OT: lagombra på museum :-)

SuperApe

Aktiv medlem
<http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1423&a=410863&previousRenderType=6>
<http://www.nationalmuseum.se/NMTemplates/NMSingleExhibition____3405.aspx>

Senast redigerad av en moderator:
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Och det baserar du på........
>
> __________________________________________________
> __________________
> /Johan
>
Hans lön

örgelgörgel skrev:
> Han verkar ju tydligen ha kommit längre än vad ni
> har gjort...

Säkert. Själv föredrar jag föreställande konst (August Macke är en favourit, liksom Hopper)... Hopplöst omodernt, naturligtvis.
Eller menar du i individuell prestation?

örgelgörgel skrev:
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och det baserar du på........
> >
> >
>
> > __________________
> > /Johan
> >
> Hans lön
>
>
Och du vet vad vi andra har i lön alltså??

/Fredde

örgelgörgel skrev:
> Hans lön
>

Hehe. Pengar är inte allt. Inte så att jag har någon aning om vad han tjänar (eller bryr mig, för den delen).

Ja, jag matar troll idag.

örgelgörgel skrev:
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och det baserar du på........
> >
> >
>
> > __________________
> > /Johan
> >
> Hans lön
>
>

Hur fan vet du vad han har i lön.?

Är man designer/konstnär och får ställa ut på Nationalmuseum så har man väl lyckats och kommit långt inom sitt gebit. Längre än vad jag har gjort inom mitt iaf..

Inte alls, det e väl skoj om han är bra och lyckosam i det han gör, fattar inte bara ditt resonemang om du inte har mer kött på benen, en massa antaganden e inte värt mycket i mina ögon/öron. Och även om han tjänar mycket, och det är ett bevis på framgång så har du ingen aning om vad andra tjänar här, eller det kanske du har?
Vad jag sa var att jag inte är överygad om att han har kommit så mycket längre än oss andra här, och det står jag fast vid.
Vem har hackat på honom här?

örgelgörgel skrev:
> Bara för att man bygger cp i hellas kanske man
> inte är cp..

Men nu har vi en till som inte vet vad cp är

Buddha skrev:
> Är man designer/konstnär och får ställa ut på
> Nationalmuseum så har man väl lyckats och kommit
> långt inom sitt gebit.

Jajo. Sedan kan man naturligtvis fråga sig vad den fyndigt namngivna lampan egentligen tillför mänskligheten. Kanske mer än jag förstår? Mycket möjligt, faktiskt.

Men det kanske är gangn för mänskligheten lika lite som pengar som är den bästa måttstocken?
Jag hoppas han är glad, iallafall. Glädje är ju alltid bra, typ. :)

Ovännerna här har han nog gjort sig förtjänt av med sina lagombra inlägg, även om han menar att vara ironisk, så jag håller nog inte med om att han är en stackare..

ART skrev:
> Jajo. Sedan kan man naturligtvis fråga sig vad den
> fyndigt namngivna lampan egentligen tillför
> mänskligheten.

Förvisso. I betraktarens ögon och allt det där.. ;)
Jag begriper mig inte på det, men uppenbarligen uppskattas det av någon!

Helt ärligt så tycker jag att det e skoj om han lyckas bra med det han gör, även fast jag inte bryr mig sådär överjävligt, att folk hackar på honom har han själv sett till med råge, men att han skulle ha kommit längre eller vara mer lyckosam än någon annan kan jag inte hålla med om, iaf inte om jag inte har mer fakta. Så är det bara. Sen kan han tjäna hur mycket som helst, men jag kan garantera att det finns folk här som tjänar mer eller arbetar mindre än honom.
Sen tycker jag inte illa om honom, även fast jag kanske är en av dom som borde göra det, killen e ju helt ok när man träffar honom, end of story....

Om ironi och sarkasm är ett sätt att hacka, vilket det aturligtvis kan vara så har han hackat mest av alla här, och ibland kommit med så pass låga inlägg att det nästan blivit pinsamt.

Meningen med lampan är kanske inte enbart är att behaga utan också att engagera på något vis. Det ena verkar funka rätt bra! Och lampan är fin tycker jag.

Jag var på utställningen på nationalmuseum idag, jag rekonmenderar den verkligen, den var mycket tänkvärd om men tog sig tid att läsa och reflektera kring konstverken. Då tänker jag inte i första hand på lagombras prylar. När det gäller hans gejor kan jag bara säga att killen iaf har fantasi!
De andra tog upp ämnen från integration och hemlöshet till avslappning och återvinning

//Olle

Oavsett vad man tycker om honom så är det väl skoj för honom om han har saker på museum. Sen hur långt han har kommit jämfört med andra vet inte jag.

SuperApe skrev:
> Meningen med lampan är kanske inte enbart är att
> behaga utan också att engagera på något vis. Det
> ena verkar funka rätt bra!

Mja, ska man analysera vad som händer i denna tråd så är det ju inte lampan som engagerar, utan lokal kontext avseende lampans upphovsman. Eller?

Inte heller i dn var det ju lampan som engagerade, utan snarare vilken typ av utställning som utställaren tydligen oväntat knåpat ihop.

Fast jag kan ju ha tolkat fel, det är frun i huset som är kulturvetare, och hon kan inte konsulteras just nu då hon sover... :)

> Och lampan är fin tycker jag.

Se där, då sprider den ju glädje och är alltså till gagn för mänskligheten trots allt!

SuperApe skrev:
> lite engagerade väl lampan ändå?
>

;)

Kanske. Inte mig, dock. Jag är (trots att jag inte kan stava till det) ganska blase och immun mot konstnärliga krumsprång. Upprepad exponering ger immunisering?

Antingen så är lampan bortom vad jag förmår ta till mig, eller så räcker bilder av den inte (måste den upplevas live, månne?), eller så ... har den inget budskap till just mig.

Jag gillade överlevnadsjackan, däremot. Det såg ut som en klart intressant balans mellan svart satir och djupt medmänskligt allvar.

(EDIT: Ett ord föll bort bort bort... :) )

Hmm... en sån där överlevnadsjacka hade jag liknande idéer om för en massa år sedan ju, jag ska stämma honom för idéstöld!
Tänkte mig det iofs som en skjorta, men dragskon runt armen stämmer och luckan i armvecket.

Utan att ta ställning till lagombra eller hans arbeten så undrar jag en sak. Är det ett tecken på framgång att man gör lite och tjänar mycket? Förstår inte måste börja bli gammal.

det är med modern konst som med kejsarens nya kläder, ingen vågar säga att nått är fel.
Alla förståsigpåare håller med varandra, personligen tycker jag att det är skit...

Jag fattade inte att det var Lagombra på riktigt först. Men det var ju ballt. Då kan man alltså kalla hans NS i hellas för konst?
/johan

bigmollo skrev:
> Jag fattade inte att det var Lagombra på riktigt
> först. Men det var ju ballt. Då kan man alltså
> kalla hans NS i hellas för konst?
> /johan

Det där tycker jag är inressant. Är något konst för att det skapats av en konstnär? Eller?

Det var menat som ett skämt från min sida. Annars tycker jag att det är kul att han lyckats prestera nånting. Även om det inte faller mig på läppen.
/Johan

Tjena!

Tycker inte den där lampan var varken snygg eller intressant nånstans.. Kul att en hobby-Timmel kan hamna på nationalmuseum dock..
Btw. så är NSens dagar snart räknade..

Tillbaka
Topp