Hälsingland
Aktiv medlem
[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
?Kraftverksdamm?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
?Kraftverksdamm?
Passerade jag månne din arbetsplats häromveckan under lite testversamhet?
Ser ut som det, lite längre fram på höger sida vid intagen är grindbytet vi håller på med.Passerade jag månne din arbetsplats häromveckan under lite testversamhet?
Visa bilaga 545494
//Kristoffer
Påminner mycket om min arbetsplats och dresscode.
Är det bara ett jättegaller för att filtrera bort bös å annat? Och isåfall vad gör en med allt böset? Kommer nån och rensar med jämna mellanrum sen eller?
Japp, alla intag har galler framför, kommer grymt med diverse beroende på kraftverket ligger. Här rensar man med mobilkran och gripklo. Mer vanliga intag har egna grindrensareÄr det bara ett jättegaller för att filtrera bort bös å annat? Och isåfall vad gör en med allt böset? Kommer nån och rensar med jämna mellanrum sen eller?
Men att det ändå kommer över en massa skit som på bilden nedan, är det bara sånt som runnit över då?Japp, alla intag har galler framför, kommer grymt med diverse beroende på kraftverket ligger. Här rensar man med mobilkran och gripklo. Mer vanliga intag har egna grindrensare
Men att det ändå kommer över en massa skit som på bilden nedan, är det bara sånt som runnit över då?
Visa bilaga 548467
Ja det finns ju diverse gamla kvarnar med vattendomar som möjliggör egen produktion som ligger invid bostadshus. Har träffat på några ägare till dylika genom åren.Jag drömde länge om ett eget litet vattenkraftverk på tomten. Det behövs inte mycket till vattendrag för att fixa hushållsbehovet. Men det var väldigt komplicerat med tillstånd och grejor, och de få tomter jag såg säljas som hade allt klart av historiska skäl drog alltid iväg rejält i pris.
Coolt. Det där och Voith-Schneider står kvar på min önskelista.Har bytt till gult. Fortfarande bååd, men helt andra spakar!
Har bytt till gult. Fortfarande bååd, men helt andra spakar!
Det är riktigt kul, speciellt nu när börjar man få in snitsen! Voith vore nåt det.Coolt. Det där och Voith-Schneider står kvar på min önskelista.
Sveriges längsta led det där eller?
Tjänstledig för tillfället, men vi får se vad framtiden bjuder på...Permanent? Jag kommer sakna dina skärgårdsbilder iså fall.
För oss som inte har fotografiskt minne över alla Sveriges färjeleder, vilken led rör det sig om? Eller borde jag veta det?Det är riktigt kul, speciellt nu när börjar man få in snitsen! Voith vore nåt det.
Mja, inte riktigt den längsta...?
Tjänstledig för tillfället, men vi får se vad framtiden bjuder på...
Får slänga upp en bild från dagen så länge - Candela på väg ut genom sundet:
Visa bilaga 555860
Ser inte ut som ivö färjan iallafall :pFör oss som inte har fotografiskt minne över alla Sveriges färjeleder, vilken led rör det sig om? Eller borde jag veta det?![]()
Skanssundsleden, kopplar samman Södertörn med Mörkö.För oss som inte har fotografiskt minne över alla Sveriges färjeleder, vilken led rör det sig om? Eller borde jag veta det?![]()
Tyckte jag kände igen det. Där har man cyklat några gånger.Skanssundsleden, kopplar samman Södertörn med Mörkö.
Kontraster mot lunch på hemmakontoret dagen efter.
Frostlaggad istället för jetlaggad?Kontraster mot lunch på hemmakontoret dagen efter.
Frostlaggad istället för jetlaggad?
Skink-lag, typiskt on-topic på ett cykelforum ?Det var varmt och fint trots snön igår så det var bara härligt, är väl gumpen som får lida av många timmar i bil. Skink-lag![]()
Borde vara perfekt med en happyit på färjan där. Inte minst för alla som cyklar Brevetlopp den sträckan. Om man är lite sen till avgång är det bara att ringa @Loftberg och snällt be om 5 minuter senare avgångSkanssundsleden, kopplar samman Södertörn med Mörkö.
Ssssch ?@Loftberg betyder det här att det snart finns ett ledigt befälsjobb? ;)
Man saknar ju att köra vattenjet ibland
Det håller dom på med på dom ställen där fasaden är rutten men så länge den bara är ful så blir det skrapning och målning sen. En av få kunder som börjar från rätt håll och gör taket tätt först och sen fixar det estetiska...@onegear, de funderade inte på att byta fasaden?
Det håller dom på med på dom ställen där fasaden är rutten men så länge den bara är ful så blir det skrapning och målning sen. En av få kunder som börjar från rätt håll och gör taket tätt först och sen fixar det estetiska...
Den gamla (100 år) plåten som satt där var ovanligt långt uppdragen på väggarna förr så det var bara å härma. Typiskt utförande för 100 år sedan var max 4"/10cm upp på vägg ?Tänkte mest där man spikar upp ny papp och går upp med plåten över fasaden, men det kanske är bättre än det ser ut :-)
Kul att följa!Körde några dagar här i helgen och början av veckan. Vilken drös med cyklister som åker med färjan när vädret visar sin fina sida. Kul! En del verkar pendla dagligen, andra kör långturer genom landet. En bunt på ~20 pers kom iförda knallgula spons-tröjor och körde söderöver, oklart vad det var för gäng (är inte så insatt i landsvägshojandet).
Visa bilaga 560152
www.team-rynkeby.se
Deras dress ser tämligen bekant ut!
Japp, jag såg dem passera Skanssundet innan faktiskt. Tydligen på väg till Nynäs. De verkar klara sig bra utan mig!Candela åkte förbi hemma här om dagen. Utan dig!