[OT] Hjälp mig hitta filmen

StaffanS

Ny medlem
Jag letar efter en film som jag såg delar av på TV för några år sedan.
Filmen innehåller en lång sekvens där en massa gangsters (förmodar jag) rusar runt i ett hyreshus och jagar varandra. Sekvensen är otroligt häftigt filmad med hissnande kameråkningar, nästan så man tappar andan. Jag vet inte så mycket mer om filmen än att den är asiatisk (Hong Kong?, Korea?) och att den bör vara gjord på 90-talet eller senare. Jag har försökt googla fram filmen, men jag har inte lyckats.
Jag vet helt enkelt för lite om filmen.
Någon som vet vilken film jag menar?

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Die hard är gangsters i ett hus..

Mmm, fast det är inte den.
Det är mer en Hong Kong-rulle än en Hollywood-rulle.

Banlieue 13. Kan rekommendera hela filmen.

Trots att det står i sjuttontusen trådar hittar jag det aldrig när jag söker efter hur man infogar youtubefilmer :-)

Johan T skrev:
> Banlieue 13. Kan rekommendera hela filmen.
>
>
>
> Trots att det står i sjuttontusen trådar hittar
> jag det aldrig när jag söker efter hur man
> infogar youtubefilmer :-)

Ja, det kan nog vara den filmen. Fast jag hade ju bestämt för mig att den var asiatisk.
Men minnet kanske sviker.

Såg rätt lika ut den där Banlieue 13 men jag tror det är en annan film det syftas på.

Har sökt som attan men hittar inte på filmen, kommer inte ihåg om den var kinesisk, koreansk eller annat.

Kommer dock ihåg att det var en krypskytt eller 'hitman' som försökte skjuta en i en lägenhet som jag har för mig var en gasläcka i, killen överlevde genom att krypa in i ett kylskåp och efter explosionen börjar jakten i huset som går via trappor, fönster och lägenheter, grymt snyggt filmat var det!

Här en asiatisk hårdjävel som kickar ass i ett hus, mkt bra film!! Kanske inte den du tänkte på för där var de flera men den här killen slåss som 10 så det kanske var så det var ;)

..::Larzzza::.. skrev:
> Här en asiatisk hårdjävel som kickar ass i ett
> hus, mkt bra film!! ....

Oldboy var också den film jag tänkte på först. Bläckfisk till middag idag kanske.

//j

Leo skrev:
> > Yamakasi?

Klippet är från Banlieue 13. Har för mig att skådespelarna där kallar det dom gör för parkour. Yamakasi-gänget kommer från andra sidan stan eller nått. Free-running, parkour, yamakasi. Samma skit.
Har inte sett B13 men Yamakasi var riktigt usel.

Bra musik på "Time & Tide"-klippet även om jag skulle valt klubbversionen.

Har "Time & Tide" tillsammans med "Tokyo Raiders" i en dubbelpack-DVD R2SE ifall någon är intresserad av att köpa för en billigare penning än nypris (skicka PM).

Tillbaka
Topp