Sambal Oelek
Aktiv medlem
[OT] Is-status Gbg
Går det att åka långfärdsskridskor någonstans nu? Känns som att det är nu eller aldrig. Surtesjön vore ju bäst. Någon som vet is-status? (ej att förväxla med Islamiska Statens frammarch)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
det var riktigt härligt, ibland sken ju t om solen :)Zorban sa:Ser härligt ut Sambal.
Kanske blir att köpa sig ett par till nästa vinter :)
Sambal Oelek sa:Jag genade över Lärjeån igår på hemvägen :) där hade det varit lite ballt att åka långfärdsskridskor, men det är ganska mycket träd och skit i vägen så man kommer inte så långt.
Kanalerna i stan, hur ser de ut? Någon som vet? Har inte vart i stan på bra länge, men vet att vissa år har folk åkt omkring på dem
Öhh. Den artikeln är 1.5 månad gammal. Då kanske det inte var så bra nä. Men jag tänkte mer nu ?grautr sa:
Sambal Oelek sa:Öhh. Den artikeln är 1.5 månad gammal. Då kanske det inte var så bra nä. Men jag tänkte mer nu ?grautr sa:
Varning - Gå inte ut på isen på Delsjöarna
Senast uppdaterad: 16 mars 2018 klockan 16:27 | Publicerad: 16 mars 2018 klockan 16:26
Isarna på både Stora och Lilla Delsjön är osäkra trots det kalla vädret. Det beror på att vattennivån har höjts och sänkts senaste tiden eftersom Göteborgs Stad tar vatten från Delsjöarna.
yes! idag hände det, tog en lunchtur på Stora Delsjön! Det var skoj! Aldrig åkt där, dock var kanalen till Lilla Delsjön ganska otrevlig så den passerade jag aldrig. Annars åkte jag typ överallt, ganska ok is, bitvis lite frusen snö och knaggligt men överlag rätt ok.kolan sa:Var ute och pimplade på stora delsjön idag, 22-25 cm is där jag var, såg några andra som åkte långfärd plus pimplare. Det är väl pumphuset och viken vid motorvägen som man ska undvika.Sambal Oelek sa:Oj. Ser ju kanon ut. Får nog prova lite försiktigt nån annan dag snart.