(OT) Idag är jag bara less/ Fist bump tråden

Morfum

Ny medlem
images.jpg
Tråden för dåliga dagar, hårsäckinflammationer som inte ger med sin och en evigt grinig unger och smutsiga cyklar.
Tråden för frustrerade tonåringar (finns dom ens här?) eller snarare övre tonåren kanske? Trötta, svettiga pappor till småbarn, makar till en grinig fru, och hällregnets helvete.

Vi kan kanske vara torkvindan för dom hällregnsblöta kläderna, klappen på ryggen till trötta föräldrar och en spark i röven på kärleksledsna 20-åringar. Råd om hur man kommer över rakutslagens helvete, övervinner hårsäckarna när man ger upp rakningen och istället ger bölder på benen när håret ska ut. En ren "Hej-bullen" tråd i sann andra med andra ord.
Hiss och diss kommer utdelas, tråden blir vad den blir. Dissar kommer dock hagla som dropparna från skyn en svensk sommar. En del kommer fram, en del skämtar, någon blir alltid kränkt och någon kanske vågar öppna sig lite.
Hej Familjeliv! :D

fistbump_large.png

2070642_520_292.jpg

Senast ändrad:
Jag e en jevla less idag, grinig unge, dåligt väder, små sliten efter gårdagen och sk apå kalas i em, men starta tråden gjorde det lite bättre iaf.
Om man bara kunde centera bilderna?

Vet inte om jag riktigt hänger med på vad man förväntas göra i den här tråden, jag är nog för lite bro för det :) Men inflammerade hårsäckar kan undvikas genom exfoliering, köp en sån där lite gullig handske som är gjord i något slags grovkorningt material, sedan är det bara att skrubba på i duschen. Förutom att det kan hjälpa mot inväxta hårstrån är det ganska skönt med en rejäl avrivning. Ta i riktigt ordentligt så kan det säkert vara avreagerande också =)

Jag lider som f-n ingen cykling på flera dagar, fölsedagar sjuka ungar djungelträdgård som ingen machete biter på regnblask och så jobb gamlingar som ska tas om hand bilar ska tankas körkortstillstånd räkningar skatt ska betalas beslut fattas läkarundersökningar föräldramöte resor ännu mer jobb revisorn och så tjocka släkten och kräftkalas på det...

Ja men det är väl det som är livet, tids nog kommer man att sakna det, se där ett par riktiga visdomsord på vägen :-)

Yes! Fler som lider :)

Blev genast på bättre humör. Här har det inte cyklats på nästan tio dagar, sambo som är tjurig, ungar som bråkar. Vi behöver köpa garderober, byråer +annat. Jag hittar värsta perfa skjurdörrsgrejen. Hon dissar, och utbrister sedan "men den här var ju fin!!" och pekar på nåt litet klädskåp som mer påminner om nåt till ett barnrum?! Men fattar du inte att den måste va större?!!! Så var det igång...

Jag tänkte åka och köpa lite kallingar å strumpor. Då får man plötsligt hela familjen i släptåg.. trött man blir.

Dissar idag min sambos oförmåga att tänka rationellt och moget. Samt bristen på cykling och Ajj i helvete! Minsta ungen BET mig just i knät!!! Vad faan!!!

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Vet inte om jag riktigt hänger med på vad man
> förväntas göra i den här tråden.

Lite meningen med det hela =)

> Men inflammerade
> hårsäckar kan undvikas genom exfoliering, köp
> en sån där lite gullig handske som är gjord i
> något slags grovkorningt material, sedan är det
> bara att skrubba på i duschen. Förutom att det
> kan hjälpa mot inväxta hårstrån är det ganska
> skönt med en rejäl avrivning. Ta i riktigt
> ordentligt så kan det säkert vara avreagerande
> också =)

Tack för tipset! Skall testas, antar att du menar någon sådandär skrubbhandske/peeling/potatishandske?

/J

Little Stereo skrev:
> Ingen tråd för fruar med griniga gubbar alltså
> ? ;-)

Jofan, samt när man är en grinig gubbe mot sin fru. =)

Med resten ovan, visst är det härligt med sådanhär dagar, speciellt när dom går över och man vet att det bara blir bättre, förhoppningsvis. =P

Morfum skrev:
> Tack för tipset! Skall testas, antar att du menar
> någon sådandär
> skrubbhandske/peeling/potatishandske?

Jajjamensan!

Började dagen med att fundera på om jag skulle skruva upp lampor eller cykla till Nynäshamn. Sen kom regnet och frågan blev mer om jag skruva upp lampor eller se en film, sen när filmen skulle fixas hamnade jag här, youtube och utsidan så frågan nu är om jag skall skruva upp lampor eller surfa.

