[OT] Kaniner är bästa husdjuret ?

123456789

Aktiv medlem
20201231_213025.jpg

Godaste i alla fall.
Åt kanin en gång hos en kosträrinna på Bryggargatan. Var tillsammans med en tjej som var inneboende där.
Det var på den tiden man var nyss inflyttad till stan o fattig ghoth punkare.
Jag ställde upp som modell att måla av och som tack fick jag 200 och äta kanin.
Jag och min dåvarande flickvän pinade oss igenom måltiden...värre skit har jag aldrig ätit ...??

Åt kanin en gång hos en kosträrinna på Bryggargatan. Var tillsammans med en tjej som var inneboende där.
Det var på den tiden man var nyss inflyttad till stan o fattig ghoth punkare.
Jag ställde upp som modell att måla av och som tack fick jag 200 och äta kanin.
Jag och min dåvarande flickvän pinade oss igenom måltiden...värre skit har jag aldrig ätit ...??

Åt kanin på saligt insomnade Tempo i Malmö (bästa krogen ever). Fick blyhagel mellan tänderna. Klart värt det ändå, sjukt gott.

Ännu bättre kanin åt jag i Bajardo i bergen ovanför San Remo på en riktig byakrog. Bra cykelresan den gången.

Åt kanin på saligt insomnade Tempo i Malmö (bästa krogen ever). Fick blyhagel mellan tänderna. Klart värt det ändå, sjukt gott.

Ännu bättre kanin åt jag i Bajardo i bergen ovanför San Remo på en riktig byakrog. Bra cykelresan den gången.
Har väl dåliga referenser till att äta kanin...
I mina öron kan man lika äta katt ..isch ...
Dom är till för att klappas på o skämmas bort ?

Har käkat kanin några gånger på Kanarieöarna. Kvaliteten har varierat från riktigt gott till inte så lustigt. Tillagningen hade säkert en hel del med saken att göra.

Måste tillägga att den arga katten flyttade till min bror efter dödsboet.
Och hans jakthundar är livrädda för den katten ?
Men egentligen var han snäll ?

Morfar växte upp under kriget och snarade vildkanin på tomten mitt i Malmö långt in på 90 talet. En del saker sätter sig djupt.
Ja, det smakar bra.

Edit.
Han har berättat att det såldes med huvudet kvar för att inte förväxlas med de andra husdjuren i tråden

Morfar växte upp under kriget och snarade vildkanin på tomten mitt i Malmö långt in på 90 talet. En del saker sätter sig djupt.
Ja, det smakar bra.

Edit.
Han har berättat att det såldes med huvudet kvar för att inte förväxlas med de andra husdjuren i tråden
Min morfar var med o sprängde nazisttåget i Krylbo ❤
Men snarkade sällan kaniner...

Tillbaka
Topp