(OT) Idag är jag bara less/ Fist bump tråden

JockeS skrev:
-------------------------------------------------------
> Blir idiot. Samma visa varenda gång det nalkas
> tävling./../ eller
> så är det bara psykiskt..

Tävlingsnerver?

Jag gillar denna tråden. Det är bra med ett ställe man kan gnälla av sig så man har det gjort.

Idag har jag inget att klaga över, men jag ger mig fan på att jag blir förkyld dagen innan Bockstenen. Mina båda huliganer har dragit hem första förkylningen från dagis redan.

I övrigt lever jag efter devisen "Life is a f-ing bith and then you die", då riskerar man inte att bli besviken i alla fall ;)

Har suttit och vart förbannad hela natten.. på mig själv.. för att jag nästan satte en STJÄL MIG! skylt på min cykel...under en lönehelg! Och glömde bort att försåtsminera den!

Tänkte ägna dagen åt att cykla runt och leta efter den.. men blev för risig i magen av all upprördhet, när jag kom på att den inte alls stod i hallen!

fy f*n måste spy ut lite jobbgalla - så jävla pisstråkiga arbetsuppgifter just nu och vad kommer tacken bli..? en pungspark (i bästa fall..)
blä
SJ AB

slängde ryggsäcken i framhjulet och knäckte nyckelbenet, mens jag låg där i diket vid sidan av cykelbanen såg jag i ögonvrån hur en mtbr cykla förbi. Dom är ganska hårda i touren när dom cyklar med brutet nyckelben...

Jag beställde glatt ett par springskor från England idag. Skitjävlaskit... När jag kollade storleken så kollade jag på US 6,5 vilket är storlek 40,5. Skorna är till min sambo och hon har 37,5 mao UK 4,5.....

Varför kan vi inte bara enas om ett mått istället....

/G

satt på kontorsstol igår och pratade med bekant, skulle rätta till röven lite och "snäpp" sa det i ryggen.. Fuckfan&fi**a..
Värsta jävla "ryggskottet" nu, och nu ska jag ner till sjykgymnasten och göra en "tippa" på min rygg för att se min rörlighet. Det ironiska är att det var såhär det kändes när jag fick mitt diskbråck... Frugan är bortrest utomlands en vecka med så ensam hemma med grabben. Woooho.

Morfum skrev:
> satt på kontorsstol igår och pratade med bekant,
> skulle rätta till röven lite och "snäpp" sa det
> i ryggen.. Fuckfan&fi**a..
> Värsta jävla "ryggskottet" nu, och nu ska jag
> ner till sjykgymnasten och göra en "tippa" på
> min rygg för att se min rörlighet. Det ironiska
> är att det var såhär det kändes när jag fick
> mitt diskbråck... Frugan är bortrest utomlands
> en vecka med så ensam hemma med grabben. Woooho.

Faan vad surt. Kan vara karma för att du startade den här tråden. "Karma is a bitch..."

Krya på dig. Jag brukar själv frukta det värsta men sedan lyckas kotknackaren (Osteopat i mitt fall tydligen) fixa till det... Hon har förklarat det som att det jag tror är "snäpp" nu sprack en disk, är musklerna som drar ihop sig för att de har känt av någon obalans i ryggkotan och då skyddar den genom att låsa upp den <- OBS dålig förklaring, men det lugnar mig när osteopaten säger det...

Senast ändrad:
b_mattias skrev:
> slängde ryggsäcken i framhjulet och knäckte
> nyckelbenet, mens jag låg där i diket vid sidan
> av cykelbanen såg jag i ögonvrån hur en mtbr
> cykla förbi. Dom är ganska hårda i touren när
> dom cyklar med brutet nyckelben...

Trist. obekväm skada. Efter 4 dagar sen mitt nyckelbensbrott är jag ganska less på tabletter, sittsovande, knastrande i högeraxeln och roddande med sjukvårdsbyråkrati. Blä. Ja hur fn fixar de cykling på den nivån? Jag kan knappt lyfta fjärrkontrollen..

Barnfria, åtagsfria, lite bubbel igår....

Söndagssovmorgonen avbröts när byggjobbare började såga upp gatsten utanför fönstret, en långt ifrån ljudlös syssla. Är det verkligen tillåtet att göra ljudligt jobb på söndagar? Jag vet andra länder där det är olagligt.

