika bra att gå till dom riktiga experterna direkt https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewforum.php?f=17&sid=a0f4cab449337f0362d7dc452557bedd
Att bara kanta om elementen är väl ingen enorm eller dyr insats om du inte vill ge dig på en totalrenovering.En till "värt att laga gamla prylar"-fråga.
Rotade fram morsans gamla Sonab OD11 ur hennes källarförråd. Skojiga högtalare som mitt unga jag tyckte lät bra.
Visa bilaga 666177
Dock verkar de behöva nya eller renoverade element (skumgummitkanten delvis söndervittradd).
Nån som har koll på om det finns någon görbar DIY-fix. Vore kul att få igång dem för att förvalta lite svensk HiFi-historia, men inget jag är intresserad att lägga några stora pengar på. Och kanske är det optimistiskt att tro att de är i bra skick i övrigt?
Hittade dock detta
Tips och idéer välkomnas
/J
En till "värt att laga gamla prylar"-fråga.
Visa bilaga 666177
Hittade dock detta
Tips och idéer välkomnas
/J