Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En finsemla har bra balans.Köpesemlor har ju väldigt mycket grädde, lite too much IMHO. Förmodligen någon modenyck, semlor ska se ut så helt enkelt.
Absolut! Här ska inget slösas bort.Äter ni verkligen all grädde? Jag brukar skrapa av det mesta, inte med tanke på kalorier i första hand, vill inte att det bara ska smaka grädde typ.
Dagens i-landsproblem!Sen är det väldigt jobbigt med så mycket grädde när man tar ett bett, det fastnar ju lite på näsan, sen måste man torka av grädden från näsan, sen börjar det ändå lukta lite härsken grädde för man får ju inte bort allt med en servett, sen måste man tvätta bort det - grymt jobbigt!
Köpesemlor har ju väldigt mycket grädde, lite too much IMHO. Förmodligen någon modenyck, semlor ska se ut så helt enkelt.
Äter ni verkligen all grädde? Jag brukar skrapa av det mesta, inte med tanke på kalorier i första hand, vill inte att det bara ska smaka grädde typ.
Sen är det väldigt jobbigt med så mycket grädde när man tar ett bett, det fastnar ju lite på näsan, sen måste man torka av grädden från näsan, sen börjar det ändå lukta lite härsken grädde för man får ju inte bort allt med en servett, sen måste man tvätta bort det - grymt jobbigt!
Nytt? Det är gammalt, på utdöende. Bara gamla reliker äter det.
Bytte du in grädde?
Tydligen skulle ört-osten gå till nåt annat.Bytte du in grädde?
More is more av det goda, kan inte bli för mycket grädde! ?Köpesemlor har ju väldigt mycket grädde, lite too much IMHO. Förmodligen någon modenyck, semlor ska se ut så helt enkelt.
Äter ni verkligen all grädde? Jag brukar skrapa av det mesta, inte med tanke på kalorier i första hand, vill inte att det bara ska smaka grädde typ.
Sen är det väldigt jobbigt med så mycket grädde när man tar ett bett, det fastnar ju lite på näsan, sen måste man torka av grädden från näsan, sen börjar det ändå lukta lite härsken grädde för man får ju inte bort allt med en servett, sen måste man tvätta bort det - grymt jobbigt!
Jag var där idag, före lunch. Utsåld.St Jakobs var bättre än fabrikssemlan men det hade varit kul att testa från Bagaren och Bonden som vann lokalblaskans semmeltest.
Det är lite som folk som gör såna "rawfoodbollar" av dadlar. Insisterar på att det smakar precis som chokladbollar. Men egentligen smakar det bara besvikelse.Vad tror ni?
Visa bilaga 680742
En!Fortfarande noll.
Är det här tacken för att man tog sig in till kontoret i "snöstormen"? ?
Jag var där idag, före lunch. Utsåld.
Dvs massorme semlor men alla var förhandsbeställda.
Ett jävla sätt!
Men åas, de små semlorna var verkligen små. Förstoringsglas bifogades!
Sista man på jobbet bjuder familjen på semlor…Undrar hur stor andel av de semlor som köps denna dag som inte äts upp. Många arbetsgivare bjuder ju på semlor och där är väl känslan att man hellre beställer lite för många än för få så att någon blir utan.
Inte säker på att den regeln appliceras generellt.Sista man på jobbet bjuder familjen på semlor…
Om regeln tillämpas generellt (i Sverige)? Hur avgör man vem som är siste man och blir det inte väldigt många semlor om den personen ska ta hela Sveriges överblivna semmelberg? ?Det avgör siste man
Äntligen någon som lägger sin själ i semlan!Först lite grejs att rosta till multimassan
Visa bilaga 680848
Fixa bullar och ner med multimassan
Visa bilaga 680849
Grädde på och därefter hattarna
Visa bilaga 680850
Själ? Tyckte det såg ut som blandat kutterspån! ?Äntligen någon som lägger sin själ i semlan!
Undrar hur stor andel av de semlor som köps denna dag som inte äts upp. Många arbetsgivare bjuder ju på semlor och där är väl känslan att man hellre beställer lite för många än för få så att någon blir utan.
Köpesemlor har ju väldigt mycket grädde, lite too much IMHO. Förmodligen någon modenyck, semlor ska se ut så helt enkelt.
Syrad grädde = Gräddfil?Råkade köpa syrad grädde som jag hade på gårdagens två eftermiddagssemlor. Det var riktigt gott! Tror 50/50 med syrad och vanlig grädde kan bli en hit. Jävligt fräscht!
Syrad grädde = Gräddfil?
En välkomponerad semla är vacker att beskåda.Blev två stycken nyss.
Sambon frågade om jag verkligen skulle äta båda två på en gång.
Självklart sa jag, och strax efter skakade hon på huvudet och sa att jag nog kommer se ut som en semla snart.
Aja, det är ju så gott.
Chreme fraiche.Syrad grädde = Gräddfil?