Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lundatok titta på tcl apparaterna man får mycket för pengarna 65-66 tumaren har fått bra kritik i tester.
Apparater på demoläge i butik i stark lysrörsbelysning ger knappast en rättvis bild. Det finns ju butiker med lite mer rimliga förutsättningar men ändå.Kan man inte göra som jag gjorde? Åkte till en butik och kollade på alla varianter och köpte den som jag tyckte hade bäst bild? Vilket råkade bli en Philips med sånt där ljus bakom och Android.
Dom har hetat tcl-thomson men det var 2003 det är det samma som Lucky-gold.Tjena!
Fast dom har inte ambilight. Har man väl börjat med det så är det svårt att sluta..
TCL är gamla Thomson förövrigt,
Dom har hetat tcl-thomson men det var 2003 det är det samma som Lucky-gold.
2013 gick de ihopa...
Jäkligt vass bild med rätt materialVar också inne igår och bokade/köpte en Sony A85 igår, bra TV till bra pris
Ja en smart-tv blir det inte, ej heller 3D, utan ja vill bara ha en vettig tv utan ALLT för mycket hitec.... Ska ju bara kolla tv, film o koppla datorn till.
då ska du inte ha en Phillips, full av teknik som absolut inte fungerar. Sämsta dynga jag köpt.
samsung eller LG är säkra kort
Jag smyghöjer för varje gång, tyvärr alldeles för långa intervall och endast 55" idag?Köpte en Samsung Q70 serie 65" nyligen, hade ju lätt kunnat haft 75" lika gärna men sambon satte stopp..
Har jag gjort bort mig?Jag smyghöjer för varje gång, tyvärr alldeles för långa intervall och endast 55" idag?
Alla är 4K idag.Om man vill ha en TV för max 5000:- vilken ska man ha då? Vi har inte haft nån TV på 10 år så jag har ingen koll. 4K vill man iaf ha eller? Typ 40 tum räcker.
Vad är det som gör B&W så bra till tv tiitande?En sak som jag missade när jag köpte min var Bluetooth till hörlurar. Så jag fick köpa en transmitter i efterhand. Jag jobbar skift så det blir ibland tv på "fel" tid för resten av familjen och då är hörlurarna (B&W)bra att ha så att man kan ha en vettig volym.
Ingen aning, det är dom jag har och det är ett bra ljud i dom för musik och film.Vad är det som gör B&W så bra till tv tiitande?
Jag tycker att den Sony jag köpte i torsdags har helt ok ljud för en plätt, ljudet kommer framåt genom skärmen på ngt vänster.Implor: Fast ljudet är väl helt ointressant. Är väl ingen som inte har åtminstone en soundbar idag?
(För egen del LG 55” Oled, Sonos Playbar)
Beror på. Min philips PUS8 har en liten sub riktad mot väggen. Helt okej ljud för vanligt vardags tittande.Implor: Fast ljudet är väl helt ointressant. Är väl ingen som inte har åtminstone en soundbar idag?
(För egen del LG 55” Oled, Sonos Playbar)
Punkt 4 och 5 är väl lite intressant. Resten av listan konstig. Vem använder själva TVn snarare än t ex en Chromecast och inget externt ljud? ?Alla är 4K idag.
gå på 49-65”. De är billigast per tum. Mindre är dyrare generellt då de är mera spill i tillverkningen.
Bäst att gå till butik (läs Elgiganten/mediamarket) och klämma. Finns för många modeller för att ge vettiga råd. Du måste känna och testa.
vad ska man testa?
1. Är den snabb i menyer?
2. Har den alla dina appar inbyggd?
3. Är ljudet bra? Första som stryker med när man prispressar.
4. Kanske inbyggd cromecast?
5. Dimensioner. Hur ”fet” är den?
6. Väggfäste köper man på biltema för 200kr.
du köper en budget tv så förvänta dig att kompromissa.
vill du göra ett informerat val så läs den a artikel:
![]()
TV-guiden 2020/2021 – välj rätt TV för dina behov
SweClockers guidar genom 2020-utbudet och de TV-apparater som är aktuella för köp långt in på 2021.www.sweclockers.com
Jag smyghöjer för varje gång, tyvärr alldeles för långa intervall och endast 55" idag?
Sälj teven och få mer liv för pengarna. Det är nog melodin egentligen...
Tänker högt. Man gör ju sitt vardagsrum efter hur teven ska stå liksom.
Fan, det blev en för mig också.... Lite tveksam om jag borde ta en 65", men 22000 är lite väl för ett spontanköp...
Jag går upp från en gammal trött 42"are, så 55" blir lite större i ytterformat, och mycket större bild :-)
47” -otroligt stor?Bara att åka till Media Markt o kika lite då. ;)
2000 apparater på väggarna så man blir helt yr.
Själv kollade jag lite på nätet o åkte till Net on net o handlade i lugnan ro.
Blev en Samsung 47" Otroligt stor i början, men nu har jag vant mej.
Det stora problemet nu är att "min" flykt tv för cykel o fotboll od blev fruktansvärt liten.
