[OT] Kaniner är bästa husdjuret ?

De
Resized_image000000(58).jpeg

Den tycker om att gosa men hatar den
andra kaninen ...den har bitit hål genom öronen på den andra....= stammisar på på Bagis djur mottagning....?
Dom bor i separerade hängad nu.
Den är bara liten o sur ?

Visa bilaga 713470
Kan inte längre ha dörren öppen åt mina katter för grannskapets alla katter tycker de bor här också... Måste vara gott torrfoder.. två stycken sitter och väntar och Wille spanar lite.
Ja, det går fan inte. Kattskrället här kom in med en sork (levande såklart) häromdan… Sedan fattade han inte att jag jagat ut sorken, utan satt länge och petade med tassen under skåpet dit sorken tog sin tillflykt.

Visst är det här officiella katt-tråden?

Vi har blivit adopterade av en katt. Ägarna har försökt ta tillbaka honom men det går inte med deras andra katter. Men katten är en vandrare så vore fint med GPS-puck för nyfikenhet och lite koll.

På internet finns massa chat-gpt-genererade ”tester” men vilka använder ni? Prio liten pga liten katt. IMG_3615.jpeg

Vi har blivit adopterade av en katt. Ägarna har försökt ta tillbaka honom men det går inte med deras andra katter. Men katten är en vandrare så vore fint med GPS-puck för nyfikenhet och lite koll.

På internet finns massa chat-gpt-genererade ”tester” men vilka använder ni? Prio liten pga liten katt. Visa bilaga 730290
Grattis!

Tractive mini använder vi. Fungerar bra.

På internet finns massa chat-gpt-genererade ”tester” men vilka använder ni? Prio liten pga liten katt. Visa bilaga 730290
Fin katt! Bra pris!

Grannkatten som vi vaktar ibland är airtaggad. Funkar okej förutom det där med att taggarna bara funkar på en apple-mobil i taget

En röst till på tractive. Började med Winnes tk-911 mini för att jag ville ha en enhet utan månadskostnad. De slutade fungera efter något år och var omöjliga att hitta om den tappats i ett snår. Tractive har flera funktioner för att lokalisera (blåtand och ljudsignal) som är mer exakta än gps. I övrigt är tractives hårdvara bättre, vattentät på riktigt och mer polerad app. Tvärr är batteritiden på tractive bara typ 3 dagar.

Fler funderingar. Det är väldigt olika råd om hur länge man ska ha katten inne efter flytt. Från en vecka till massa veckor. Nu är det ju katten som flyttat till oss men de ursprungliga ägarna bor en kilometer bort. Innan vi fick ta över honom fick han komma och gå som han ville. Han var så skraj så han gick bara någon meter från mig. Men nu är han mättare, varmare och mycket modigare. Hur ska man tänka här? Han sitter och kollar ut genom fönstret och verkar lite understimulerad inomhus.

Vi har varit ute med honom korta stunder och sedan lockat hem honom med mat och det funkar toppen. Vi bor 5-600 m från närmsta kattägare och runt oss är skog och fält.

Idag fixar vi namnskylt till halsbandet med vårt nummer.

IMG_3722.jpeg

Fler funderingar. Det är väldigt olika råd om hur länge man ska ha katten inne efter flytt. Från en vecka till massa veckor. Nu är det ju katten som flyttat till oss men de ursprungliga ägarna bor en kilometer bort. Innan vi fick ta över honom fick han komma och gå som han ville. Han var så skraj så han gick bara någon meter från mig. Men nu är han mättare, varmare och mycket modigare. Hur ska man tänka här? Han sitter och kollar ut genom fönstret och verkar lite understimulerad inomhus.

Vi har varit ute med honom korta stunder och sedan lockat hem honom med mat och det funkar toppen. Vi bor 5-600 m från närmsta kattägare och runt oss är skog och fält.

Idag fixar vi namnskylt till halsbandet med vårt nummer.

Visa bilaga 730643
Jag har hållit min inne (med uteaktivitet i koppel) i två veckor ungefär.

Men i ert fall så kan han ju området och vet var ni bor redan. Är den van att gå ut så blir den förmodligen understimulerad och frustrerad inne. Åtminstone om vädret är bra.

Jag har hållit min inne (med uteaktivitet i koppel) i två veckor ungefär.

Men i ert fall så kan han ju området och vet var ni bor redan. Är den van att gå ut så blir den förmodligen understimulerad och frustrerad inne. Åtminstone om vädret är bra.
Ja, vi kör nog på ute-häng med oss som sällskap och sedan kväll/natt inne. Han bestämde sig ju för att flytta in och bestämmer han sig för att flytta ut kan vi inte göra mycket.

Edit:
I en vecka minus en kväll/natt/morgon nu har han ju bott hos oss så han har ändå varit här ett tag.

Ja, vi kör nog på ute-häng med oss som sällskap och sedan kväll/natt inne. Han bestämde sig ju för att flytta in och bestämmer han sig för att flytta ut kan vi inte göra mycket.

Edit:
I en vecka minus en kväll/natt/morgon nu har han ju bott hos oss så han har ändå varit här ett tag.
Det låter klokt, tycker jag.

Tillbaka
Topp