[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Middag med föräldrarna.

Bilagor

• PXL_20240215_151852192.MP.jpg
    PXL_20240215_151852192.MP.jpg
    621.3 KB · Besök: 65
Jag åt 2 på fettis-dagen, sedan dess ingen alls, och så ska det förbli tills fettis-dagen 2025. Purist, javisst.

En del släta vetebullar som blev över efter baket har jag däremot slukat, men det är ju inte semlor.

Tröttnade lite på att posta/läsa i tråden när några huliganer tyckte att "det är grädden som är det goda". Käkar ni semlor gjorda på mumiebullar och sötsliskig fyllning, eller vad är problemet?

Nåväl, till er andra, har ni hakat på den nya trenden, semmelsnacks? (kanske inte, den har inte nått utanför min lgh än)
Semper glutenfria havredigestive, god (i betydelsen inte sötsliskig) fyllning och toppad med LITE grädde.

Nu undrar ni kanske varför Semper glutenfria havredigestive. Jag testade glutenfritt ett tag. Inte för att jag misstänkte glutenintolerans, men att jag kanske var lite känslig för gluten. Så var det inte, men då upptäckte jag dessa goda kex, väldigt goda!

Disclaimer: Svårt att sluta när man väl börjat.

20240224_202833_ed.JPG

Tröttnade lite på att posta/läsa i tråden när några huliganer tyckte att "det är grädden som är det goda". Käkar ni semlor gjorda på mumiebullar och sötsliskig fyllning, eller vad är problemet?

Nåväl, till er andra, har ni hakat på den nya trenden, semmelsnacks? (kanske inte, den har inte nått utanför min lgh än)
Semper glutenfria havredigestive, god (i betydelsen inte sötsliskig) fyllning och toppad med LITE grädde.

Nu undrar ni kanske varför Semper glutenfria havredigestive. Jag testade glutenfritt ett tag. Inte för att jag misstänkte glutenintolerans, men att jag kanske var lite känslig för gluten. Så var det inte, men då upptäckte jag dessa goda kex, väldigt goda!

Disclaimer: Svårt att sluta när man väl börjat.

Visa bilaga 684316
Mängden grädde relativt mängden "bulle" känns närmast större för den där anrättningen än för en medelsemla. Sen verkar förvisso mängden fyllning relativt sett vara än mer överdimensionerad i jämförelse med medelsemlan.

Tillbaka
Topp