(OT) Idag är jag bara less/ Fist bump tråden

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite dålig vinkel... Men det är bara att lirka
> ur sadeln från låset eller koppla loss
> sadelstolpen så har man en helt fräsch
> damhybrid. Den va nog inte många dagar...

Någon kommer nog få en dålig dag ja. Undrar om personen i fråga var vaken vid fastlåsningstillfället i morse?

Tog mig hem igår för att mötas av en rödgråten dotter, hennes klasskompis (16 år!!!) hade tagit livet av sig i förra veckan. Vad är det för s**tsamhälle vi har som driver en 16-åring till att ta livet av sig? Jag blir/är så fruktansvärt ledsen. Vad ska du med bil och villa? när du mår så jävla illa ...

Det händer allt för ofta. Det är så tråkigt att jag finner inga ord.... Ingen borde känna sig så besviken på livet att man inte finner någon annan utväg. Aldra minst önskar man ju det för dem som är unga.

Fy vilken mög-dag
Har hållt på med att försöka få igång min nya mobil sen kl 4 imorse. Har ångrat att jag bytte model typ en miljon gånger. *Svääääär*
Ska på begravning i Stockholm imorn så jag måste lägga massa pengar och tid på att köra fram och tbax. Har inte haft tid att svänga till sommarsulor på bilen (vilket jag borde innan jag kör)
Har inte haft tid att träna på hela veckan och det lär inte bli någon cykling förrän på söndag. Och då är det tävling. Abstinensen kryper i kroppen.
En skitdag helt enkelt.
Har lust att bara strunta i allt och ge mig ut och cykla. Tur att man är så ansvarsfull och mogen att man inte följer sina infall. Tur oxå man har lite självkontroll annars hade den där ¤%&//)(=%&¤# telefonen åkt o betonggolvet för ganska många timmar sen. Kan bli helt skogstokig för mindre :P

Edti: Så ringde bästa sötaste farbrorn från verkstan och ville bjuda på tårta.
Han ska gå i pension. Till honom i verkstan kunde jag alltid gå för en kopp kaffe och ett gott skratt. Han kommer vara saknad <3

Melankoli

Edti #2: Telefonkö försäkringskassan – plats 347 i kön. Nä. Jag skojjar inte

Senast ändrad:
Provar nya saker. Diskbråcksryggskott selände kombinerat med magsjuka. Det bränner liksom så skönt i ryggen av febern. Dessutom lagt mig till med den tveksamma vanan att svimma här och var. Blåtiror och spräckt läpp som resultat. Det är syyyyynd om mig! :(

Att man aldrig lär sig.. Det spelar ju ingen roll vilka trådar man läser, ändå lyckas man läsa om aktuella lopp(girot) och någon som säger hur det gått.

Sambon ringde precis; "Hjälp, bla bla, däcket pajj...bla bla... kändes konstigt när jag körde ut från parkeringen...fortsatte på motorvägen i 3mil ändå...bla... PAJJ PAJJ... fick hjälp att byta!"

Jodåsåatte, det blir några tusen till att lägga på bilen istället för att spara till nåt skoj att cykla på!

Story of my life, jag har nog aldrig haft tur med något nu när jag tänker efter ;-)

Två dagars sjukskrivning på mig i förra veckan, mindre pengar i lön, som det är lagstadgat.
Kommer till jobbet denna arla morgon och får veta att min chef har bihåleinflammation och därför "jobbar hemma" idag.....Smart, ingen karens här inte.

Fiiii faen vad jag hatar folk som beter sig så, fattar han inte vilket jävla förakt han föder. Vi är 6 pers på den här firman, han är den ende som konsekvent fuskar vid sin eller sina barns sjukdom....

Usch!

Är sen med det mesta nu när jag är pappaledig. Läste just att Burry Stander i specialized mtb team krockat med en taxi i januari och dött. Va fan ! Stor idol har gått ur tiden. Jag blir less.Riktigt less.

Grrr! Måste skriva av mig lite... :-/ *morr*

Åkte ut i skogen vid 20-tiden ikväll och tänkte ha lite skön kvällsträning med lampor.

Följande saker fick mig på dåligt humör:

1. Slirade och slant som aldrig förr på en massa blöta och mossgröna rötter och stenar på en ny stig, tappade flytet totalt! (Dags att köpa nya däck tror jag)

2. Hatade styret!! Hade av någon obegriplig anledning i helgen bytt tillbaka till det smala äckliga originalstyret på 62 cm istället för mitt sköna riser på 73 cm... Ska byta tillbaks imorgon!