Söndagar får gärna vara lite långtråkiga dock, men inte hela dagen.

Borde prova att bygga den optimala ved-gas-spisen (för tredje gången)

Perfekt!

Sitter i ett kallt och blött mässtält på Skeppsbron i Stockholm, det som skulle bli ett bra sensommarevent med sköna triathleter och cykelsnack urartar till nån form av snedvriden vattenfestival tom på positiva och glada... Usch och fy!

Patrol skrev:
> Perfekt!
>
> Sitter i ett kallt och blött mässtält på
> Skeppsbron i Stockholm, det som skulle bli ett bra
> sensommarevent med sköna triathleter och
> cykelsnack urartar till nån form av snedvriden
> vattenfestival tom på positiva och glada... Usch
> och fy!

Fast det var rätt najs igår va?

Kan det för f-n inte sluta regna någon gång???

Som tur är somnade grabben 1,5h och man fick sig en lur själv också. Nu är humöret på uppgång igen, kan det sedan bara sluta hällregna så blir allt toppen.

fredrikw skrev:
> köp en sån där lite gullig handske som är gjord i
> något slags grovkorningt material, sedan är det
> bara att skrubba på

Fikasvettot skrev:
> Fisting?

Morfum skrev:
> Kommer säkert bli en njutning.. =)

Morfum skrev:
> Om man bara kunde centera bilderna?

{center} {/center} med {} utbytt mot [] i vanlig ordning borde lösa det :)

1305030333_cat-fist-bump.gif

tokförkyld med feber och kräkningar, det var min triathlonsöndag, det. ungarna studsar omkring och borde vara ute men där vräker det ner och alla regnkläderna är kvar på dagis... och tror ni att det finns nåt bra på tv en sån här dag??? 200 kanaler till trots. f u c k. så, nu känns det lite bättre. och och frugan kom hem med godis, he he.

Min cykel är trasig och jag är dunderförkyld. Huvudet känns som om det ska sprängas och jag är allergisk mot värktabletter. Life is like a lollipop...

Plocka ner ett helt hus i lådor, somliga ska mosas ner i källaren, andra ska flyttas med till Shanghai i 2 år. Idag känns det inte som nån bra idé, det här emigrerandet. Lite vemod och grubbel såhär på slutet, farväl-turné till familj, annan släkt, vänner och kolleger pågår. Fy fan för flyttkartonger! Och för allt materiellt man samlat på sig... suck!

Jag måste damsuga snart, det kommer suga. Efter det ska vi installera en ny barnstol i bilen det kommer suga ännu mer. Jobb imorgon är nog dock det värsta, får trösta mig med en pizza och en öl sedan.

Misärpendlaren skrev:
> Patrol skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Perfekt!
> >
> > Sitter i ett kallt och blött mässtält på
> > Skeppsbron i Stockholm, det som skulle bli ett
> bra
> > sensommarevent med sköna triathleter och
> > cykelsnack urartar till nån form av snedvriden
> > vattenfestival tom på positiva och glada...
> Usch
> > och fy!
>
> Fast det var rätt najs igår va?

sometimes you win and sometimes you lose!

Igår var en vinnardag, helt klart

Påtvingad lakanstvätt pga vätskansde skrubbsår efter min Maxiavalanchekrasch och det har regnat hela dagen.
Nu skiter jag i det här och sticker ut och springer.

Har inte cyklat på 2 veckor, dotter bröt armen i fredags, vättenläcka i källaren som jag upptäckte för 30 min sen och på fredag ska jag begrava min far. Det går bra nu....

Röhss skrev:
> Ingen som har noterat att diktatorn dök upp redan
> på första sidan? Får det verkligen gå till på
> detta viset?

Tyckte det var lika bra att få det gjort.

Röhss skrev:
> Ingen som har noterat att diktatorn dök upp redan
> på första sidan? Får det verkligen gå till på
> detta viset?

Ahh! Tack, hittade ingen misär i hela tråden förrän du gjorde mig uppmärksam! Diktatorn innan sidan tre kan ju inte vara okej, var är moderatorerna +ANNAT?

Turesson skrev:
> Har inte cyklat på 2 veckor, dotter bröt armen i
> fredags, vättenläcka i källaren som jag
> upptäckte för 30 min sen och på fredag ska jag
> begrava min far. Det går bra nu....

Whoa.. Det där är svårt att peppa upp,
Ta hand om dig, Glöm inte äta som min mor skulle sagt.
Kram ta mig fan!

