Grrrr... *morr* *smack* F--n!!
Helgen kunde ju ha börjat bättre! :( Måste skriva av mig "lite" här :/
Posten/Poståkeriet (PostNord?) verkar ju inte vara riktigt korrekta i sitt agerande om man uttrycker sig milt:
Inväntar paket från Bike-Discount, dom var som vanligt blixtsnabba med att packa och få iväg det från sig i tisdags, spårade sen kollinumret på nätet med jämna mellanrum från att paketet togs emot av DHL till att det kom in i Sverige (Malmö) i onsdags. Planerade då för att det skulle kunna tänkas köras ut under torsdagen (igår alltså) och höll mig hemma hela dagen fram till 19-tiden. Hörde ingenting under hela dagen, jag hade kvällen innan dessutom testat porttelefonen nere vid entrén en extra gång (bor i hyreshöghus) och den fungerade utan anmärkning.
Till min förvåning ser jag sent på eftermiddagen när jag söker på DHL's tyska sida att ett leveransförsök har gjorts kl. 14.02 och mottagaren var ej närvarande!
Haha, dom skämtar aprillo!! INGEN har ringt på telefonen, och inget annat samtal har blockerat porttelefonen till mobilen under dagen (har separat mobil till den) så igår kväll mailade jag PostNord's kundtjänst i Västerås, och bad om det svenska kollinumret så jag kunde fråga efter det hos mitt postombud. Fick kollinumret med ett trevligt mail idag på förmiddagen, och kommentar att jag kunde hämta paketet efter 16-tiden hos mitt postombud.
Och - jag var där nu ikväll vid 19.30-tiden och frågade efter paketet, men efter ca 5 minuters letande och knappande vid datorn fick jag beskedet att det fanns inte alls där. Och hon kunde inte heller se var det kunde tänkas befinna sig.
Jag tackade artigt för hjälpen, även om en inneboende ilska samtidigt började pyra inom mig!
Just nu känner jag mig lite som Karl-Bertil Jonssons pappa som morrande sitter och kväver sin julilska framför teven! *grrr* *mummel*
Kommer att skriva en reklamation till kundtjänst under helgen och fråga om dom som kör ut paket inte vet hur en porttelefon fungerar. Kommer att kräva en ny utkörning, eller fraktkostnaden tillbaka om paketet dyker upp hos mitt ombud om typ en vecka.
- - - - - - - - - - - - - -
paus 5 minuter
- - - - - - - - - - - - - -
Såja, det känns redan liiite bättre. Får försöka gå vidare nu, ska värma en fryst kebabpizza i ugnen nu och muntra upp mig med... :) Det finns ju trots allt människor som har det betydligt värre här i världen!