Rooskilj skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej alla kunniga. Jag är i behov av hjälp med
> ett litet problem. Min kära ögonsten har börjat
> sjunga på sista versen (740 med 40000+ mil på
> räknaren) och det har börjat bli dags att
> granska bilträsket. Som helt okunnig och ignorant
> vänder jag mig till er som kan om lite hjälp.
> Vilken bil skall man köpa begagnad för typ
> 100-140k. SOm det ser ut just nu vi bara två i
> familjen men diskussioner och försök förs om
> utökning (med det inte sagt att det behövs en
> jättekombi, men det är bra om det går att få
> med småbarnsattiraljer). Har tittat runt lite och
> tycker Audi A3 är snygga, men skall man köpa på
> snyggt?
>
> Tacksam för hjälp...
om det ska vara en a3, så i alla fall en sportback, alltså lite kombi, om ni nu snackar om tillökning. annars hade jag nog sagt audi a4 avant. det kan ni nog få en 06:a eller liknande me hyfsade mil o massa utrustning, om tyskt faller er i smaken.1,8t är en trevlig motor, men 2,0 fsi och framför allt 2,0 TFSI är ju grymt fina motorer. fsi (utan turbon i TFSI har väll dessutom ca 1000 kr mindre i försäkring om ja inte minns fel när jag kollade för mig). fsi motorerna från audi måste dock köras på blyfri 98, ca 40 öre dyrare per liter, men så drar de oxå 1-2 dl mindre per mil än motsvarande motor utan fsi från audi.annars kommer det nog komma en hel del som rekommendera toyota eller subaru.
när morsan skulle köpa ny bil, så snackade hon me några vänner som jobbar på en VW verkstad, o se sa att skoda ännu inte riktigt nått upp till samma kvalitet som VW bilarna, även om det var samma koncern, de har helt enkelt sparat in en del. dock rekommenderade de en Seat. så hon köpte en seat Leon, alltså en bil i golf klassen (samma som a3)