OT: lagombra på museum :-)

Nej, konst som man inte begriper sig på borde förbjudas!

Rauschenbergs fula 50-talsget med gummidäcket är helt obegriplig och ful! Titta bara:

Rauschenberg%20Monogram.jpg

Phew, tur att jag skrev mitt inlägg med förbehållet att jag är konstlektiker. Alltid kan jag skylla på det, hmm, undrar om man kan få det diagnosticerat och på så sätt slippa lumpen? :)

Det är tid för självrannsakan.
Jag har tidigare varit kritisk mot Lagombra´s inlägg och byggen, och det är jag fortfarande.

Men i frågan om utsällningen på Nationalmuseum så får jag tänka om. Det är faktiskt väldigt bra genomfört, och NM fattar inte (till skillnad från oss på Happy som blir irriterade på provokationer) att det är någon som driver med dom. Dessutom betalar dom för det! Och nollorna på de stora dagstidningarna hänger med i hyllningskören, av rädsla för att inte vara moderna. Anders (om jag får kalla dig det?),du är kreativ, manipulativ och är tekniskt skicklig. Jag är glad att du ägnar dig åt att reta gallfeber på Happyister och lura skjortan av bourgeoisien istället för att sälja din själ till en reklambyrå eller MIO Möbler.
Överhuvudtaget, Well done!

Tjena!

Vem fan är Cecilia???

Förövrigt så har en viss ljuskrons förändrats lite.. :D

Lagombra: Den där knappen till vänster om Z gör så att man får stora bokstäver. Men det kanske inte är så lätt när man gör allt för att, som sin idol Timell, ha tummen mitt i handen.

lagombra skrev:
-------------------------------------------------------
> var inte frugan kulturvetare?

Jodå. Dessutom vaken nu... :)

Hon hävdar också att formgivning är närmre knutet till funktion än konst. Samt att konst kan vara formgivning och formgivning kan vara konst.

Men hennes specialområde är litteratur, så... :D

Pesonligen försöker jag undvika att att placera i fack, men om det är nödvändigt så går jag på förstaintrycket och kallar något 'konst' om formen verkar gå före funktionen och 'formgivning' om funktionen verkar ha fått styra formen. Eftersom jag inte har sett den omtalade lampan göra sitt värv och lysa IRL så kan jag inte veta hur funktionen är. Så jag kallade den 'konst' för att kunna diskutera den...

Så jag är inte närmre en definition på vad som skiljer konst från formgivning. Har du en så är jag uppriktigt intresserad av den. Finns det ingen så... Tja, jag har ju överlevt hittills, så... :)

Senast redigerad av en moderator:
Johan S skrev:
> Nej, konst som man inte begriper sig på borde
> förbjudas!
>
> Rauschenbergs fula 50-talsget med gummidäcket är
> helt obegriplig och ful! Titta bara:
>

Ok, dags för ett erkännande. Jag har alltid gillat just den där... Förstår den? Nä, knappast. Men gillar skarpt. Hade gärna haft den hemma i vardagsrummet.

Wasabi skrev:
> här är man borta från happy i en knapp vecka...

Det här är ju underbart, jättekul att följa. Har inget att göra med cykling visst, men det står ju OT framför och dom håller sig i en tråd.

Har fått många sköna skratt och kommer säkert leva sådär 15 minuter längre tack vare denna tråden. Tack alla som bidragit! :-)

Tillbaka
Topp