Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Der Kaiser sa:Det är massa nick med mäktiga namn här:
Makten, Kung Stalle osv,
så när när man redan heter det och det dessutom finns ett tufft däck som har mitt (efter)namn så bytte jag från mitt "gamla vanliga".
mantorparn sa:Är Mini_me samma som hängde gtiklubbens forum förr i tiden? Aka Idefix?
Mini_me sa:Finns fortfarande på det forumet men efter att ha lagt bil intresset till graven så är jag knappt där längre.
h.g.j sa:Mini_me sa:Finns fortfarande på det forumet men efter att ha lagt bil intresset till graven så är jag knappt där längre.
Räknar du dig som nekrofil eller dödgrävare under arbetstid i så fall? :)
silverman834 sa:Skaffade nicket för 15 år sen då Helgon.net kom. Historien bakom det är riktigt fantasilöst - jag och min dåvarande partner spelade mycket Worms och då kunde man namnge man sitt lag. Jag var fantasilös och namngav efter medlemmarna i min favoritgrupp, The Legendary Pink Dots. En där kallar sig för Silverman och jag fastnade för hans namn. Och sen har det följt med. Och då det är ett så vanligt efternman i tex USA så är det namnet ofta upptaget, så då lägger jag ofta till mitt turtal 834 efter.
Fältprästen sa:Tja, något fick det ju bli.
En av karaktärerna i den underbara Moment 22.
Arsozath sa:Taget från en fantasybok. Var en drake med där som hette så. Tyckte det var fint och sedan har det bara hängt med. Jag var typ 11-12 när jag läste boken kanske, och när jag senare kollade upp stavningen så hade jag naturligtvis fuckat upp det rejält. Fel och för många bokstäver. Men det får hänga med ett tag till. Alternerar lite mellan detta nick, förkortningar av det och ett nidnamn jag fick av en "kompis" när vi spela wow en gång i tiden.
xyz-saft sa:Xyz-saft kommer från bamse från början. Det har hängt med länge, och på andra forum också där jag var aktiv innan jag reggade mig här. Vet väl inte varför jag valde det från början egentligen.
Raggamuffin sa:Arsozath sa:Taget från en fantasybok. Var en drake med där som hette så. Tyckte det var fint och sedan har det bara hängt med. Jag var typ 11-12 när jag läste boken kanske, och när jag senare kollade upp stavningen så hade jag naturligtvis fuckat upp det rejält. Fel och för många bokstäver. Men det får hänga med ett tag till. Alternerar lite mellan detta nick, förkortningar av det och ett nidnamn jag fick av en "kompis" när vi spela wow en gång i tiden.
Har funderat på det där ett par gånger faktiskt eftersom det är stavat lite märkligt :) Men då var det rätt.
h.g.j sa:xyz-saft sa:Xyz-saft kommer från bamse från början. Det har hängt med länge, och på andra forum också där jag var aktiv innan jag reggade mig här. Vet väl inte varför jag valde det från början egentligen.
Bamse och draken, förminskningssaften... =)
(Dottern tittade på den imorse...)
Arsozath sa:Raggamuffin sa:Arsozath sa:Taget från en fantasybok. Var en drake med där som hette så. Tyckte det var fint och sedan har det bara hängt med. Jag var typ 11-12 när jag läste boken kanske, och när jag senare kollade upp stavningen så hade jag naturligtvis fuckat upp det rejält. Fel och för många bokstäver. Men det får hänga med ett tag till. Alternerar lite mellan detta nick, förkortningar av det och ett nidnamn jag fick av en "kompis" när vi spela wow en gång i tiden.
Har funderat på det där ett par gånger faktiskt eftersom det är stavat lite märkligt :) Men då var det rätt.
Hehe. Rätt att det var fel :) Tyvärr vet jag inte vad bokserien heter längre, men det spelar nog ingen större roll. Plöjde igenom rätt mycket böcker på den tiden.
Raggamuffin sa:Arsozath sa:Raggamuffin sa:Arsozath sa:Taget från en fantasybok. Var en drake med där som hette så. Tyckte det var fint och sedan har det bara hängt med. Jag var typ 11-12 när jag läste boken kanske, och när jag senare kollade upp stavningen så hade jag naturligtvis fuckat upp det rejält. Fel och för många bokstäver. Men det får hänga med ett tag till. Alternerar lite mellan detta nick, förkortningar av det och ett nidnamn jag fick av en "kompis" när vi spela wow en gång i tiden.
Hehe. Rätt att det var fel :) Tyvärr vet jag inte vad bokserien heter längre, men det spelar nog ingen större roll. Plöjde igenom rätt mycket böcker på den tiden.
Kathrine Kerr, sagan om Deverry typ. Silverdolken kanske ringer en klocka.
Serien har nog inget riktigt namn. Värd att läsas om..ett par gånger hittills..
Mr Orange sa:Jag med.DT sa:DT = Donald Trump.
Japp, jag förutsåg detta redan 2010.
Mårten sa:Hade ett anonymt nick först som jag tramsade lite för hårt med. För att tvinga mig själv att bli lite mer seriös fick det bli detta nick som liksom är jag. Det här var 2006, och den planen gick åt helvete.
Den gamla användaren (reggad 2004) är sedan länge avstängd... men inläggen finns kvar. Kanske dags för en tripp längs memory lane... Då och då tilltalas jag med mitt gamla nick irl. Vilket är kul och ger en känsla av gemenskap. :P
h.g.j sa:Ser att Johan Falk är i nickbytar fasen... Men jag trodde det var låga odds på att han skulle byta till Bahco... Men tji fick jag...
Mårten sa:Hade ett anonymt nick först som jag tramsade lite för hårt med. För att tvinga mig själv att bli lite mer seriös fick det bli detta nick som liksom är jag. Det här var 2006, och den planen gick åt helvete.
Den gamla användaren (reggad 2004) är sedan länge avstängd... men inläggen finns kvar. Kanske dags för en tripp längs memory lane... Då och då tilltalas jag med mitt gamla nick irl. Vilket är kul och ger en känsla av gemenskap. :P
qma sa:Ett fånigt ironiskt skämt riktat till mig själv - Quit Making Acronyms.
H. sa:Mårten sa:Hade ett anonymt nick först som jag tramsade lite för hårt med. För att tvinga mig själv att bli lite mer seriös fick det bli detta nick som liksom är jag. Det här var 2006, och den planen gick åt helvete.
Blev Mu**to avstängd? Det visste jag inte. :)
Fjärdebrunn sa:Jag tycker vi ska sluta med nick. Känns 1900-tal.
Bättre att trolla seriöst som på FB.