OT: Kylväska till bil

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum

Per

Ny medlem
Är på jakt efter en liten kylväska, som går på 12V, som kan hålla smör o ost o en sexpack bärs kalla, och som inte tar en förskräcklig massa plats. Tacksam för förslag ;)

Per

Far min köpte en sån från BMW till sin BMW.
Men det skär väl i Mercedes själen att stoppa in BMW grejer i den antar jag.

Hur som helst funkar den helt OK, kan vara lite lätt irriterande om man har den i kupen dock eftersom det sitter en fläkt i den. Skulle tro att den tillverkas av någon helt annan och sedan kommer BMW och sätter sitt märke på den och höjer priset ganska duktigt, så det går säkert att hitta samma sak i annorlunda förpackning.

Jo, det finns till mercedes,
B6-681-8725.jpg
, för bara 119 Euro i Tyskland, om jag kan få fatt på en, bryr mig inte ett dugg om det står mercedes eller BMW el ngt annat på den. Tänkte mig närmast något billigare.

Per

Köpte en på Jula förra året som funkar bra, enda luriga är att kotakten i väskan är vändbar och då blir kall läget varmt och vice versa!! Men annars funkar den bra för såna ändamål och priset var inte mycket att gråta över heller så är du på jakt efter en enkel modell så duger den säkert.

Visst surrar den lite om man har den inne i kupen men du kan ju ställa den i bagagedelen så blir det inte så störande, har sett liknande på både Biltema och Clas O så bara att välja och vraka med andra ord.

Bosse

Vi har en från volvo, kostade inte fasligt mycket och håller kallt 10 havskräftor och nåt kilo räkor från göteborg till malmö.

Mekonomen annonser på bussar i Sthlm just nu om en sådan för 595 tror jag det stod. En smart grej är en strömkontrollerare som slår av kylväskan om batteriet åker under 11,6V.

Vad är en petflaska? Vill kunna hålla smör, ost o en sexpack bärs kalla. Bilen blir rätt packad, har inte plats för ngt åbäkigt, utan det ska vara en nätt väska.

Per

Har för mig att jag såg en på IcaMaxi för 599:- en sån som du kopplar till cigguttaget. Tydligen väldigt bra att ha i bil och båt...

Mattias L skrev:
-------------------------------------------------------
> Per: 1½ liters läsk flaska i plast.

Tackar

> Kanske inte
> vad du ser som ditt behov men det är värt att
> tänka på.

Det blir kompromisser, har sett en del kylväskor som tar massor av plats, och vi vill inte ha baksätet belamrat upp till taket. Det finns en säkerhetsaspekt på saken också, vill ha fri sikt och kunna spänna fast allting så man inte blir halshuggen vid en krock.

Per

Tillbaka
Topp