[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast det där var inget nyårslöfte. Det där
> kommer jag ju aldrig att kunna hålla.

Exakt! Det är ju därför man säger det på nyår då alla skålar med en.

Hur många kommer ihåg.........

Fikasvettot skrev:
> Ja, man skriver ju inte på forum och bloggar om
> sånt...

Exakt.. På bloggen skriver man bara att man endast ska äta dom på lördagar. Förresten är det ingen som läser min blogg så jag kan festa hur mycket jag vill :oD

Jag ser ingen anledning att inte börja äta ett så gott bakverk när väl lussekatter och pepparkakor är avklarade.

Idag blev det 1.5 semlor, får öka på träningsmängden om jag ska stanna längre hos svärmor :-)

Fikasvettot skrev:
> Gunnarssons på Götgatan hade redan i
> mellandagarna.

O jag som tänkte gå förbi ikväll för köpa bröd på Gunnarssons efter varit på landet. Nåja det blir att våga sig ut i kylan o inhandla ett par imorgon..

Värmde upp med en i söndags..
Och sen 2 igår..
Och hittils 2 idag!

Glad semmeldag alla!

semla_28197214.jpg

Kommer att trycka i mig 7-8 stycken av denna läckra bakelse idag. Lär ångra mig senare, men va fan... Kan man äta 10 kanelbullar på kanelbullens dag, så får man ställa upp för semlan med.

O! Snacka om misslyckat så här långt, få se om det blir ordning på torpet under eftermiddagen..

Två härliga bitar semeltårta. Få se om det blir någon mer på vägen hem. Men får köra förbi Gamla Enskede bageri se om de har nogon kvar. Annars blir det trösta sig med en av deras kanelbulle.

I samma stund som det serverades semlor på jobbet satt jag i ett telepresencemöte på Cisco och där bjöds det minsann inte på några semlor. Ingen alltså vilket är helt sjukt. Bra att jomper tog två åt mig iaf.
Men än är dagen inte slut. Konsum ligger väldigt nära Max, även fast det är skitsemlor men det struntar jag i.

Ett stycke semla nyss uppäten.

Värre var det för ett par veckor sedan när jag gick för att köpa smör och kom hem med ett par semlor och två Falcon Bayerskt. Efter att ha ätit en semla konstaterade jag att den andra nog skulle smaka bättre om jag åt upp den också istället för att spara den tills nästa dag.
Kan säga att det blev ett rätt saftigt kvällsfika eftersom det sköljdes ner av en liter öl.
Jag var inte hungrig när jag gick isäng den kvällen.

Black planet skrev:
> Två härliga bitar semeltårta. Få se om det
> blir någon mer på vägen hem. Men får köra
> förbi Gamla Enskede bageri se om de har nogon
> kvar. Annars blir det trösta sig med en av deras
> kanelbulle.

Shit, du ligger risigt till. Värsta knarket. (kan det vara så att jag tipsade dig om stället?)

Bidde en till frukost, tekniskt var det ju ingen riktig semla då jag valde vaniljkräm istället för den äckliga bittermandelminan som de envisas med att placera mitt i godheten normalt.

20:45 igår slog det mig att jag hade missat dagens semlor. Jag kom snabbt ner i skorna och i jackan för att löpa till icabutiken på hörnet. Semlorna var slut.

Här har man semeltränat i en månad och så missar man the main event liksom.

Fyfan. Hoppas nästa år går bättre.

Jag åt en på Jan:s (?) konditori i Söderköping igår. Det blir nog den enda i år. För lite träning för att äta flera.

Oscar, vågar man rekommendera en omväg (?) förbi gamla enskede bageri? Magiskt... tillochmed egna maktkakor. Lätt semla top 3 och solklar vinnare av kanel/vaniljbulle "bäst i världen". Så går inte heller vanliga brödet av för hackor. Men akta dig, du kan tvingas cykla långt för att kompensera :)

Atlas skrev:
> Oscar, vågar man rekommendera en omväg (?)
> förbi gamla enskede bageri? Magiskt... tillochmed
> egna maktkakor. Lätt semla top 3 och solklar
> vinnare av kanel/vaniljbulle "bäst i världen".
> Så går inte heller vanliga brödet av för
> hackor. Men akta dig, du kan tvingas cykla långt
> för att kompensera :)
+1
Deras bullarna är riktigt grymma. När de låg på lite närmare tunnelbannan kunde de ibland ha sommarsemlor :D .

Blev två igår, en till kvällsmat också, tyvärr en med BITTERmandel och en dag gammal men den slank ner ändå! :)

i dag ingen. i år, 7 st tror jag.

men har ju hittat min favorit, en riktigt stor, perfekt bulle, massa o grädde. den till vänster på bilden. notera att den till höger är normalstor, på gränsen till stor :D
semla.jpg ht=326

1st idag. Åter test av Hurtigs semlor på kungsholmen. Var besviken förra gången nämligen. Men nu var de tillbaka i sin vanliga form o smak.
Imorgon blir det att gå förbi Gamla Enskede bagari o ta en semla+kanel bulle. Det kan jag vara värd efter att kört en runda med cx på dagen.

Säsongen verkar vara över? Nåja jag var tvungem att testa chokladsemla ifrån Xoko. Små och goda! Ja allt har choklad i sig. Mandelmassa var grym.
Annars har det blivit några G:a Enskede Bageri combo. Semla+kanel/vanilj bulle.

Jag hann med semla både på Pock och Petite France förutom några vanliga trista på jobbet.

jomper skrev:
> Jag hann med semla både på Pock och Petite
> France förutom några vanliga trista på jobbet.

På en dag? Bra jobbat!

Pock och två på jobbet var faktiskt på samma dag. Sen tog jag en till frukost på jobbet nästa morgon också, men då var den inte lika färsk!

Nu börjar det suga i tarmen efter dessa bakverk. Genom allt är ur tiden så borde väl någon i Sthlm sälja några redan nu? Någon som har sett dem?

Tillbaka
Topp