Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fritz78 sa:Det är VKV Kåre. Tycker den ser helt ok ut. Inga skador direkt, förutom vad som eventuellt kan vara en liten spricka strax bakom sittbrunnen(sitter nämligen rester av vävtejp där). För 1000kr tyckte jag att det var värt att testa:)
ani sa:Enda jag känner till på rak arm är VKV Yoo-A-Kim som har stort lastutrymme i mitten mellan sittbrunnarna. Tung som ett as (45 kg) och lättpaddlad som pråm, men ytterst stabil. Har funnits länge och bör gå att hitta begagnad. Skall finnas nå billigare kopior också på modellen (polska?).
JLarsson sa:Själv skulle jag vilja ha denna.... men det är för mycket deg och min hund är nog lite för stor. https://www.blocket.se/stockholm/Kajak_VKV_Lisa_74143845.htm?ca=11&w=1&last=1
Fritz78 sa:Idag blev det äntligen en lite längre tur än premiären som var lite väl kort. Fick med mig grannen och hans fiskekajak ner till ån. Blev en superfin tur på strax över 6km med mycket bäver:) och det stora orosmomentet med hur jag skulle komma i kajaken utan brygga löste sig bra. Provade tekniken att lägga kajaken jämns med å kanten och placerade sedan paddeln på båda kajaken och land när jag klev i. Blev ju superstabilt. Så det är bara att tacka Youtube:)
wenna sa:Ibland kan det vara värt att lämna cykeln hemma när havet kallar ;)
johan44 sa:Kors... var?
wenna sa:Ibland kan det vara värt att lämna cykeln hemma när havet kallar ;)
Palle Kuling sa:Jag vill också ha en kajak :(
mmmrrrr sa:Lite sugen på att hyra och paddla lite kajak på söndag. Men! Stukade fotleden för två och en halv månad sedan. Och i kajak sitter man ju med tryck på foten nästan hela tiden för rodret.
Någon som har en känsla för hur en stukad fotled kan fungera med kajak? I dagsläget fungerar topprepsklättring, vandring och landsvägs/pendlingscykling helt OK vad gäller foten, men den är långtifrån läkt.
H. sa:Kajak med skedda kräver inte tryck med foten. Å andra sidan borde väl klättring ge mycket större belastningar, om än kanske inte lika statiska.
jomper sa:Mörkerpaddling har jag inte riktigt vågat mig på, för mycket båtar ute så dags här omkring.
Jag har faktiskt inte paddlat en enda gång utan torrdräkt i år, inte sittpaddlat iaf. Har blivit med SUP och den har använts en del men mer i kategorin badleksak än något seriöst. Klart enklare att ta med ut med båten och äldsta sonen (snart 4) tycker det är roligt att åka med.
Dessutom har det blivit mer MTB än på många somrar, gungor och karuseller!
Black planet sa:Bara bita ihop gällande mörker paddling nu. Märkte sist jag körde en sällskapspaddling för klubben att det blir mörkt fort. Slapp böter när både kustbevakning o polis körde förbi oss i mörkret.
jomper sa:Mörkerpaddling har jag inte riktigt vågat mig på, för mycket båtar ute så dags här omkring.
Jag har faktiskt inte paddlat en enda gång utan torrdräkt i år, inte sittpaddlat iaf. Har blivit med SUP och den har använts en del men mer i kategorin badleksak än något seriöst. Klart enklare att ta med ut med båten och äldsta sonen (snart 4) tycker det är roligt att åka med.
Dessutom har det blivit mer MTB än på många somrar, gungor och karuseller!
kaxe sa:Världens äldsta tonåring (Gessle), gav konsert på brottet i Halmstad igår kväll. Helt magisk paddling på plattvatten i sommarnatten, å satan vad mörkt det blev innan jag var hemma igen!
Vad är det för smart lanterna du har? DIY eller köpepryl?
salle sa:kaxe sa:Världens äldsta tonåring (Gessle), gav konsert på brottet i Halmstad igår kväll. Helt magisk paddling på plattvatten i sommarnatten, å satan vad mörkt det blev innan jag var hemma igen!
Vad är det för smart lanterna du har? DIY eller köpepryl?