[OT] Hur tänkte du? Eller förklaringen till ditt nick/användarnamn.

Går way back. I mitten av nittiotalet skulle jag och en god vän lansera ett mIRC-script. Vid färdigställandet återstod bara att sätta nåt klatschigt default nickname och idétorkan var då ett faktum. Kom helt virvlande att tänka på kommandot /guser och med lite [med tidens mått] häftig utsmyckning blev det ^GuSeR^ och då när jag såg det kändes det med ens så häftigt att jag ville ta det som eget Internet handle. Med åren hann det modifierad i omgångar. Såväl takklammer som blandning av versaler och gemener blev löjligt så då blev jag istället "gewser", och sen blev gangstah rap populärt och då skulle det "ah" ersätta "er" i ord så ofta det bara gick så då blev jag "gewsah" för ett par år. Sen slutligen skulle allt vara kort och enkelt så de senaste femton åren har jag kort och gott varit "Gew" på min upptäcktsfärd i cyberrymden.

I min ungdom gillade jag att festa och tålde mycket därav mitt nick som har hängt med....
74 är födelsår...

...för att jag gärna nördar in hårt på det jag är intresserad av, om det så är hörlurar, electronica (musikgenre), datorbygge, sci-fi/fantasy, fiskeutrustn. eller cyklar och cykelkomponenter. Geek passar bättre än Nerd i namnet och har väl en positivare betydelse i engelskan tror jag.

Geekstremist sa:
...för att jag gärna nördar in hårt på det jag är intresserad av, om det så är hörlurar, electronica (musikgenre), datorbygge, sci-fi/fantasy, fiskeutrustn. eller cyklar och cykelkomponenter. Geek passar bättre än Nerd i namnet och har väl en positivare betydelse i engelskan tror jag.

Ivan Boring på radion. Vem minns inte denna milstolpe i ultratorr humor.

I en sekvens så vet inte Ivan vad han ska säga, utan det blir: -Ehhh................Gano.

Ordet finns inte, utan det är bara så det blir när man har otur när man tänker.

Jag har lätt att bli förbannad och "galen" och Google kan berätta mer om vem Örjan Lax var.

Som långhårig och skäggig immundefekt doktor var jag hemma sjuk en period spelade gamla star wars spel när skägget var buskigare än vanligt kändes nicket givet.

20190822_220113.jpg

Jag cyklade på denna ram när jag signade på happyMTB. För några dagar sen skänkte jag bort den via happy-annons.

I internets ungdom letade jag efter ett nick som bäst beskrev min spelade... attityd på ett visst, avsomnat golfforum.
Eftersom Colin Montgomerie kunde bli så där härligt, bottenlöst tvärsur, så tänkte jag mig hur han skulle bli vid en rejäl, kemikalieinducerad snedtändning, och; Taa-Daa!
MontyOnAcid var född.

Sitter o filurar på att byta mitt användarnamn. Vad händer rent praktiskt med t ex alla gamla inlägg och referenser. Byts @SocialGimp ut i alla inlägg då eller?

Senast ändrad:
Sitter o filurar på att byta mitt användarnamn. Vad händer rent praktiskt med t ex alla gamla inlägg och referenser. Byts @SocialGimp ut i alla inlägg då eller?

Inte de gamla inläggen som kom innan kommit sedan flytten till den nuvarande forummjukvaran afaik.

Senast ändrad:
Ja, länkade citat hanteras förhoppningsvis med user id server side.
Funkar det inte över senaste bytet? Minns inte.

Annars får man väl en karenstid med gamla mellan ()?

nick och bild verkar bytas ut i alla inlägg, men det gamla nicket står kvar inne i texten.

du kan se hur det ser ut om du kollar bjs/bengt-re

Senast ändrad:
Fast det med parentes gäller inte längre eller är förhandlingsbart? Tänker på nämnda exempel och andra

Ah, så Bengt-re är numera BJS? Jäkligt lurigt av honom att han ändrade profilbild samtidigt!

Tack för djupdykningen i ämnet och exemplet förresten!

Ah, så Bengt-re är numera BJS? Jäkligt lurigt av honom att han ändrade profilbild samtidigt!

Tack för djupdykningen i ämnet och exemplet förresten!
han brukar byta bild då och då:) och då byts den hela vägen retroaktivt.

om du vill byta nick (voffor då då:) kan ju ett alternativ vara att du i avatarbilden har ditt gamla nick åtminstone ett tag, för att mjuka upp övergången

om du vill byta nick (voffor då då:)
När jag startade mitt konto så hade jag en webbsida som analyserade instagram-konton. Den var ganska avancerad om jag får säga det själv med mängder av verktyg o analyser men den tog aldrig fart tyvärr o projektet lades ner efter ett par år av kodande o införda API-begränsningar från Facebook. Nu så här 5 år senare eller nå't känns namnet socialgimp inte speciellt aktuellt.

0*ffgbk-o1gs9ONXm6.webp

Fundadores kommer från cigarrmärket Trinidad och deras flaggskepps facon Fundadores. Finns en anekdot om att märket startades enbart för att Fidel Castro inte skulle tappa ansiktet efter ett missförstånd i en intervju. Jag har använt det här nicket i diverse cigarrforum och det brukar vara ledigt så det fick hänga med hit. Jag ångrar dock att jag inte valde Sir Shredalot…

Har kört Msipelled som användarnamn på olika spel genom åren och kände för att försvenska det till happyride.

När jag startade mitt konto så hade jag en webbsida som analyserade instagram-konton. Den var ganska avancerad om jag får säga det själv med mängder av verktyg o analyser men den tog aldrig fart tyvärr o projektet lades ner efter ett par år av kodande o införda API-begränsningar från Facebook. Nu så här 5 år senare eller nå't känns namnet socialgimp inte speciellt aktuellt.

0*ffgbk-o1gs9ONXm6.webp
Godkänt ditt skifte nu.

I övrigt har ja ingen koll på jur det fungerar.

@JohanA får grotta i det.

Oklart, reggade mig 07 ? när jag fick upp cykelintresset igen nyligen efter många år (höll på i tonåren med BMX och annat) så hade jag ingen aning om att jag ens var reggad här.

Tillbaka
Topp