OT: Jobbigt att skrapa bilen på morgonen?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
http://www.skyandsummit.com/Glacegeneve/index.html

Quai%20Versoix%20janv%2005%20(20).jpg

Senast redigerad av en moderator:
Haha, det är nog bara att vänta på varmare väder, ser ju ut att vara minst 5 centimeter is på bilarna, det skrapar man inte av hur som helst.

det där är fake alt någon som haft kul med ln2 (eller liknande) och en vattenslang då man ser bilarna runt omkring helt oberörda.

Tim, titta på bilderna på länken så ser du att det inte är fake. Bilarna som är orörda stod inte där innan helt enkelt.

Det händer allt som oftast på havet, nedisning är ett stort problem för fartyg när det är minusgrader ute.

Senast redigerad av en moderator:
Såg ett program på Discovery för något år sedan om ett liknande fenomen, isstorm eller isregn kallade de det. Det kunde inträffa i USA och Kanada har ajg för mig. Lite osäker här men jag tror det var så att nederbörden kom som regn men frös nästan omedelbart när den träffade ett föremål.
Förstörelsen blev enorm då allt bara vek sig under tyngden.

Är väl bara något/några år sedan Kanada drabbades av en enorm sådan storm, morsan var över i jobbet för att kolla på förödelsen och för att lära sig massa shit om jag inte minns fel, tydligen var det förjäkligt med strömavbrott och sådant. Den svenska stormen var inget i jämförelse...

Ja precis, alla luftledningar såg ut som bilantennen på bilden ovanför. En massa byggnadsverk rasade, telemaster, tak, broar m.m.

Tim Skrev:
-------------------------------------------------------
> det där är fake alt någon som haft kul med ln2
> (eller liknande) och en vattenslang då man ser
> bilarna runt omkring helt oberörda.

Visst, ett roligt litet practical joke ;)

Per

Ha ha vilken skitmorgon. Inte så kul att skrapa de där rutorna i kostym 06.30 på morgonen.. Därför har man cykeln i sovrummet.
/Johan

Pelle Hå Skrev:
> Lite osäker här men jag tror det var
> så att nederbörden kom som regn men frös nästan
> omedelbart när den träffade ett föremål.

Fenomenet kallas i sverige för underkylt regn.

Regnet som faller är under fryspunkten men har av olika anledningar inte kristalliserats än. Så fort vattendropparna får kontakt med något annat fryser det. Det är därför det sticker i ansiktet om man är ute i underkylt regn.

Ej att förväxlas med plusgradigt regn som faller på kall vägbana vilket också gör att regnet fryser.

Hehe, ta det inte så allvarligt. Alla kan göra misstag! ;)
Fast jag är inte säker, kasnke har jag fel, kanske syftas det på bilderna?

Som all annan skriftlig kommunikation, epost, chat, forum så är det inte lätt att få fram att man har glimten i ögat om man glömmer en ;) t ex.

Blir lite trubbigt om man glömmer att tänka på att folk inte vet vad jag menar, men jag vet ju vad jag menar... :P

...typ!

Och äntligen har tråden gjort en riktig happy. ;)

Aha haha, nu fattar jag. Lite trög (gårdagens Sangria sitter tydligen i... ;) ) Smileys är ett nödvändigt ont(?) på ett forum som detta.

Hmm, måste börja använda uttrycket "att göra en Happy"! Kan väl tänkas att en hel del politiker skulle kunna platsa i kategorin Happynister (jmfr. Happyister) i sådana fall? ;)

Fast då kan man ju i princip säga precis vad man vill och sedan lägga till en smiley. Så blir det någon form av dubbelironi där den som man skriver till inte har en aning om vad man menar..

Typ: Vad snackar du om? Du är ju helt slut i huvet! ;o) Eller: Ja din cykel är jättesnygg.. ;)

Muerto Skrev:
> Lundatok: Jag tror att vi har lämnat bilderna för
> att börja diskutera Is-stormar nu... Eller? ;)

Det var min tolkning av PelleHå. Så det är nog bäst han berättar vad i h-vete det är vi snackar om :)

=David: Du är snygg ;)

=David Skrev:
> Fast då kan man ju i princip säga precis vad man
> vill och sedan lägga till en smiley. Så blir det
> någon form av dubbelironi där den som man skriver
> till inte har en aning om vad man menar..

Ja, och? ;)

TnT: Jo det är sant, underkylt regn. Isstorm verkar dock vara en mer extrem variant. Den i Kanada för några år sedan höll på i 5-6 dagar och islagret kunde bli upp till 11cm.

TnT + Alla: Ja va i h-vete tror ni? Klart vi talar om isstormar! Vad är det som är oklart egentligen? Är ni helt pantade eller?

Lägg märke till nu att jag inte har ritat några smileys. Är jag allvarlig eller skojjar jag bara? Tycker jag verkligen att ni verkar tröga i pallet? Ingen som vet. Det hela är mycket mystiskt, nästan obehagligt.

/Och ingen signatur har han heller!

Pelle Hå Skrev:

> TnT + Alla: Ja va i h-vete tror ni? Klart vi talar
> om isstormar! Vad är det som är oklart egentligen?
> Är ni helt pantade eller?

Med viss antydan till ironi i rösten: Oh, ja. Visst är jag pantad! Har bara 127 i IQ enlgit nåt test på nätet (är det bra eller dåligt? Se jag är så korkad att jag inte ens förstår mig på IQ skalan!)...

> Lägg märke till nu att jag inte har ritat några
> smileys. Är jag allvarlig eller skojjar jag bara?
> Tycker jag verkligen att ni verkar tröga i pallet?
> Ingen som vet. Det hela är mycket mystiskt, nästan
> obehagligt.

Dödsallvarligt: Oh herregud! Hur ska det gå! Vilken nagelbitarframkallare det där var!

> /Och ingen signatur har han heller!

Flämtande: Jisses!

Tillbaka
Topp