[OT] Iphone vs Android

[OT] Iphone vs Android
hehehe, du har inte insett att sånna personer som dig upplevs lika "gapiga" som dem du kallar själv föraktar genom att kalla dem skällsord. du är ju nästan värre, så du vägrar inse att det är en smakfråga och en prioriteringsfråga. jag tycker personligen man kastar sten i glashus när man klankar ner på andra, genom att bete sig precis likadant, om inte värre, än det det man just "pissat" på.

citerar vad en kille skrev i ett annat forum, o som passar rätt bra på mig:
"Man kan ju dock tycka att roota är bra och kul, och det är precis det jag tyckte. Roligt. frågan är ju, fanns det någon nytta med det?, inte enligt mig. Det är bara roligt "för att det går", men sen använde jag original romarna ändå för det fungerade precis lika bra."

det visar att saker som DU ser som en fördel, för mig inte är en lika stor fördel osv.

frågar du mig, så verkar det ju vara du som har ett "självhävdelsebehov", du måste bara ha rätt, visar det sig att du har fel, så ägnar du flera inlägg att försöka vrida det till din fördel. det är ju tydligt att android anhängare har minst lika mycket "självhävdelsebehov", om inte mer :D märks ju eftersom det tydligen behövs användas, skällsord, o fåniga ord istället för de riktiga namnen.

gillar man det inte, köp det inte då, men respektera att andra kanske gillar sakerna

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Iphone vs Android
Raggare - mods
Hårdrockare - synthare
Pc - mac

och nu Iphone mot Android. Det är riktigt svårt att vara sams och mogen, men om några år blir det kul att skratta med sina dåtida svurna fiender när man inte längre pillar på telefonerna på festerna. Då kommer vi kivas om vilken pad man ska ha. Kindle, fy fan vilken skit.

[OT] Iphone vs Android
Obed skrev:
-------------------------------------------------------
> Raggare - mods
> Hårdrockare - synthare
> Pc - mac
>
> och nu Iphone mot Android. Det är riktigt svårt
> att vara sams och mogen, men om några år blir
> det kul att skratta med sina dåtida svurna
> fiender när man inte längre pillar på
> telefonerna på festerna. Då kommer vi kivas om
> vilken pad man ska ha. Kindle, fy fan vilken skit.

VHS - Betamax

[OT] Iphone vs Android
Det där Flash som var så viktigt finns visst inte till alla Androidversioner läste jag häromveckan.

Jag blev riktigt förvånad. Det var ju så viktigt? Och uppgraderbarheten till versioner som man kan köra flash i verkar det vara si och så med. Visst, det finns ju nån cripplad flashversion, men det ger ju inte hela spektrat av irritation, det kan bara en fullversion av flash erbjuda.

[OT] Iphone vs Android
Tack vare allt negativt skriveri om iPhone av Androiderna, beställde jag en iPhone 4 för 2 veckor sen. Tack för att ni Androider underlättade mitt val.

[OT] Iphone vs Android
Alltså, det som gör Android så hett för mig är snabbrörligheten och de korta releasecyklerna. Det är en helt annan filosofi än Apples "Steve Jobs på scen"-bigbang en gång om året. Visst gör de sin hemläxa bra, men jag tycker så mycket mer om det agila, år 2010. Även om man får slita mer som användare.

[OT] Iphone vs Android
Agilt? Men allt skulle ju vara klart i första releasen, annars var det Dåligt, har jag hört.

Men man kanske måste byta telefon ofta för att få nya versioner av operativsystemet?

[OT] Iphone vs Android
fredrikw skrev:
> Snabba slarviga releaser och svåranvändbara
> gränssnitt.

Mobiltelefonbranchen i en liten ask =)

[OT] Iphone vs Android
erik h skrev:
> Frågan är snarare: hur ofta brukar du byta
> dator? Hur mycket hinner du ändra mjukvaran i den
> under tiden?

Så sällan som möjligt. :)

Men persondatorn är generellt sett mycket mognare än mobiltelefonen. Jag behöver idag inte grotta ner mig i minnesbusshastighet, processorns cachestorlek och liknande teknikaliteter för att få en väl fungerande dator. Jag kan i stort sett bara köpa en dator och den kommer att funka bra. Den kommer högst troligt att kunna hantera nästa version av den smak jag valt för operativsystemet.

Med en telefon idag är jag inte lika säker på att kunna uppgradera operativsystemet och få tillgång till nya funktioner och buggfixar. Det kanske går, eller så kanske inte.