En 26" i ett ganska litet rum visserligen, men innan köpet av den nya var den alldeles lagom.
Har du köpt en Oled är du direkt i premium segmentet. 90% av Svensson har nog en tv utan soundbar eller hemmabioljud.Punkt 4 och 5 är väl lite intressant. Resten av listan konstig. Vem använder själva TVn snarare än t ex en Chromecast och inget externt ljud? ?
Punkt 1-3 är: Har den bra bild.
Jag är fortfarande otroligt nöjd med Panasonic OLEDen jag köpte för två år sen. Riktigt bra, men kanske inte världens mest poppiga, bild.
Skall man ha en riktig oled så kostar det.Har du köpt en Oled är du direkt i premium segmentet. 90% av Svensson har nog en tv utan soundbar eller hemmabioljud.
Antar du inte haft en Tv med sega menyer :). Fruktansvärt frustrerande särskilt med otåliga barn. Min lite äldre Samsung tv tar över en och en halv minut från en man startar till man är inne i youtube.
Skriva text i interfacet är så laggit att man ibland tror att man inte tryckte hårt nog och trycker igen för att få två bokstäver dyka upp.
Han som frågade om råd letade i 5000kr segmentet där saker som meny lag och fruktansvärt dåliga högtalare är ett vanligt problem. Går du upp på >12k oled modeller så är dessa problem icke existerande.
Din kommentar syftar på att det finns fejk Oled också :). Något jag missat?Skall man ha en riktig oled så kostar det.
47” -otroligt stor?
En riktig oled kostar från 40.000 och uppåt.Din kommentar syftar på att det finns fejk Oled också :). Något jag missat?
https://www.flatpanelshd.com/reviews.php bara att läsa och se på specifikationerna.Din kommentar syftar på att det finns fejk Oled också :). Något jag missat?
Oled är en display teknik. Blir inte en LCD för den har dåliga specifikationer.En riktig oled kostar från 40.000 och uppåt.
https://www.flatpanelshd.com/reviews.php bara att läsa och se på specifikationerna.
Det är bara att läsa vad flatpanel skriver om dom tv apparater dom testar och det står på många av dom och vilken teknik som används.Oled är en display teknik. Blir inte en LCD för den har dåliga specifikationer.
Har du köpt en Oled är du direkt i premium segmentet. 90% av Svensson har nog en tv utan soundbar eller hemmabioljud.
Antar du inte haft en Tv med sega menyer :). Fruktansvärt frustrerande särskilt med otåliga barn. Min lite äldre Samsung tv tar över en och en halv minut från en man startar till man är inne i youtube.
Skriva text i interfacet är så laggit att man ibland tror att man inte tryckte hårt nog och trycker igen för att få två bokstäver dyka upp.
Han som frågade om råd letade i 5000kr segmentet där saker som meny lag och fruktansvärt dåliga högtalare är ett vanligt problem. Går du upp på >12k oled modeller så är dessa problem icke existerande.
Tjena!
Dotterns Philips är en av deras första med YouTube och är ingen toppmodell. Från start till play är under en minut. Problemet ligger nog mer hos Samsung än priset på TVn.
Om man inte vill ha OLED så behöver man absolut inte lägga 12k. Med tanke på vilken storlek han ville ha så är kan man få en rätt hyfsad för kaffepengar idag.
Jag för min del skulle aldrig köpa en OLED, spelas för mycket tv-spel med statiska objekt på våra maskiner. Oavsett om dom påstår att det inte bli inbränningar så har jag sett det på flera toppmodellen från både Samsung, LG och Philips.
Tror jag har 49" varianten i PUS8 serien. Bara positivt att säga om den. Rapp, bra bild och ljud. Hängt sig 2 ggr på på två år så man fick rycka strömmen men det har varit enda strulet.Tjena!
Något över budget, i princip allt man behöver. Android-TV som operativsystem vilket gör att alla streamingtjänster (Förutom Apple såklart) finns att ladda ner. Snabb i menyer. Högtalarna är väl som ALLA andra tv-apparater, undermåliga. Jag har aldrig hört en modern TV med bra ljud. Inte ens dom dyraste med inbyggd ljudlimpa. Men tittar man mest på pratprogram så spelar det ingen roll, så vidare man inte går på riktigt billiga tv-apparater, för då låter det extremt dåligt.
![]()
43" 4K UHD LED Android-TV med Ambilight
Stöd för HDR10+, Dolby Vision och Dolby Atmos, Inbyggd Google Assistant, Philips P5-processor, Stöd för Alexawww.netonnet.se
Om man ska köpa en Philips så ska man se till att den har Android. Dom har börjat smyga in sitt egna Saphi uppåt i prisklasserna och det vill man inte ha, alla appar finns inte.
Jag köpte nyligen ny TV. 75". Har ca 3 meter till TV:n och det är på gränsen för att jag ska se någon skillnad på 1080p och 4K, och även på att bio-känslan ska infinna sig.
Ska man ha den att se på "TV" på kanske det inte spelar så stor roll, men om man huvudsakligen ska se film så köp så en stor en!