3. Kedjan hoppade när en liten sten kilade fast sig mellan lill- & mellanklingan fram. Fick bort stenen efter några minuters micklande i beckmörkret.

4. På hemvägen råkade jag av misstag köra rakt igenom en stooor samling med hundhår (!) där någon tydligen stått och kammat av halva pälsen från en hund! Fullt med hundhår på både ram, kedja och däck när jag kom hem. Fan!! Får försöka dammsuga av det imorgon när det torkat ordentligt...

Nu känns det lite bättre, tack för ordet.

skogscyklisten skrev:
> Grrr! Måste skriva av mig lite... :-/ *morr*
>
>
> Åkte ut i skogen vid 20-tiden ikväll och tänkte
> ha lite skön kvällsträning med lampor.
>
> Följande saker fick mig på dåligt humör:
>
> 1. Slirade och slant som aldrig förr på en massa
> blöta och mossgröna rötter och stenar på en ny
> stig, tappade flytet totalt! (Dags att köpa nya
> däck tror jag)
>
> 2. Hatade styret!! Hade av någon obegriplig
> anledning i helgen bytt tillbaka till det smala
> äckliga originalstyret på 62 cm istället för
> mitt sköna riser på 73 cm... Ska byta tillbaks
> imorgon!
>
> 3. Kedjan hoppade när en liten sten kilade fast
> sig mellan lill- & mellanklingan fram. Fick bort
> stenen efter några minuters micklande i
> beckmörkret.
>
> 4. På hemvägen råkade jag av misstag köra rakt
> igenom en stooor samling med hundhår (!) där
> någon tydligen stått och kammat av halva pälsen
> från en hund! Fullt med hundhår på både ram,
> kedja och däck när jag kom hem. Fan!! Får
> försöka dammsuga av det imorgon när det torkat
> ordentligt...
>
> Nu känns det lite bättre, tack för ordet

Jag har vägrat men det verkar faktiskt som jag får inse att hösten är här.
Hundhår?! Uääkkh!

Började dagen med positiv inställning men blev sen nära på påkörd av en gubbjävel i mördar-Volvo på cykelbanan, i ett sånt där jävla radhuskvarter där folk som kört fram till dörren måste köra några meter längs cykelbanan för att komma ut igen. Det kan jag väl ta men när gubbfan tror att störst går först och att han dessutom kan köra till vänster på vägen (min högra sida alltså) då jävlar blir det för mycket.
FAN.

Idag är jag less på att vänta på telefonsamtal. Jag är ju sen ett tag tillbaka i jobbsökartagen.
Just nu har jag sökt tre jobb jag faktiskt vill ha.
Körde 65 mil enkel resa för intervju till ett av dom. Jag skulle få besked på "fredag eller måndag", men jag vankar fortfarande omkring som en äggsjuk höna och väntar på svar. Vill dessutom ha jobbet så mycket att det känns rent fysiskt!
Jobb nr 2. "Vi kallar till intervjuer löpande, det är bara att ha tålamod", de skulle höra av sig antingen för att kalla till intervju eller för att meddela att nån annan fått jobbet. När kunde de inte svara på.
Jobb nr 3 ringde jag upp efter att inte hört något från dom på 3 veckor. "Jo, vi har en kandidat vi vill anställa man vi ska ju komma överens också, faller det igenom kanske vi hör av oss för en intervju"

Hur jävla svårt ska det vara att hålla en sökande uppdaterad?! Framför allt när man kommit så långt som att de säger att de ska ta ett beslut efter intervju?

I måndags var jag hos läkaren på usö efter problem med mina armar..

Fick diagnosen - Plexus neurit..
En inflammation i nervblocken i båda axlar, värst i högra.
Nerverna har tagit skada, och tack vare detta har mina rereflexer slutat fungera.. Och musklerna i armen har förtvinats/svagats så jag har skakningar i armen efter jag gjort något som anstränger den.
Skadan ska läka av sig själv, kan ta 3 månader, upp till flera år, eller aldrig läka helt. Jag har otur...

Ska på en neurofysiologisk undersökning inom 2-3 månader för återbesök...
Först idag jag börjar förstå att jag kkanske måste byta hobby....
:-(

Skit dag

Freeskier skrev:
> Hur jävla svårt ska det vara att hålla en
> sökande uppdaterad?! Framför allt när man
> kommit så långt som att de säger att de ska ta
> ett beslut efter intervju?

Att bli headhunted är det absolut bästa, finns lite tips o trix som kan vara bra att läsa på.

