[OT] Hyra skåpbil och lämna på annan plats?

manneblask

Aktiv medlem
Halloj!
Jag undrar om någon vet nått ställe/företag/whatever där man kan hyra en skåpbil/mindre lastbiloch lämna på annan plats? Syfte här är flytt mellan Sthlm - Gbg. Har kollat på de vanliga hyrbilsfirmorna (försökt iaf) och det var redigt saftigt.

Gott om uthyrare av släp som har den tjänsten för mycket mindre pengar, men det kanske inte funkar.

Halloj!
Jag undrar om någon vet nått ställe/företag/whatever där man kan hyra en skåpbil/mindre lastbiloch lämna på annan plats? Syfte här är flytt mellan Sthlm - Gbg. Har kollat på de vanliga hyrbilsfirmorna (försökt iaf) och det var redigt saftigt.
Ja du har ju hittat de som gör det. Och det är dyrt som du också har sett.
Be en kompis, om du har nån, på orten du ska flytta till, att hyra och köra upp/ner till dig. Då har du bärhjälp också förutom att ni kan dela på körandet på väg till nya hemmet.

Ja du har ju hittat de som gör det. Och det är dyrt som du också har sett.
Be en kompis, om du har nån, på orten du ska flytta till, att hyra och köra upp/ner till dig. Då har du bärhjälp också förutom att ni kan dela på körandet på väg till nya hemmet.
Jo det är självklart ett alternativ även om det inte var det jag frågade om ?

Jo det är självklart ett alternativ även om det inte var det jag frågade om ?
Det är nog bara de stora drakarna som kan erbjuda tjänsten du frågar efter. De små och billigare företagen är lokala.
Vi kollade upplägget för ett par år sedan och gjorde som jag föreslagit. Även med en hotellövernattning för sjåffören blev det bra mycket billigare.
Och jag tolkade just priset som den springande punkten. ?

Flytt och flyttstäd får du rut för, behöver inte bli ohyggligt dyrt. En släkting betalade 25k för flytt från södra Gotland till Stockholm förra sommaren, inkl allt bärande och körande och flyttstädning av huset de lämnade.

Värt en del pengar att ha krafter kvar när man ställer i ordning i det nya hemmet.

Det är nog bara de stora drakarna som kan erbjuda tjänsten du frågar efter. De små och billigare företagen är lokala.
Vi kollade upplägget för ett par år sedan och gjorde som jag föreslagit. Även med en hotellövernattning för sjåffören blev det bra mycket billigare.
Och jag tolkade just priset som den springande punkten.
?
Ja det är nog ett bra billigt alternativ. Jag har annars tänkt hyra och lämna i Stockholm vilket också blir rätt okej. Mest att jag ville slippa köra båda vägarna.
Flytt och flyttstäd får du rut för, behöver inte bli ohyggligt dyrt. En släkting betalade 25k för flytt från södra Gotland till Stockholm förra sommaren, inkl allt bärande och körande och flyttstädning av huset de lämnade.

Värt en del pengar att ha krafter kvar när man ställer i ordning i det nya hemmet.
Tog en offert för bara flytt och fick 20k som pris, hade ju varit smutt med städ också men då jag är mitt i en skilsmässa tror jag inte allt bös kommer vara ute då. Men jag överväger det alternativet också.

Tog en offert för bara flytt och fick 20k som pris, hade ju varit smutt med städ också men då jag är mitt i en skilsmässa tror jag inte allt bös kommer vara ute då. Men jag överväger det alternativet också.

Beroende på livssituation så kan ju 20k vara fullkomligt orimligt mycket pengar, eller helt klart värt det. Min senaste flytt (som bara var ca 20 min med bil) gjorde jag med bil och släp och då kände jag att jag aldrig mer vill flytta. Det var dock rätt utdraget då huset inte var sålt och fick vara visningsmöblerat tills försäljningen var klar.

Om du har egen bil som ska med måste du väl ändå åka fram o tillbaka och hämta den ...
Jag måste tillbaka ja för andra anledningar, men åka tåg i 3h eller köra bil själv i 4-5h är ju ett lätt val för mig ?
Bilen ska säljas för övrigt så det är möjligt att det sker innan dess.

För ganska många år sen fanns något som kallades freeride, man fick köra hyrbilar gratis tillbaka till där de hade hyrts från början. Vet inte om det försvunnit.

Jag måste tillbaka ja för andra anledningar, men åka tåg i 3h eller köra bil själv i 4-5h är ju ett lätt val för mig ?
Bilen ska säljas för övrigt så det är möjligt att det sker innan dess.
Du får sälja plats i skåpbilen på tillbaka vägen till folk som köpt cyklar , surfbrädor . Bildäck och annat bös :)

Tveksamt om det finns lösning billigare än 1-2h extra i bilen jämfört med tåg.
Nej alltså jag är villig att betala ändå. Ville bara kolla efter alternativ just med envägshyra som inte kostar 10k+ (då pratar vi allt på 2 dagar). Det finns ju appar som t.ex. GoMore där man kan hyra skåpbilar till bra pris men det är just körandet jag gärna slipper upp och ner.

Men just nu känns flyttfirma rimligast.

När jag flyttade från sthlm till framsidan för 8 år sen betalade jag 4500 för envägshyra av en 18kbm lastbil från hyrbilscentralen.
Verkar ha varit relaterat till avis.

När går flytten? Jag har en mindre skåpbil med dragkrok och går från heltidsjobb till timanställning kommande månadsskifte

Tillbaka
Topp