[OT] Klimatförnekare

[OT] Klimatförnekare
Sverige står för ca 2 promille av jordklotets totala utsläpp. Kina står för ca 33 procent och öppnar nya kolkraftverk regelbundet.
Jag skrev förut: "Om ni tycker allt ni gör är bra, allt annat agerande är absurt, och att det är andras fel, förnekar ni inte då den mänskliga påverkan på klimatet?"

[OT] Klimatförnekare
Man ska inte alls ha några förhoppningar om att Kina gör detta för att hejda nån klimatkris. För dem är det helt och hållet business och att skaffa sig kontroll och makt över andra länder. Iom att Europa har varit upptaget med reglering och rapportering och att späka sig själv har man sett möjligheten och kunnat bygga teknik och blivit fullständigt ledande inom nästan all grön teknik. Men själva drar man sig inte för att ta genvägar eller skita ner - att bygga industriin, ekonomin och att sprida sitt synsätt/samhälle över världen går före allt annat. Att fuska och mygla för att uppnå mål är helt naturligt för dem. Är man insatt ser man detta tydligt.

Tycker du det är i andan av "Sveriges trevligaste cykelforum" att använda nedvärderande stående epitet? I så fall ska jag fundera ut något som jag kan använda när jag ska tala om dig.
Kverulant är man, när man klagar på något!

[OT] Klimatförnekare
Man ska inte alls ha några förhoppningar om att Kina gör detta för att hejda nån klimatkris. För dem är det helt och hållet business och att skaffa sig kontroll och makt över andra länder.
Men Kinas hem lär stå för 15% av Kinas energiförbrukning, resten är industri, transport, kontor etc.

Med tanke på att en stor del av världens industri har flyttats till Kina kanske vi inte skall peka finger med rent samvete?

[OT] Klimatförnekare
Jag köper i varje fall inte elektronik därifrån, som pc, phone, tv, surfplatta, övervakningskamera, odyl. Dom är säkert fulla av spionprogramvara.

Tillbaka
Topp