Ontopic:

Inte kommit ut o trampat på flera veckor vilket suger nå jävulskt! Har suget men tamigf-n allt annat har kommit ivägen... Nu funderar jag på var jag ska få tag på gaffelolja att smörja innerbenen med istället för att trycka på tjöp online. Hmm.. LBS har öppet 13 min till...

Trött----jävligt trött ---vilket är märkligt, efter arbetat varenda jävla form av skift på industri så borde studier inte vara något problem men det känns som jag sjunker djupare och djupare för var dag. Tog och sov lite längre idag för att komma på banan igen..klockan är inte ens 20:00 och jag håller på att dö av trötthet.

Kan ha med det minimala umgänge jag har eller att jag inte tränar och cyklar...

Det ska väl vara självaste faaan!
Piss cykel alltså, den har ju helt hopplösa ingångar för de interna vajrarna. Får det inte att bli snyggt med längder och ordning.
Ser ut som jag slängt spagetti över bocken, jävla möög!
Ordnung muss sein!

En morgon på akuten efter två sömnlösa nätter o hög feber. Streptokocker. Skönt när jag jobbade 390 timmar på fyra veckor innan jul för att få långledigt över nyår o trettonhelgen.

Ny blir det penicillin i två veckor. . Hoppas bara jag kam börja svälja snart. .

DRQ96 skrev:
> En morgon på akuten efter två sömnlösa nätter
> o hög feber. Streptokocker. Skönt när jag
> jobbade 390 timmar på fyra veckor innan jul för
> att få långledigt över nyår o trettonhelgen.
>
> Ny blir det penicillin i två veckor. . Hoppas
> bara jag kam börja svälja snart. .

Av egen erfarenhet vill jag påstå att den typen av "jobba för att vara ledig" oftast slutar som för dig :-/

Krya!!

Idag firar jag 50 dagar med samma förkylning. Före det hade jag 30 dagars sammanhängande förkylning med fem friska dagar i mellan.

Men så här har jag hållt på ett par år.. först nu jag börjar ledsna på allvar..

Grrrr... *morr* *smack* F--n!!

Helgen kunde ju ha börjat bättre! :( Måste skriva av mig "lite" här :/

Posten/Poståkeriet (PostNord?) verkar ju inte vara riktigt korrekta i sitt agerande om man uttrycker sig milt:

Inväntar paket från Bike-Discount, dom var som vanligt blixtsnabba med att packa och få iväg det från sig i tisdags, spårade sen kollinumret på nätet med jämna mellanrum från att paketet togs emot av DHL till att det kom in i Sverige (Malmö) i onsdags. Planerade då för att det skulle kunna tänkas köras ut under torsdagen (igår alltså) och höll mig hemma hela dagen fram till 19-tiden. Hörde ingenting under hela dagen, jag hade kvällen innan dessutom testat porttelefonen nere vid entrén en extra gång (bor i hyreshöghus) och den fungerade utan anmärkning.

Till min förvåning ser jag sent på eftermiddagen när jag söker på DHL's tyska sida att ett leveransförsök har gjorts kl. 14.02 och mottagaren var ej närvarande!
Haha, dom skämtar aprillo!! INGEN har ringt på telefonen, och inget annat samtal har blockerat porttelefonen till mobilen under dagen (har separat mobil till den) så igår kväll mailade jag PostNord's kundtjänst i Västerås, och bad om det svenska kollinumret så jag kunde fråga efter det hos mitt postombud. Fick kollinumret med ett trevligt mail idag på förmiddagen, och kommentar att jag kunde hämta paketet efter 16-tiden hos mitt postombud.

Och - jag var där nu ikväll vid 19.30-tiden och frågade efter paketet, men efter ca 5 minuters letande och knappande vid datorn fick jag beskedet att det fanns inte alls där. Och hon kunde inte heller se var det kunde tänkas befinna sig.
Jag tackade artigt för hjälpen, även om en inneboende ilska samtidigt började pyra inom mig!

Just nu känner jag mig lite som Karl-Bertil Jonssons pappa som morrande sitter och kväver sin julilska framför teven! *grrr* *mummel*

Kommer att skriva en reklamation till kundtjänst under helgen och fråga om dom som kör ut paket inte vet hur en porttelefon fungerar. Kommer att kräva en ny utkörning, eller fraktkostnaden tillbaka om paketet dyker upp hos mitt ombud om typ en vecka.

- - - - - - - - - - - - - -
paus 5 minuter
- - - - - - - - - - - - - -

Såja, det känns redan liiite bättre. Får försöka gå vidare nu, ska värma en fryst kebabpizza i ugnen nu och muntra upp mig med... :) Det finns ju trots allt människor som har det betydligt värre här i världen!

