[OT] Hjälp med låtar

Deore XT

Ny medlem
[OT] Hjälp med låtar
Gick runt o mindes gamla musikklassånger, kom plötsligt fram till att "bright eyes" var ganska bra.
problemet är att jag troligtvis inte var född då låten skrevs...
Någon som har ett hum om vem som har skrivit låten?
O dessutom, den dära låten som går på telias reklam "come togeheter over me", vem har skrivit den?

[OT] Hjälp med låtar
Bright eyes är Simon&Garfunkel och Come together är Lennon& Mc Cartney a.k.a The Beatles
edit stor bokstav vid namn

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Hjälp med låtar
Ska man va jävligt petig så är Bright Eyes en låt som Art Garfunkel framför solo. Låten är skriven av Mike Batt.
Paul Simon har inget med låten att göra.

[OT] Hjälp med låtar
Dock är det en god sak att sprida bra Musik.
Men jag är sjujävla tokförbannad på pedofiläcklet jacksson som köpt rättigheterna till Beatles låtar och sen säljer dom till så´n jävla skit som den dyngreklamen för nå´t jag glömt som Deore XT hört.

[OT] Hjälp med låtar
bengt:

Det stämmer att Michael Jackson i mitten av 1980-talet köpte förlagsrättigheterna till de flesta av Beatles låtar. Dessa (ca 190 st) ingick i ATV, som omfattade ca 4000 låtar. Michael Jackson köpte alltså förlagsrättigheter till en jäkla massa andra låtar i samma veva. En av dem som tipsat honom om hur lukrativt det kan vara att äga förlagsrättigheter var Paul McCartney.

I mitten av 1990-talet köpte Sonys amerikanska förlagsdel in sig i ATV, och Sony/ATV bildades. Från början var det ett 50-50 joint venture, så helt plötsligt ägde Michael Jackson "hälften" av Beatleslåtarna.

Idag har kanske inte Michael Jackson mycket att säga till om vad gäller förlagsrättigheterna till Beatleslåtarna, för Sony gör nämligen gällande att Michael Jackson använt sin del av den samägda Beatleskatalogen som säkerhet för ett lån.

Så du kan lugna ner dig! ;-) Det är nog inte Michaels fel att Beatleslåtar används i reklamfilmer.

Och en sak till: det behöver ju inte vara så att han ÄR pedofil bara för att han då och då anklagas för det. :-)

[OT] Hjälp med låtar
michael.jpg
Vad hände emellan dessa bilder i hans pall???
Jackson-Michael.jpg

[OT] Hjälp med låtar
Kaijan skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad hände emellan dessa bilder i hans pall???

han köpte rättigheterna till beatles musik...

[OT] Hjälp med låtar
Ok ok jag är orättvis mot stackars jackson. Har läst en bok om honom och han kanske inte är bevisad pedofil, han blev ju onekligen frikänd i rättegången (precis som OJ), men jävligt vriden är han ju.
Om jag jag nu ska hata Sony också hur gör jag med en absolut nödvändiga mindiscen.

Dock avskyr jag jackson musik av hela hjärtat.

Så hemsk ser han väl inte ut.
Visa bilaga 20995

Han behövde inte lägg ut så mycket pengar bara, kolla bara vad lite sprit och kokks kan göra.
Visa bilaga 20996

Vad hände mellan dessa bilder.
Visa bilaga 20998

och
Visa bilaga 20999

Föresten kanske man inte ska snacka för mycket om "jävligt vriden" det här vad jag gillar!

samma kille, IA Eklundh från Göteborg, igen.

Tillbaka
Topp