Emigration -6 dagar. Hatar verkligen flyttkartonger. Dessutom svårt att veta om det borde vara panik ellerom det kan vara lugnt att hinna allt. Vad nu "allt"är. Hm. Röstar för panik, så blir det nog mer gjort!

Wst skrev:
> Morfum skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > satt på kontorsstol igår och pratade med
> bekant,
> > skulle rätta till röven lite och "snäpp" sa
> det
> > i ryggen.. Fuckfan&fi**a..
> > Värsta jävla "ryggskottet" nu, och nu ska jag
> > ner till sjykgymnasten och göra en "tippa" på
> > min rygg för att se min rörlighet. Det
> ironiska
> > är att det var såhär det kändes när jag
> fick
> > mitt diskbråck... Frugan är bortrest
> utomlands
> > en vecka med så ensam hemma med grabben.
> Woooho.
>
>
> Faan vad surt. Kan vara karma för att du startade
> den här tråden. "Karma is a bitch..."
>
> Krya på dig. Jag brukar själv frukta det värsta
> men sedan lyckas kotknackaren (Osteopat i mitt
> fall tydligen) fixa till det... Hon har förklarat
> det som att det jag tror är "snäpp" nu sprack en
> disk, är musklerna som drar ihop sig för att de
> har känt av någon obalans i ryggkotan och då
> skyddar den genom att låsa upp den <- OBS dålig
> förklaring, men det lugnar mig när osteopaten
> säger det...

Verkar som jag klarade mig denna gång, men lite stelt var det allt. Gjorde en tippa på ryggen dagen efter och "tog i" för att få ett bra resultat, jevlar vad jobbigt det var. Dock inte godkänd eller vad mans ka säga... ska börja med vattengymnastik nu imorgon..

Regnar ute, kallt och min MTB är under all kritik. Dåligt höstrustad har jag insett med. Måste städa lägenheten inför min frus hemkomst från utlandet. hmm, det e fanimeg söndag idag.

Så jävla less på skitnödiga människor, fn min far. Nyligen köpte föräldrarna en ny tv till sommarstugan. En platt-tv..woooo...yeah right. Deras första, den de har hemma är tjockteve. Men kul för dom, det jag blev less på var att jag, smbon å barnen hade tänkt åka ut i helgen och plocka lite svamp +ANNAT. Då säger farsan att nu har ju de bestämt köpt den här teven, och den vill de absolut inte ha några fingeravtryck på (syftade på att barnen skulle vara på den). Nä visst sa jag, men om det sker får vi väl torka av den och tänkte, problem solved. Ack så fel jag var ute. Nej nej nej det får bara inte hända säger han. Vadåra sa jag. Nej får man får inte torka den med annat än typ en dammvippa. Inte ens fuktig trasa. ELLER HUR BA?! Vilken glas/plast tål inte väta? Sa helt enkelt till han att då får vi väl skita i landet framöver. Kommet va helt omöjligt att hålla en 2-, och 5-åring helt supergaranterat borta från teven.

Sen är jag skitsur på att jag inte har råd att köpa cx om jag inte tar på avbetalning, men det är en annan story...

Bu fucking hu...

Kaffekask skrev:
> Kan det för f-n inte sluta regna någon gång???
>

Nej.

Fan, var på Arbetsförmedlingen och träffade min nya arbetsförmedlare, då det inte gått "som planerat", mao jag har inte fått jobb så har jga en ny som ska hjälpa mig med rehabiliteringen osv med ryggen och se hur vi ska gå tillväga.. Hon tyckte dock det var bra att jag hade det här timjobbet som K*atteskuttledare (idrottledare för barn) som skulle börjat nästa vecka för det visar så väl hur mkt jag vill jobba bla bla bla...

10 min efter mötet ringer dom från k*atteskutt-kontoret och ställer in hela skiten i byn här och jag får "sparken"... fan vad less man blir.

Cyklade hem vid barkarby vid enfils bron.. trampar på, bilarna åker framför mig, jag passerar trafiklyset när det slagit om till rött.

Ja det spelar väl ingen roll, finns gott om plats på denna bron för både mig och mötande bilar.
Polis på andra sidan, "har en kollega som sett dig köra mott rött".

Jävla KUKSUGARE blev en bot på 1500 :-. Tack som fan norrortspolisen.