Ett allmänt tips från B-D som iofs inte löser såna här problem: Beställ alltid med DPD som leveranssätt så får du ett trackingnummer som fungerar hela vägen utan att du behöver maila Posten.

Gällande att reklamera frakten så måste B-D göra det då de är kund i sammanhanget. Men maila du Posten också och fråga om det inte är rimligt att använda en porttelefon vid utkörning. Med tanke på den ökande postorderförsäljningen måste de ju på något sätt anpassa sig till privatleveranser; antingen att sluta erbjuda dem helt och köra grejerna direkt till ICA eller att faktiskt försöka nå mottagaren. Jag skulle personligen föredra alternativ 1.

Trist att det inte dök upp på ICA dock, hoppas det inte lagts åt sidan någonstans så att det blir flera dagars fördröjning.

Rattnalle skrev:
> Ett allmänt tips från B-D som iofs inte löser
> såna här problem: Beställ alltid med DPD som
> leveranssätt så får du ett trackingnummer som
> fungerar hela vägen utan att du behöver maila
> Posten.
>
> Gällande att reklamera frakten så måste B-D
> göra det då de är kund i sammanhanget. Men
> maila du Posten också och fråga om det inte är
> rimligt att använda en porttelefon vid
> utkörning. Med tanke på den ökande
> postorderförsäljningen måste de ju på något
> sätt anpassa sig till privatleveranser; antingen
> att sluta erbjuda dem helt och köra grejerna
> direkt till ICA eller att faktiskt försöka nå
> mottagaren. Jag skulle personligen föredra
> alternativ 1.
>
> Trist att det inte dök upp på ICA dock, hoppas
> det inte lagts åt sidan någonstans så att det
> blir flera dagars fördröjning.

Tack för tipsen Rattnalle, och jag ska tänka på att välja DPD nästa gång. Vet att du har skrivit om detta tidigare men jag hade blandat ihop och kommit ihåg fel, och valde DHL för jag trodde det var det som gav spårbarhet hela vägen. Men nu vet jag till nästa gång..

Habanero (fd skogscyklisten) skrev:
> Rattnalle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ett allmänt tips från B-D som iofs inte
> löser
> > såna här problem: Beställ alltid med DPD som
> > leveranssätt så får du ett trackingnummer
> som
> > fungerar hela vägen utan att du behöver maila
> > Posten.
> >
> > Gällande att reklamera frakten så måste B-D
> > göra det då de är kund i sammanhanget. Men
> > maila du Posten också och fråga om det inte
> är
> > rimligt att använda en porttelefon vid
> > utkörning. Med tanke på den ökande
> > postorderförsäljningen måste de ju på
> något
> > sätt anpassa sig till privatleveranser;
> antingen
> > att sluta erbjuda dem helt och köra grejerna
> > direkt till ICA eller att faktiskt försöka
> nå
> > mottagaren. Jag skulle personligen föredra
> > alternativ 1.
> >
> > Trist att det inte dök upp på ICA dock,
> hoppas
> > det inte lagts åt sidan någonstans så att
> det
> > blir flera dagars fördröjning.
>
> Tack för tipsen Rattnalle, och jag ska tänka på
> att välja DPD nästa gång. Vet att du har
> skrivit om detta tidigare men jag hade blandat
> ihop och kommit ihåg fel, och valde DHL för jag
> trodde det var det som gav spårbarhet hela
> vägen. Men nu vet jag till nästa gång..

Paketet kan även ha kommit fram. Sist jag skulle hämta ett paket på Willys i UA så hade de skannat in fel nummer och efter 15min letande så hittade han paketet...

Kung_Gustaf skrev:
> Idag firar jag 50 dagar med samma förkylning.
> Före det hade jag 30 dagars sammanhängande
> förkylning med fem friska dagar i mellan.
>
> Men så här har jag hållt på ett par år..
> först nu jag börjar ledsna på allvar..

Ja, vad ska man säga. I förrgår så firade jag min första helt förkylningssymtomfria dag! Det har alltså hållt i sig sen senaste inlägget...

Men nu jäklar..

leffo skrev:
> Paketet kan även ha kommit fram. Sist jag skulle
> hämta ett paket på Willys i UA så hade de
> skannat in fel nummer och efter 15min letande så
> hittade han paketet...

Ojdå, där ser man. Ja jag får väl ta mig dit igen och höra på måndag kanske.