Jag centrerade bilderna åt dig Johannes, om du redigerar ditt inlägg så ser du hur man gör :)

Testade att "rida" min flickväns häst i går igen, i dag har jag mer ont i röv/pung och ben/ljumskar
än vad man får av min hårda sadel och låg växel/låg kadens.

Varför finns förresten inte SPD till hästar?

jomper skrev:
> Jag centrerade bilderna åt dig Johannes, om du
> redigerar ditt inlägg så ser du hur man gör :)

Tackar!
Har bara suttit på mobilen sen jag fick veta hur man gjorde, hade gått men har inte känt mig så haXXig :)

Jag avnjöt just en god kopp kaffe i lungn och ro, men före och efter har allt varit åt H*** Ve** !!

Fick mina 2 flaskställ från HongKong och hämtade det paketet idag, öppnade och fick ut första stället, svart och fint och fiskar fram det andra, vitt... VITT!! WTF????

Fick ett föreläggande om att lämna in inkomstdeklaration med posten. Ringde redovisningsfirman som lovade att fixa det i somras då påminnelsen kom då den första tycks försvunnit i posten.
Jodå, den är inskickad både på papper och elektroniskt med kvitto. Ringer skatteverket:
-Ja, vi ser att vi har skickat kvittens, men det spelar ingen roll eftersom vi inte har den här.
WTF?! Jaha, och vad ska jag göra nu då?
-Skicka in den igen blir det lakoniska svaret.

Ägnat halva eftermiddagen i telefon och med att åka till servicekontoret för att lämna in en kopia personligen, mot kvittens, men de betyder ju tydligen inget?!

Senast ändrad:
Efter total avsaknad av sjukdomar under sommaren känner jag äntligen att halsen börjar kännas normal igen!
En vårtermin där min älskade lilla bastard till son lyckades släpa hem alla former av bakterier han kunde hitta på forskningslabratoriumet för biologisk krigföring som med ett annat namn kallas förskola, har under sommaren gett mig viss abstinens efter nya och mer avancerade sjukdomsförlopp.
Och en vecka in på höstterminen levererar dom! Hoppas på en långdragen variant med halsont som inte riktigt bryter ut men samtidigt inte försvinner på minst 10-12 dagar tills nästa lite tyngre förkylning kommer! Hej Hösten, Hej TREO, Hej viktuppgång!! Vad fan betyder HTFU? =)

Allergia al vento skrev:
> Efter total avsaknad av sjukdomar under sommaren
> känner jag äntligen att halsen börjar kännas
> normal igen!
> En vårtermin där min älskade lilla bastard till
> son lyckades släpa hem alla former av bakterier
> han kunde hitta på forskningslabratoriumet för
> biologisk krigföring som med ett annat namn
> kallas förskola, har under sommaren gett mig viss
> abstinens efter nya och mer avancerade
> sjukdomsförlopp.
> Och en vecka in på höstterminen levererar dom!
> Hoppas på en långdragen variant med halsont som
> inte riktigt bryter ut men samtidigt inte
> försvinner på minst 10-12 dagar tills nästa
> lite tyngre förkylning kommer! Hej Hösten, Hej
> TREO, Hej viktuppgång!! Vad fan betyder HTFU? =)

Amen!
Jag hör dig broder, men en ständigt rastlös 2åring här hemma som är mäkta trött på mig för övrigt efter att jag försökt underhålla honom under 5v "sommarlov" så känner jag att det börjar klia i hals och hår. Mamman jobbat hela sommaren och varit ledig ca 8dgr sedan maj, imorgon flyger hon till Finland och är där i en vecka. Måtte han inte bli sjuk nu.. Jag är så sjukt trött så jag somnar här och där.

Blir idiot. Samma visa varenda gång det nalkas tävling.
Inför Långa Billinge, 1 vecka innan. Förkylning på ingång. Trycker i mig vitlök, c-vitaminer och echinagar. Blir frisk och känner mig välmående 2 dagar innan.

Inför Ränneslätt, 1,5 vecka innan.. samma visa som Billinge. Trycker i mig alla kurer jag kommer på.. Blir frisk och känner mig även kry och loppet går bra.

Och nu, BST om 4 dagar. Vaknar upp, tung i bröstet, huvudvärk och nästan börjar bli täppt.
Så nu sitter jag här återigen och stinker vitlök, tryckt i mig c-vitamin och echinagard.

Antingen har jag en väldigt idiotisk kropp eller så är det bara psykiskt..
Blir tokig då jag inte ens vågar träna när jag mår så här för att riskera att kroppen havererar innan lördag.

BLÄÄÄÄÄ

Tillbaka
Topp