Senaste inställda turen var nog nyss, satt på cykeln, grabben i vagnen och 5m utanför dörren (tar typ 40min från man bestämmer sig tills man fått klart 2åring och fått fram cykeln mm.. ) när jag ska ta på grabben vantarna så orkar jag inte.. Skiter i det då allt känns fel och bara går in igen. Bara för att det inte regnat idag som jag tänkte ut. Nu är det svarta moln, klockan för mycket för en avslappnad tur och motivation = 0
Fått kojjan på grabben ledsnat direkt för att det varit lite så 2mtb-turer innan på slutet. Får försöka göra nytt försök i helgen eller iaf när det finns tid för krångel.. Fan

Morfum skrev:
> Senaste inställda turen var nog nyss, satt på
> cykeln, grabben i vagnen och 5m utanför dörren
> (tar typ 40min från man bestämmer sig tills man
> fått klart 2åring och fått fram cykeln mm.. )
> när jag ska ta på grabben vantarna så orkar jag
> inte.. Skiter i det då allt känns fel och bara
> går in igen. Bara för att det inte regnat idag
> som jag tänkte ut. Nu är det svarta moln,
> klockan för mycket för en avslappnad tur och
> motivation = 0
> Fått kojjan på grabben ledsnat direkt för att
> det varit lite så 2mtb-turer innan på slutet.
> Får försöka göra nytt försök i helgen eller
> iaf när det finns tid för krångel.. Fan

Japp där känner man igen sig hehe.
En stor fördel med 2-åringar är att dom växer upp. Lek med honom istället, håll dig i form under tiden och kom igen om några år :-)

staine skrev:

> Japp där känner man igen sig hehe.
> En stor fördel med 2-åringar är att dom växer
> upp. Lek med honom istället, håll dig i form
> under tiden och kom igen om några år :-)

japp, men saken är att han tyckt om att cykla, riktigt mycket. Men han har en mage som krånglar nu med så då blir han lite grinig.. Den som väntar får se =)

Klart vi leker :)
Är den hemma som tar hand om honom mest, hämtar,lämnar, lägger och väcker, handlar, städar och lagar mat (samt jobbar va 50% själv då) osv då min fru jobbar en hel del och måste pendla en bit varje dag så hon hinner bara se honom lite mer än 1h/dag tyvärr.

Morfum skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Japp där känner man igen sig hehe.
> > En stor fördel med 2-åringar är att dom
> växer
> > upp. Lek med honom istället, håll dig i form
> > under tiden och kom igen om några år :-)
>
> japp, men saken är att han tyckt om att cykla,
> riktigt mycket. Men han har en mage som krånglar
> nu med så då blir han lite grinig.. Den som
> väntar får se =)
>
> Klart vi leker :)
> Är den hemma som tar hand om honom mest,
> hämtar,lämnar, lägger och väcker, handlar,
> städar och lagar mat (samt jobbar va 50% själv
> då) osv då min fru jobbar en hel del och måste
> pendla en bit varje dag så hon hinner bara se
> honom lite mer än 1h/dag tyvärr.

ja det är jobbigt men man får se det som en investering för framtiden, lillstaine är 10 nu och en lvg och crosstalang redan (intalar jag mig ;-))

Får ingen lägenhet, druknar i skolarbete, hojjen är 80 mil bort, olyckligt kär och exet har ny pojkvän..

Ska snart hem och jaga men vet inte om det är rätt att sätta en börsa i mina händer för tillfället.

freddesvanstrom skrev:
> Yes! Fler som lider :)
>
> Blev genast på bättre humör. Här har det inte
> cyklats på nästan tio dagar, sambo som är
> tjurig, ungar som bråkar. Vi behöver köpa
> garderober, byråer +annat. Jag hittar värsta
> perfa skjurdörrsgrejen. Hon dissar, och utbrister
> sedan "men den här var ju fin!!" och pekar på
> nåt litet klädskåp som mer påminner om nåt
> till ett barnrum?! Men fattar du inte att den
> måste va större?!!! Så var det igång...
>
> Jag tänkte åka och köpa lite kallingar å
> strumpor. Då får man plötsligt hela familjen i
> släptåg.. trött man blir.
>
> Dissar idag min sambos oförmåga att tänka
> rationellt och moget. Samt bristen på cykling och
> Ajj i helvete! Minsta ungen BET mig just i
> knät!!! Vad faan!!!

