(OT) Kul split screenspel X Box One X

Snuten

Aktiv medlem
Tänkte ge mig och barnen (snart 10 och 12 år) ett kuligt X Box One X spel i julklapp. Vill kunna spela båda samtidigt (split screen och dyl). Själv skulle jag kunna tänka mig ngt bilspel, men andra genrer kan också vara intressanta.
Är ganska okunnig då det gäller konsollvärlden, men tänkte att det kunde vara kul att köra ngt med ungarna på semestern.

Tips?

Dottern brukar spela Crash team racing nitro fueled hos en kompis och tycker det är kul. Det ska gå att spela upp till 4 i split screen. Jag har inte spelat själv, men det är ganska likt Mario Kart.

Dottern brukar spela Crash team racing nitro fueled hos en kompis och tycker det är kul. Det ska gå att spela upp till 4 i split screen. Jag har inte spelat själv, men det är ganska likt Mario Kart.
Crash-spelen finns bara på Playstation.

"It Takes Two" kan jag rekomendera. Två-spelar split-screen.
"Ultimate Chicken Horse" kan man spela upp till fyra, alla på samma skärm. Väldigt simpelt spel som ovana spelare kan spela men hysteriskt kul.

It takes Two tyckte både jag och dottern på 8 år var kul. Gratis också om man har GamePass.
Legospelen finns i en uppsjö av varianter beroende på intresse. Starwars, Harry P, Marvel, osv.
Need for Speed-spelen brukade i alla fall förr i tiden gå och spela i splitscreen, men jag har inte provat något nyligt.

It takes two var riktigt bra. Både väl designade kul miljöer och bra flyt i själva spelet.

Är också på jakt efter något mer kul att köra i splitscreen men för två vuxna och till Series X.

Tänkte ge mig och barnen (snart 10 och 12 år) ett kuligt X Box One X spel i julklapp. Vill kunna spela båda samtidigt (split screen och dyl). Själv skulle jag kunna tänka mig ngt bilspel, men andra genrer kan också vara intressanta.
Är ganska okunnig då det gäller konsollvärlden, men tänkte att det kunde vara kul att köra ngt med ungarna på semestern.

Tips?
Barnen älskar Lego Star Wars: The Skywalker saga.

Köp en påse Doritos så får man med en kod för 1 månads Gamepass Ultimate, eller köp första månaden för 10kr direkt från Microsoft så kan du testa de flesta av de ovan nämnda spelen plus en hel hög till.

Tillbaka
Topp