[OT] iPhone

[OT] iPhone
Jensen sa:
Är det inte ganska typiskt, iPhone tråd = pajkastning. Gillar ni inte, köp inte, inte svårare än så ?

Jag håller med, av någon anledning så kommer "köp iphone" alt "köp en mac" upp som svar så fort någon undrar om hur man skall göra något på windows/android alt om en dator som kör windows eller en androidlur (eller gud förbjude windowslur) skulle gå sönder.

Det är lite som folk på cykel klagar på att folk i bil inte följer trafikregler och i nästa andetag säger "jag körde mot rött men jag har koll"

Jag HAR f.ö. använt MacOS och har inte varit imponerad över varken hur jävla enkelt det skall vara alternativt hur bra det alltid funkar. Har också lånat kompisar iphone och har inte heller där blivit övertygad om någon skulle vara intresserad....

[OT] iPhone
Rattnalle sa:
RN sa:
Appleanvändare har nog inte androidtelefoner och windowsdatorer skulle jag tro.
Sannolikheten är hög att de har Windows på jobbet.

Japp, så är det. Men å andra sidan så får jag ny dator (med färsk windowsinstallation) vart tredje år. Inget större fel på Windows, om man ominstallerar och underhåller det. Det funkar bra. Hemma kör jag OSX på min MacPro från 2006. Den är så gammal att den inte kan köra senaste OSX, men funkar gör den och snabb är den, trots att mjukvaran inte blivit ominstallerad sedan......2010.

[OT] iPhone
Lillgammal sa:

Vet inte om du medvetet tog den dyraste du kunde hitta för att försöka framföra din poäng eller nåt?

Eller 8595 kr

http://www.elgiganten.se/product/mo...efoner/APPIP7128JB/iphone-7-128-gb-gagatsvart

Vilket är hela 5KR !!! Dyrare än Samsung Galaxy Note 7 Fast för de 5 kronorna så får man visst 128GB istället för 64GB.

http://www.elgiganten.se/product/mo...N930BK/samsung-galaxy-note-7-smartphone-svart

Oavsett vilket så har mobiltelefoner blivit väldigt dyra, eller relativt billiga beroende på hur man räknar och hur man ser på det. Eftersom det numera är mer en bärbar dator/kalender/kamera/spelkonsoll så kan man ju inte strikt jämföra dagens smartphones med de gamla mobiltelefonerna som bara gick och ringa med ;)

[OT] iPhone
Länkade första bästa jag hittade. Så man måste alltså pröjsa 2500kr för att uppgradera minnet eller får man någon annan extra spec för pengarna? Dom vet iaf hur man tar betalt...
Samsung är också bajs så det är ingen vidare jämförelse, fullproppad med bloatware. Ruttet äpple vs ruttet päron ???

[OT] iPhone
[OT] iPhone
Henrik83 sa:
Nån som vet vart i butik (Sthlm) man kommer kunna köpa en 7a på fredag, borde man ha bokat en i förväg? :-/

Vet inte om det är så mycket hype kring iphone fortfarande? Men ja, jag tror nog att det inte är helt enkelt att promenera in i butik och köpa en. Beror ju även på om du är beredd att binda dig. Operatörerna vill hellre ha kunder som binder upp sig än kontantkunder.

[OT] iPhone
Jeppe_E sa:
Rattnalle sa:
RN sa:
Appleanvändare har nog inte androidtelefoner och windowsdatorer skulle jag tro.
Sannolikheten är hög att de har Windows på jobbet.

Japp, så är det. Men å andra sidan så får jag ny dator (med färsk windowsinstallation) vart tredje år. Inget större fel på Windows, om man ominstallerar och underhåller det. Det funkar bra. Hemma kör jag OSX på min MacPro från 2006. Den är så gammal att den inte kan köra senaste OSX, men funkar gör den och snabb är den, trots att mjukvaran inte blivit ominstallerad sedan......2010.
Jag håller med om att det var Windows stora akilleshäl förut. Det har blivit enormt mycket bättre vad gäller prestanda i längden sedan den allmänt älskade version 8. Moderna SSD:er gör det mindre kritiskt också. Sambons MacBook från 2009 är iofs helt oanvändbart slö vid det här laget men går nog att rädda med en SSD om man skulle vilja.

Jag skulle nog säga att det är en ren smaksak. Båda funkar, lite beroende på vad man ska köra för program. Personligen trivs jag varken med OSX eller iOS (eller för den delen Android) men jag kan inte påstå att de fungerar varken bättre eller sämre än W10 som jag har både på dator och mobil. Sen spelar jag en del på datorn också, då är det Windows som gäller oavsett om jag gillat det eller inte :)

Tillbaka
Topp