Dessutom är en dator betydligt mer homogen när det gäller anslutningar för diverse tillbehör. USB t.ex. Med en telefon blir man lätt inlåst vid en viss tillverkares kontakter. Laddare är på väg att homogeniseras, men t.ex. en ANT+-dongel till iPhone lär inte funka med en Motorola-telefon.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Iphone vs Android
Är det nån som faktiskt har antennproblem med ajfån fewra eller? Känns mer som stor överreaktion i media, har inte hört någon som har problem med det IRL. Har ni?

[OT] Iphone vs Android
Westman skrev:
> Är det nån som faktiskt har antennproblem med
> ajfån fewra eller? Känns mer som stor
> överreaktion i media, har inte hört någon som
> har problem med det IRL. Har ni?

Frugan har en Galaxy S som däremot är riktigt kinkig med hur man håller den. Riktigt sopig när det gäller 3G mottagning och wifi.. Synd för annars är den trevlig.

[OT] Iphone vs Android
Westman skrev:
> Är det nån som faktiskt har antennproblem med
> ajfån fewra eller? Känns mer som stor
> överreaktion i media, har inte hört någon som
> har problem med det IRL. Har ni?

har bara haft den en vecka, har inte upplevt nå problem. har inte ens fått staplarna att gå ner när jag försöker provocera fram det. saken är faktiskt att en av gångerna jag prövade, fick jag istället en stapel mer när jag höll det så kallade "deathgrip" :D

jag har hört om folk som haft problem med det, MEN då har det oftast varit extremt dålig mottagning, eller så har de fått en defekt telefon. för en del som haft problemen (vi pratar sverige nu) verkar fått bättre resultat efter att de fått en ny telefon.

[OT] Iphone vs Android
42Hz skrev:
> Jaaaa!!! Angry Birds kommer till Android imorgon!
> ;)

Dom där jävla fåglarna...blir lika arg varje gång....men det är beroendeframkallande...

[OT] Iphone vs Android
[OT] Iphone vs Android
den var ju inte så stor heller, inte på samma sätt som många andra lite mer tåliga mobiler brukar vara. som brukar bara mycket större än motsvarande vanliga mobil.

[OT] Iphone vs Android
motorola defy verkade riktigt intressant. Fasen vad fint att bara kunna spola av mobilen när man kommer hem, kunna skita i om det regnar lite på den osv. Lite vassare specar och android 2.2 så had den ju varit given. Men är det en hyfsad skärm som man kan se något på i solljus och en bra gps så får jag ta mig en ordentlig funderare. Står att den hamnar i samma klass som htc wildfire och då borde den dessutom vara ganska överkomlig i pris...spännande tider.

[OT] Iphone vs Android
Tydligen har Texas instrument tagig fram ett chip som heter wilink. Verion 6 och 7 av detta stöder mottagning av ANT+. T ex har htc legend och desire detta chip i sig. Krävs dock en firmwareuppdatering för att det ska funka. Verkar som att det kommer till htc i alla fall. Läs mer här: http://www.dcrainmaker.com/2010/07/behind-scenes-of-team-htc-columbia-and.html

Motorola defy har en processor som heter omap 3610 i sig, denna inkluderar tydligen wilink med men jag har inte lyckats luska ut vilken version av wilink den innehåller. Har mailat både motorola och TI för svar.

Spännande tider...en defy med ant+-stöd hade ju varit grymt.

[OT] Iphone vs Android
Har tankt att kopa en ny smartphone asap. Tanker pa iphone 4 eller samsung galaxy s. Men levtiden pa iphone ar lite lang pa telia. Vad tror ni om galaxyn? Jag tror att android kan passa mig bra, och jag bryr mig inte sa mycket om licensavtalen som de snackar om tidigare i traden. Men a andra sidan skriver jag detta pa en ipad och det kanske ar trevligt med en homogen it-miljo... Det jag oroar mig mest over avseende galaxyn ar att den ar lite storre, kanske for stor att ha i byxorna (ibland) eller i cykeltrojan ? Den ar 7 mm hogre an iphone, men vager mindre.

Vad tror ni?

[OT] Iphone vs Android
Tri_peter skrev:
> Har tankt att kopa en ny smartphone asap. Tanker
> pa iphone 4 eller samsung galaxy s. Men levtiden
> pa iphone ar lite lang pa telia. Vad tror ni om
> galaxyn? Jag tror att android kan passa mig bra,
> och jag bryr mig inte sa mycket om licensavtalen
> som de snackar om tidigare i traden. Men a andra
> sidan skriver jag detta pa en ipad och det kanske
> ar trevligt med en homogen it-miljo... Det jag
> oroar mig mest over avseende galaxyn ar att den ar
> lite storre, kanske for stor att ha i byxorna
> (ibland) eller i cykeltrojan ? Den ar 7 mm hogre
> an iphone, men vager mindre.
>
> Vad tror ni?