+ Oj vad mycket man kunde plusetta där. Bortsett från att min 4-åring slutat bita sina föräldrar
och att jag faktiskt fick cykla en lillsväng igår.
Jag bävar för det Ikeaäventyr som väntar...

Livet har en förmåga att bajsa en i nyllet i bland. Åk hem och sitt på pass några dagar så får du lite perspektiv på saker och ting. Jag brukade alltid sova på älgpassen, en förmiddagslur i skogen gör en gott.

Varför är helgen bara två dagar? Är det inte rimligt med minst fyra dagar ledigt? Då kunde vi ju anställa minst tre journalister till på jobbet och jag skulle få mer fritid. Win-Win liksom.

Less 00:05 en fredagskväll med god middag och bra sällskap samt 2 glas vin.. Går inte ihop sig men hjärnspökena säger annat..
En plåtning imorgon, grymt opepp på alla gratis reklamjobb som ändå behövs för firmanamnet ska ut.. Men men, man kan inte försöka för mycket i vissa fall. Envishet kan löna sig osv..

Toppen. Jag och bror bestämde under kvällen att vi skulle ses på parkeringen vid City Gross kl. 06:30. Eftersom jag råkat försova mig 15min så stressade jag utav bara h-vete för att han inte skulle få stå och vänta i kylan. Väl på plats ser jag inte röken av bror så jag börjar koppla upp skåpbilen och flyttsläpet samt ett släp till min bil. När klockan slår 06:39 så ringer jag upp honom och undrar varför han ligger och sover?! Vi skulle ju ses 06:30 hade vi sagt! Det höll han med om.... därför ville han sova vidare.

Problemet är att jag visst hade fått för mig att jag försovit mig. Klockan var egentligen 00:39.......... Så nu sitter jag här klarvaken och fördriver tiden på internet. Jag borde sova, men efter att ha stressat så förbannat så lär jag varva ner några minuter först.

Bra start på dagen!

/G

AJ! Så långt har det aldrig gått när jag sett fel på klockan. Men du kommer nog skratta om några dar. Jag gör det redan ;)

b_mattias skrev:
> slängde ryggsäcken i framhjulet och knäckte
> nyckelbenet, mens jag låg där i diket vid sidan
> av cykelbanen såg jag i ögonvrån hur en mtbr
> cykla förbi. Dom är ganska hårda i touren när
> dom cyklar med brutet nyckelben...

Har brutit bägge min nyckelben vid två olika tillfällen. Om det nu är någon tröst så gör det alltid lite ont första gången.

inte min helg tydligen, allt krånglar och alla verkar griniga. fint väder idag dock och det hade en ljus stund där ett par minuter. Skulle bara byta bromsklossar och sätta på skärmar på racern när grabben sov, stressade och gjorde en Petri så nu är det värre än innan..
Några minuter till sen blir det ett glas vin och Steve Jobs biografi i sängen och stänger av världen.. i denna tråd får man svära och säga fula ord, det är tom varnat för det i första inlägget längt upp så.. jävla fittor det finns där ute!!

Skall in på service och uppsmörjning av gammalt knä, blir borta resten av utesäsongen. Det som gick så bra och var så roligt fram till nu ... kan ju alltid låtsas att det motsvara elitens höstvila på ngn månad. Och, har hört det ryktas bland kollegor och vännerom en s k intervention p g a träningsmängden. Slipper jag det nu?? Allt blir ett och samma i höstmörkret.

Då både jag och sambon börjat jobba heltid och höstmörkret kommer tidigare och tidigare finns allt mindre tid för cykling utan mörkerkörning.

Hade idag tänkt ta en trevlig runda då jag visste jag skulle komma hem lite tidigare. Nu hade ju sambon i all välmening tvättat min för tillfället enda jacka som är någorlunda ok att cykla i. Så den var blöt. Hittade inget annat att ha istället så min planerade tur blev inställd. Fuck. Lite bittrare än vanligt accepterar jag situationen.

Men det var HELT fel dag för barnen att visa sig från sina sämsta sidor. De bråkade med mig, med sambon, med katten, med varandra. Hela kvällen. Just det, minstingen har fått vattkoppor (tror vi, det går fn det, svinkoppor och löss på dagis)...

Kvällen avslutas med att minstingen biter hål i ryggen på storebror. Och imorrn är det jag som vabar...

Bluäää....

Tillbaka
Topp