[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

Du lade upp i webp som inte verkar stödjas av forum-motorn. Men man kunde klicka på länkarna för att ser bilderna. Lite konstigt att gränssnittet tillåter att ladda upp webp då.
Ah, jag ska försöka få till ett mer ordentligt filformat. (Det var mest bekvämlighet från egen del då det var från interna Instagram-mappen där bilderna låg enkelt samlade). Tänkte inte ens att det var ett annat format.

Får bjuda på den här teasern från ett Medelhavs-varmt Polen där vi lossade slagg/rost med förhistoriska kranar.
PXL_20240715_200756987~4.jpg

Inte så det var avsett. Ersätt med strandälskarvarning om strandraggare sticker i ögonen.
"Hur används ordet strandraggare?
Två blonda bronserade gudar som såg ut som strandraggare i brottarlinnen och bylsiga shorts stod utanför baren och väntade antagligen på att den skulle öppna.
Vi raljerar kring strandraggare från Malta och Grekland och vi skrattar åt tokiga frisyrer och knasiga kläder.
Och strandraggare från Larnaca får en ny innebörd.
Bland annat ett exempel med en hiv-smittad strandraggare som erövrar kvinnor och ryssar som spelar rysk roulette."

Edit: detta har inget med arbetsplatser att göra, så jag nöjer mig med detta. :)

Strandraggarvarning på bilden på mittenskärmen.
Besökt den stranden många gånger varje år sedan 1958. Inte mycket till raggningsställe, mest barnfamiljer sedan 80-talet. Före dess mest folk från socknen som tvättade sig lite extra på söndagarna efter en hård arbetsvecka.

Senast ändrad:
Kommer nog att bli trångt på cykelbanan. Jag cyklar på östra sidan morgon och kväll.

Första etappen startar i september

Den första etappens arbete utförs längs Dag Hammarskjölds väg och innebär flytt av ledningar under mark samt trädfällning.

Under den tiden kommer båda körfälten i södergående riktning att stängas av mellan Sjukhusvägen och Husargatan. All bil- gång- och cykeltrafik flyttas till den östra sidan av vägen, med endast ett körfält i varje riktning.

Första etappen pågår under 12 månader, med start i september 2024.

Senast ändrad:
På kontoret: Kontorslandskap
Hemma: Köksbordet
I fält: Ja, det kunden erbjuder, exempelvis krypa i en ångdom på en panna på ett värmeverk

Jag är besiktningsingenjör inom tryck.

IMG_1088.jpeg
IMG_1093.jpeg
IMG_1091.jpeg
IMG_1899.jpeg
IMG_1901.jpeg

Lite svårt att få lasern att samarbeta när golven och väggarna lutar åt alla möjliga håll .
Paradox museum , vissa gäster har tydligen så svårt att hålla balansen i det här rummet så de trillar in i väggarna så de går sönder .
Tredje gången på ett år som jag är där å lagar men det som sticker ut denna gång är att de trillat uppåt….!? (Andra bilden visar den befintliga betongväggen som är ca 90grader vs den påbyggda gipsväggen )

Återigen, fotoförbud på mitt jobb. 10 min innan mitt möte hamnade jag i ett gasskyddsrum tillsammans med 40 andra (där ventilationen var avslagen). En timme och 20 minuter senare sköts mitt möte på framtiden och jag kunde gå till min ordinarie arbetsplats. Tur jag är van med värme. :)

Tillbaka
Topp