[OT] kajaktråden, motionspaddlare

Kanske fel tråd men ska hjälpa en äldre släkting. Någon som testat kajak-lyft? Tänker för en äldre person där lyftet är lite tungt? Eller är rullar bakpå bilen bättre?

Visa bilaga 849836Visa bilaga 849837
Min kompis som inte är speciellt välväxt har en sådan till sin bil och hon hanterar sin kajak lätt. Var imponerande att se. Som vanligt med Thules grejer så kostar det, men det fungerar.

Kanske fel tråd men ska hjälpa en äldre släkting. Någon som testat kajak-lyft? Tänker för en äldre person där lyftet är lite tungt? Eller är rullar bakpå bilen bättre?

Visa bilaga 849836Visa bilaga 849837
Har inte testat. Själv har jag rullar på bakrutan. Det funkar, men man måste vara väldigt noga när man sätter dit dem; torka noga med fibertrasa och vara jättenoga med att maxa anliggningen för varje kopp innan man suger fast. Det är inte utan att jag är lite nervös för att den ska släppa varje gång jag använder den.

Jag har en trefotad variant och då uppstår ju drag utåt på en av kopparna då rutan är välvd. Kanske att den tvåfotade är bättre på det viset. Nåja, den har aldrig släppt då jag lastat, men jag får ofta göra om flera gånger innan den sitter ordentligt.

Igår blev det bara en halvtimme teknikträning i en 41:a. Skön kväll!
1000022244.webp

Tillbaka
Topp