ejma
Aktiv medlem
[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Gissar på rem över benen och under sitsen.Men jag undrar också hur han lyckas hålla sig kvar uppåner i en Vanquish?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gissar på rem över benen och under sitsen.Men jag undrar också hur han lyckas hålla sig kvar uppåner i en Vanquish?
Är det där niak?Det bidde ingen rollträning i helgen, men väl en fin tur till Kymmendö. Visa bilaga 796310
Unna.Är det där niak?
Hur fint som helst iaf!
Undrar vad som hänt om du bara paddlat därifrån? Har de en kajak så de kan ta upp jakten?Lustig sak idag, skvalpade omkring i Drottningholmsviken, pillade på telefonen. Låg från början rätt nära avspärrningsbojarna mot kungens slott och under pillande så drev jag in innanför desamma. Tre knektar i konungens här uppenbarade sig och skrek att jag omedelbart måste paddla in till kaj, bortanför avspärrningen för visitation och legitimering...... Jag lyckades snacka mig ur visiteringen och kikaren jag hade i sittbrunnen gömde jag snabbt.....men legitimera mig fick jag allt. Så kan det gå när man driver omkring på fel ställe :)
Precis, med två ksp monterade på fördäck.Då drar de fram sin kustjägar-klepper och fäller upp den på nolltid!
Jag prövade, sa att de fick simma om de ville se leg. Då blir det ett brott replikerade de…..Undrar vad som hänt om du bara paddlat därifrån? Har de en kajak så de kan ta upp jakten?
Fin synkronpaddling framför dig!Börjar bli höst ute. Kallt om händerna och överväger överge shortsen för neoprenbyxor. Men vackert ljus!
Visa bilaga 797722
Hyffsat i synk men bättre kan de! :)Fin synkronpaddling framför dig!
Jag gick över till långbyxor förra veckan. Använder oftast ett par Hydroskin 1,5 (eller är de tunnare?)som nästan känns som ett par vanliga lycra tajts, men ger hyggligt skydd mot kyla. Används även i torrdräkten.Börjar bli höst ute. Kallt om händerna och överväger överge shortsen för neoprenbyxor.
Ja sånna där tunna är jag också sugen på. Har ett par tjocka longjohn-neopren-byxor samt ett par Reed-"gallon" byxor men båda dessa är rejält varma, skulle behöva något som är svalare men ändå skyddar emot stänk och värmer rumpan när man sitter i skidan.Jag gick över till långbyxor förra veckan. Använder oftast ett par Hydroskin 1,5 (eller är de tunnare?)som nästan känns som ett par vanliga lycra tajts, men ger hyggligt skydd mot kyla. Används även i torrdräkten.
Har även bla ett par Vaikobi med stretchpaneler och de tycker jag inte är lika bekväma och är lägre skurna i midjan. Möjligt att deras nya modeller är annorlunda.
Jag har ett par Vaikobi, långa, höga i ryggen/midjan Vcold flex, 1,5 mm. kör dem efter badbyxetemp innan torris.Jag gick över till långbyxor förra veckan. Använder oftast ett par Hydroskin 1,5 (eller är de tunnare?)som nästan känns som ett par vanliga lycra tajts, men ger hyggligt skydd mot kyla. Används även i torrdräkten.
Har även bla ett par Vaikobi med stretchpaneler och de tycker jag inte är lika bekväma och är lägre skurna i midjan. Möjligt att deras nya modeller är annorlunda.
Ser att de uppdaterat designen. Jag köpte byxorna osedda när företaget lanserades i Sverige och då var byxlinningen låg och benen ganska korta. Är dina helt i neopren?Jag har ett par Vaikobi, långa, höga i ryggen/midjan Vcold flex, 1,5 mm. kör dem efter badbyxetemp innan torris.
Byxorna är i neopren nästan helt, ett tunnare material inflikat på vaden men inte helt. Omöjligt att beskriva……Ser att de uppdaterat designen. Jag köpte byxorna osedda när företaget lanserades i Sverige och då var byxlinningen låg och benen ganska korta. Är dina helt i neopren?
Har även deras Vcold tröja och den tycker jag är ganska kall, typ nivå underställströja, men den behåller formen blöt.
Ser att Vaikobi utökat sortimentet sedan jag kikade på det

Fan vad fint, själv ska jag ut idag i grådiset.Stämningsfullt och vindstilla på Mälaren.
![]()
Som av en händelse tror jag det är den 13e….Någon som vet vilken kväll Stockholms Luciapaddling blir i år? Otroligt häftigt förra året!
Men just nu hittar jag bara "runt Lucia". Och just då flyger jag till Australien...
Som av en händelse tror jag det är den 13e….
Kolla Kajaksidan på medier men är rätt säker.

Vet inte om det bara är jag men jag tycker det är lite läskigt att komma nära fyrar ute till havs och även sjömärken, inte riktigt klar över varför men det känns obehagligt. Kanske en vanesak?Paddlade öster ut och rundade Bogesundsfyr där det var förhållandevis lugnt. Sommartid brukar Vaxholms- och Finlandsfärjor göra vistelse i farleden med kajak lite stressig.
Visa bilaga 802801
Vi var tre som tog ett varv runt Lovön och njöt av solen. Såg några andra kajaker på håll, men ingen som påminde om din. Idag var det skönt med solglasögon!Ja den där solen. Man vill ju ha den men när man har den rakt i ansiktet är den mest i vägen.
Såg ett par andra kanotister ute vid fågelön men annars dött.
Visa bilaga 804056Visa bilaga 804057
Keps tycker jag hjälper mot lågt stående sol plus att skärmen skyddar solglasögonen från stänk.Ja den där solen. Man vill ju ha den men när man har den rakt i ansiktet är den mest i vägen.
Det är lör den 13/12 i år. Jag missar det i år igen. Men jag är inte bitter.Någon som vet vilken kväll Stockholms Luciapaddling blir i år? Otroligt häftigt förra året!
Men just nu hittar jag bara "runt Lucia". Och just då flyger jag till Australien...