Kung_Gustaf skrev:
> Kung_Gustaf skrev:
> -----
> > Idag firar jag 50 dagar med samma förkylning.
> > Före det hade jag 30 dagars sammanhängande
> > förkylning med fem friska dagar i mellan.
> >
> > Men så här har jag hållt på ett par år..
> > först nu jag börjar ledsna på allvar..
>
> Ja, vad ska man säga. I förrgår så firade jag
> min första helt förkylningssymtomfria dag! Det
> har alltså hållt i sig sen senaste inlägget...
>
>
> Men nu jäklar..

Grattis!

Kung_Gustaf skrev:
> Kung_Gustaf skrev:
> -----
> > Idag firar jag 50 dagar med samma förkylning.
> > Före det hade jag 30 dagars sammanhängande
> > förkylning med fem friska dagar i mellan.
> >
> > Men så här har jag hållt på ett par år..
> > först nu jag börjar ledsna på allvar..
>
> Ja, vad ska man säga. I förrgår så firade jag
> min första helt förkylningssymtomfria dag! Det
> har alltså hållt i sig sen senaste inlägget...
>
>
> Men nu jäklar..

Jag har bara haft min sen november. Men nu börjar det kännas en aning bättre. Skaffade smörjade nässpray som verkar ha gjort underverk för mina snustorra slemhinnor. Kanske bara placebo men det räcker för mig :)

Habanero (fd skogscyklisten) skrev:
> leffo skrev:
> -----
> > Paketet kan även ha kommit fram. Sist jag
> skulle
> > hämta ett paket på Willys i UA så hade de
> > skannat in fel nummer och efter 15min letande
> så
> > hittade han paketet...
>
> Ojdå, där ser man. Ja jag får väl ta mig dit
> igen och höra på måndag kanske.

Fick detta förklarat för mig av en uppgiven chaffis som kör ut företagspaket.

Paket som kommer utrikes ifrån hanteras alltid som företagspaket oavsett om det är ställt till ett företag eller privatperson, och om ett sånt inte kan lev till mottagaren av ngn anledning så går dessa tillbaks till senast hanterande terminal för att överföras till systemet som hanterar privatpaket.

Detta för att företagspaket (av för mig okänd anledning) inte lämnas hos postombud, därav måste paketet transfereras mellan systemen. Postchaffisarna tycker själva att detta är vansinnigt och de får ta mkt skit fr frusterade mottagare.

Därav tar det en hel arbetsdag mellan ett misslyckat leveransförsök till det går att hämta hos postombudet.

:)

Vernersson skrev:
> Habanero (fd skogscyklisten) skrev:
> -----
> > leffo skrev:
> >
>
> > -----
> > > Paketet kan även ha kommit fram. Sist jag
> > skulle
> > > hämta ett paket på Willys i UA så hade de
> > > skannat in fel nummer och efter 15min letande
> > så
> > > hittade han paketet...
> >
> > Ojdå, där ser man. Ja jag får väl ta mig
> dit
> > igen och höra på måndag kanske.
>
>
> Fick detta förklarat för mig av en uppgiven
> chaffis som kör ut företagspaket.
>
> Paket som kommer utrikes ifrån hanteras alltid
> som företagspaket oavsett om det är ställt till
> ett företag eller privatperson, och om ett sånt
> inte kan lev till mottagaren av ngn anledning så
> går dessa tillbaks till senast hanterande
> terminal för att överföras till systemet som
> hanterar privatpaket.
>
> Detta för att företagspaket (av för mig okänd
> anledning) inte lämnas hos postombud, därav
> måste paketet transfereras mellan systemen.
> Postchaffisarna tycker själva att detta är
> vansinnigt och de får ta mkt skit fr frusterade
> mottagare.
>
> Därav tar det en hel arbetsdag mellan ett
> misslyckat leveransförsök till det går att
> hämta hos postombudet.
>
> :)

Ok, tack för kompletterande info. Då borde det finnas att hämta på måndag om allt klaffar. Jag får hitta på nåt annat i helgen istället för att montera ny styrstam, handtag och däck. Kanske tar en tur ut med den andra cykeln också, man blir ju alltid gladare av att cykla :)

Fan, ungarna har släpat hem stans största förkylning och gett den till mig, dessutom är det skitväder ute. Bajslördag....

matteboy skrev:
> Fan, ungarna har släpat hem stans största
> förkylning och gett den till mig, dessutom är
> det skitväder ute. Bajslördag....

Låter som rodelträning i soffan kan vara dagens grej.
Finns rätt mycket sport på dumburken också, som man kan slötitta/sova till

När jag flyttade till min lägenhet för ca 8 månader sedan så vad en av anledningarna till att jag valde den närheten till ett litet men ack så bra skogsområde. Nu har ägarna av marken bestämts sig för stängsla in hela skiten. LESS SOM FAN.

Tillbaka
Topp