[OT] Köpråd akustisk gitarr.
Då cyklen har parkerats i garaget i väntan på varmare dagar, så skulle jag vilja ha nått att pyssla med dem mörka kalla vinterkvällarna.
Instrument är nått jag alltid velat lära mig spela ända sen jag var liten, men pågrund av många hinder så har det aldrig blivit av.
Tänkte då att mitt nyårslöfte ska bli att lära sig spela nått instrument.
Fick en julbonus från jobbet och tänkte varför inte använda pengarna till en gitarr!.
Kollade på teknik magasinet och hittade en nybörjar gitarr för 600kr.
Men jag vet inte om jag ska lägga 600 på en noname gitarr som kanske inte håller i längden och det kanske är bättre lägga till lite och köpa gitarr av nått etablerat märke.
Jag kan sträck mig till 2000kr, jag har tänkt mig att jag i slutändan ska jag spela moderna poplåtar eller annat som låter fantastiskt.
Vet inte om jag ska ha en western eller classic gitarr, har också hört att gitarrer med solidt lock ska låta bättre.
Är tacksam för alla tips&råd!
Tack i förhand och en fortsatt trevlig jul på er alla. :)
Instrument är nått jag alltid velat lära mig spela ända sen jag var liten, men pågrund av många hinder så har det aldrig blivit av.
Tänkte då att mitt nyårslöfte ska bli att lära sig spela nått instrument.
Fick en julbonus från jobbet och tänkte varför inte använda pengarna till en gitarr!.
Kollade på teknik magasinet och hittade en nybörjar gitarr för 600kr.
Men jag vet inte om jag ska lägga 600 på en noname gitarr som kanske inte håller i längden och det kanske är bättre lägga till lite och köpa gitarr av nått etablerat märke.
Jag kan sträck mig till 2000kr, jag har tänkt mig att jag i slutändan ska jag spela moderna poplåtar eller annat som låter fantastiskt.
Vet inte om jag ska ha en western eller classic gitarr, har också hört att gitarrer med solidt lock ska låta bättre.
Är tacksam för alla tips&råd!
Tack i förhand och en fortsatt trevlig jul på er alla. :)