[OT] Klimatförnekare

[OT] Klimatförnekare
Det kan ju tyvärr vara så att vi har nått peak levnadsstandard, vare sig vi vill eller inte.
Vi har i alla fall nått väldigt långt när det gäller att fördela resultatet av marknadsekonomin ojämlikt. Det är både orättvist och ekonomisk idioti.

Vi kan fortfarande höja människors levnadsstandard så länge vi har en politik som omfördelar aktivt, utan att förstöra drivkrafterna att arbeta.

Läget nu är ju löjligt. Vi bråkar om bensinpriset medan de ultrarika skrattar hela vägen till banken.

Senast ändrad:
[OT] Klimatförnekare
Petrodollar har ett stort inflytande på världsekonomin flödet och det är så synligt det kan bli men fördelning politiken den lyser med sin frånvaro i det stora därimot strategin som Kina som köpt upp för stabilitet olja jo ekonomi marknaden är statsobligationer där USA är i japanska och listan kan göras lång med mera förutom krigs konflikter den enes ha över den andre.

[OT] Klimatförnekare
Det är nog svårt för dem som kör "fossila fordon" att göra det, utan att förneka att de gör skada.
Sen tycker jag det är fasligt konstigt - kanske inte trådens tema, och jag ber om ursäkt i så fall - hur man får göra skattemässiga avdrag både för att man köper och för att man eldar olja.

[OT] Klimatförnekare
Det är nog svårt för dem som kör "fossila fordon" att göra det, utan att förneka att de gör skada.
Sen tycker jag det är fasligt konstigt - kanske inte trådens tema, och jag ber om ursäkt i så fall - hur man får göra skattemässiga avdrag både för att man köper och för att man eldar olja.
Nu hänger jag inte med (kan ha missat nåt tidigare i tråden), vad är det för avdrag ”man” får göra för att man köper och eldar olja?

[OT] Klimatförnekare
Nja man förnekar väl inte klimatkrisen(det är mest män) men dom allra flesta har i många år nu prioriterat den egna plånboken och att kasta ut andra människor från lilla svedala framför att diskutera klimatet. Verkar ju som att just klimat och miljöpolitik är i skymundan(kolla vilka som lever loppan på fb tex).

Tillbaka
Topp