har du ipad ska du ju klart ha iphone :D visst äre lite väntetid på telia, men det äre värt. annars så säljs den ju olåst i danmark, norge o england. iphone 4 verkar ha världsgaranti, till skillnad från 3gs:en hade. så borde ju funka urmärkt. då får du sen låst med. Galaxyn ä fin, men hallå, ingen fotolampa o dessutom har ju samsung inte tidigare varit den mest pålitliga leverantören av uppdateringar av mjukvara på sina telefoner. man får ju hoppas det blivit bättre.

har nu haft min iphone 4 i typ 1,5 vecka, kan inte vara mer nöjd.

du vet väll för övrigt att du får fram ÅÄÖ genom att lånna in A, respektive O

[OT] Iphone vs Android
Hålla in-trixet var ju bra. Var en sekund från en galaxy idag, men den verkar ha sunkigt stöd för exchange... Innan 2.2-updaten kommer inim ett psr veckor..... Kör nu på min gamla P1a, eftersom min Nokia lagt av... Därav brådskan... Vi fårbse vad der blir... Kanske en HTC desire (har jag för mig att den heter...)

[OT] Iphone vs Android
hade en nexus one förut, det vill säga samma hårdvara som desire. iphonens display käkar desirens display till fruckost, speciellt i stolljus

[OT] Iphone vs Android
Jensen skrev:
> hade en nexus one förut, det vill säga samma
> hårdvara som desire. iphonens display käkar
> desirens display till fruckost, speciellt i
> stolljus

Du menar sånt här?

stolljus.jpg ht=235

[OT] Iphone vs Android
s skrev:
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hade en nexus one förut, det vill säga samma
> > hårdvara som desire. iphonens display käkar
> > desirens display till fruckost, speciellt i
> > stolljus
>
> Du menar sånt här?
>
>

haha, ja nästan :D

kanske lite förtydligande, syftade på hur bra vad som visas på displayen syns i direkt solljus.

[OT] Iphone vs Android
Min HTC Hero vill inte logga in på gmail... :(

Ja, jag har inte lästa i hela tråden så slå mig i huvudet med det...

Dock, jag är förtvivlad över att inte kunna köra Gmailkalendern i en Androidlur!

Varje gång jag försöker logga in för att regga kontot får jag svaret att dataförbindelsen
a) bryts
b) inte är bra nog

Detta trots att telefonen visar full mottagning, turbo 3G och även har testats på wlan. Jag har även testat detta på flera olika platser samt före och efter en systemuppdatering.

Det går utmärkt att browsa in på gmailkontot men det var att trycka in kalendern i telefonappen som inte funkar.

Någon som varit med om liknande och kan ge en vägledande upplysning?

[OT] Iphone vs Android
Fjärdebrunn skrev:
> Min HTC Hero vill inte logga in på gmail... :(
>
> Ja, jag har inte lästa i hela tråden så slå
> mig i huvudet med det...
>
> Dock, jag är förtvivlad över att inte kunna
> köra Gmailkalendern i en Androidlur!
>
> Varje gång jag försöker logga in för att regga
> kontot får jag svaret att dataförbindelsen
> a) bryts
> b) inte är bra nog
>
> Detta trots att telefonen visar full mottagning,
> turbo 3G och även har testats på wlan. Jag har
> även testat detta på flera olika platser samt
> före och efter en systemuppdatering.
>
> Det går utmärkt att browsa in på gmailkontot
> men det var att trycka in kalendern i telefonappen
> som inte funkar.
>
> Någon som varit med om liknande och kan ge en
> vägledande upplysning?

Testa att söka på swedroid.

Till de som tycker att Droid är svårt kan jag bara säga : skaffa en doro.
Desire är by far den simplaste nallen att lära sig. snabb stabil och den blir till den jag vill ha och är inte bara en lista med appar. Snyggt och flexibelt. Och pepparkaka kommer väl lagom till jul.

[OT] Iphone vs Android
> Till de som tycker att Droid är svårt kan jag
> bara säga : skaffa en doro.
> Desire är by far den simplaste nallen att lära
> sig. snabb stabil och den blir till den jag vill
> ha och är inte bara en lista med appar. Snyggt
> och flexibelt. Och pepparkaka kommer väl lagom
> till jul.

Eller en iPhone. Vi har 60+-kvinnor på jobbet (fördomsfullt, visst, men de tillhör normalt sett inte den geekigaste gruppen) som sitter och pratar appar med varandra på lunchen.

När det gäller lättanvändbarhet så har Apple gjort något rätt, för ovanstående hade inte hänt med någon annan telefon. Det är ett faktum.

Tillbaka
Topp